Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Er det en tradition i Sverige, at man skal bolte alt ting fast, fjerne det som i DK? Jeg mener postkassen, skraldebøtterne osv? Bor ude på landet, en ting jeg synes at havde bemærket, selv om vi har mange knallert-rockere, er der ikke meget knald i luften, hvilke undre mig, har også boet ude på landet i Danmark, og der starter nytåret før julen :) og skydes ind til langt inde i Januar.

Besvaret

Jeg bor også i en by på landet, og her har der godt nok været et par gevaldige brag allerede... så jeg vil tro at de svenske unger bevæbnet med et kanonslag er lige så stygge som de danske :)

Besvaret
Hejsa. Er det en tradition i Sverige, at man skal bolte alt ting fast, fjerne det som i DK? Jeg mener postkassen, skraldebøtterne osv? Bor ude på landet, en ting jeg synes at havde bemærket, selv om vi har mange knallert-rockere, er der ikke meget knald i luften, hvilke undre mig, har også boet ude på landet i Danmark, og der starter nytåret før julen :) og skydes ind til langt inde i Januar.
Det er ulovligt at fyre krudt af før d. 31/12 kl. 16.00 og har endnu aldrig fået smadret noget.
Besvaret
Er det en tradition i Sverige, at man skal bolte alt ting fast, fjerne det som i DK? - Jeg mener postkassen, skraldebøtterne osv?
Nej - mine naboer så helt mærkelige ud i ansigtet, da jeg op til vor første nytårsaften i Sverige spurgte dem om, hvornår vi skulle gå igang med alt det, du nævner i din kommentar, og som man i større eller mindre grad er vant til i/fra DK :)
Besvaret
Nej - mine naboer så helt mærkelige ud i ansigtet, da jeg op til vor første nytårsaften i Sverige spurgte dem om, hvornår vi skulle gå igang med alt det, du nævner i din kommentar, og som man i større eller mindre grad er vant til i/fra DK :)
SÅ er det godt man bor i lejlighed så er der ikke noget der skal tages ind :) Kun bilen :rolleye:
Besvaret
Sidste år da vi kom hjem kunne det dårligt ses i byen der havde været nytårs aften. Ikke noget krudt affald rundt omkring. Hørte heller ikke om noget hærværk. Så det er dejlig positivt.
Besvaret
Det er ulovligt at fyre krudt af før d. 31/12 kl. 16.00 og har endnu aldrig fået smadret noget.
Kan du så ikke lige tage et smut ud i Rosengården og lære dem den regel - de har sku været godt igang det meste af december med krudtet derude :D
Besvaret

Ja der er nogle ordentlig knald herude sq hehe - men det er sikkert værre hvis man boede i selve rosengården. Skal heldigvis have min bil med ud nytårsaften, hvor den kan stå i fred og ro, for nedfaldne rakketter og personer der ikke kan nøjes med at springe deres fingre af :-)

Besvaret
Kan du så ikke lige tage et smut ud i Rosengården og lære dem den regel - de har sku været godt igang det meste af december med krudtet derude :D
Jaja men det er en anden slags krudt:fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...