sup3rior Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Tiltusk dig en pc med internet, download og brænd ERD Commander 2007. Boot fra skiven, træk dine data ud og re-installer maskinen - det er sku nok det nemmeste :)
Menace Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Har læst tråden igennem, men kan ikke lige læse hvad du mangler ? Du har en disk du ikke kan trække data fra eller ?
Sune Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Nu har jeg set hvad du tidligere har skrevet at dine bekendte har for timepriser. Så det bliver et tak' date=' men nej tak[/quote'] Så har du vel også defineret at det der er på disken ikke er vigtig nok.
Gio Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Så længe skidtet ikke er krypteret, så kan data trækkes ud af disken på en anden maskine. Det lyder efterhånden til, at Dennis har intet mindre end en Ebola-ramt maskine - og der er vel grænser for hvor meget tid der skal bruges på at få liv i den igen, når den sikkert vil spille fint efter en total re-install.
thn Besvaret December 31, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 31, 2008 Så længe skidtet ikke er krypteret' date=' så kan data trækkes ud af disken på en anden maskine. Det lyder efterhånden til, at Dennis har intet mindre end en Ebola-ramt maskine - og der er vel grænser for hvor meget tid der skal bruges på at få liv i den igen, når den sikkert vil spille fint efter en total re-install.[/quote'] Det lyder da godt. Håber det vil lykkedes. Jeg skal bare lige have fat i noget hardware til at få disken over i en alm maskine. Men det må blive efter nytår når butikkerne åbner igen :-( Ja det er defineret at jeg ikke vil bruge flere tusinde kroner på det. Det betyder ikke at jeg ikke vil fortsætte denne tråd og forhåbentlig finde en billigere løsning. Hvis dette forum kun var for viden man IKKE kunne købe sig til, ja så var vi hurtigt færdige med at diskutere Jeg har en laptop som ikke vil starte op. Jeg håbede på at få den startet op, da jeg ikke umiddelbart kan flytte disken til en anden maskine og trække data ud af den på den måde. Mine andre maskine kører med IDE og dette er en 2,5" SATA Har du et link til det program? Jeg har forsøgt at downloade det forskellige steder fra, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde nogen den kan boote fra. Når iso´en er pakket ud ligger der en fil der hedder bootsect.bin, men det er også den eneste der ligner noget til at boote med på cd´en.
Rikke Rost Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Hvorfor ikke bare boot'e på iso'en???
Menace Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Det lyder da godt. Håber det vil lykkedes. Jeg skal bare lige have fat i noget hardware til at få disken over i en alm maskine. Men det må blive efter nytår når butikkerne åbner igen :-( Jeg har en laptop som ikke vil starte op. Jeg håbede på at få den startet op, da jeg ikke umiddelbart kan flytte disken til en anden maskine og trække data ud af den på den måde. Mine andre maskine kører med IDE og dette er en 2,5" SATA Har du et link til det program? Jeg har forsøgt at downloade det forskellige steder fra, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde nogen den kan boote fra. Når iso´en er pakket ud ligger der en fil der hedder bootsect.bin, men det er også den eneste der ligner noget til at boote med på cd´en. Jeg kan evt. hjælpe med at trække data over på en disk til en rødvins penge, enten gøre det for dig eller du kan låne en adapter som kan tage ide/sata til usb bemærk at det kræver at disken ikke er i stykker :-)
Lasse Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Jeg kiggede på Dennis's pc sammen med Dennis mellem jul og nytår og den opførte sig godt nok underligt. Vi kunne boote til en dos-prompt vha USB-sticken, som iøvrigt også har alverden hjælpe software samt vi kunne boote til en windows recovery, som blot crashede! (blå skærm) For mig at se, er harddisken i stykker. Det kan evt være at det er noget med partitionen eller noget i den retning. Harddisken lod til at den kunne læses, så en løsning kunne være at prøve at kopiere alle filerne over på flash-sticken (mener den har 1GB) og videre derfor over på en større disk, af flere omgange eller få fat i en ekstern harddisk. Alt dette under forudsætning af at filerne vil lade sig kopiere, hvilket vi ikke prøvede sammen. Hvis harddisken eller partitionen er kaput, så skal der special software/hardware til for at rede data. Evt er der nogle af Buddhas-"overpris"-venner som kender mere til dette ;)-- Hvis det var mig, ville jeg nok bare slette partitionen, prøve at lave en frisk installation og græde et par sec over den tabte data. Men det afhænger jo også af hvor vigtige de data er. I fremtiden er backup jo løsningen :) /L
Menace Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 ahh... så bruger man bare Getdataback eller EasyRecovery Pro og en hulens masse tid.... men igen, kommer an på om det selve skiverne inde i disken som det er galt med, mbr eller printet (den med printet er umulig, da man så skal finde samme harddisk med præcis samme revision print og udskifte)
jpc Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Hvis det var mig, ville jeg nok bare slette partitionen, prøve at lave en frisk installation og græde et par sec over den tabte data. Men det afhænger jo også af hvor vigtige de data er. I fremtiden er backup jo løsningen :) /L Når jeg har en af de "umulige" pc'er til rep., opretter jeg en ny partition på harddisken og laver en frisk installation på den. Så kan jeg i ro og mag bagefter hente de data, som er interessante, fra den anden partition. Til det bruger jeg BootItNG, som kan lave en ny partition uden at ødelægge de oprindelige data. (den resizer bare den oprindelige partition). Når programmet vil installeres, siger man "annuller" og kommer så ind i partition mode, hvor man kan gøre det nødvendige.
Rikke Rost Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Og det kræver vel at der er plads på disken til at begynde med???
jpc Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Og det kræver vel at der er plads på disken til at begynde med??? Ja, det er klart. Og at disken virker, men det vil afsløres, når man booter fra BootITNG. Er det 1,5 GB XP kræver? Alternativt findes der linux-udgaver, som kræver meget lidt plads og kan læse filer fra ntfs-drev.
sup3rior Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 ERD Commander 2007: http://thepiratebay.org/torrent/3925863/Winternals_ERD_Commander_2007 Og du skal ikke selv pakke iso filen ud, dit brænder program skal have en funktion hvor du vælger disc image og så peger på filen - så pakker den selv dataene korrekt ud. Sæt en USB eller anden ekstern disk til som du kan kopiere dataene over på og start så fra den cd du har lavet.
Rikke Rost Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Som jeg kan forstå det, så siger disken at den er fuld og har 0 kb ledigt....
jpc Besvaret January 3, 2009 Rapporter Besvaret January 3, 2009 Som jeg kan forstå det' date=' så siger disken at den er fuld og har 0 kb ledigt....[/quote'] Jeg prøvede at læse indlæggene igennem, men så ikke, at det var sådan fat. Så har man selvfølgelig et problem. Men så må det være muligt som foreslået allerede at boote fra cd eller usb f.eks. med en linux, der kan læse fra drevet.
thn Besvaret January 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 3, 2009 Tak til Menace for hjælpen. Jeg fik min data ud. Han havde en USB adapter til at ligge. Der var tilsyneladende ikke noget galt med disken, men windows var bare gået i fuck. Der var over 11Gb ledig på disken, så ved ikke lige hvorfor det så ud som andet Men nu har jeg data og jeg lægger så en ny windows på den. Tak for alle de gode råd. /Dennis
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu