Jump to content

Krig

Guest Tq_19

Recommended Posts

Besvaret
hold da op, hvor er det ärgeligt, at I er så snäversynede, at I tror, det er sådan det hänger sammen!!! og at det hele er såre enkelt. og så vil jeg ikke spilde min tid mere i denne tråd.
ja kom med den sädvanlige muslimske förfölgelsessmöre om at de er SÅ hadet fordi ALLE andre er snävertsynede... PFFF FFS vågn nu op... har du väret i disse regioner nogensinde? har du nogensinde väret i en krigszone i det hele taget? .. hvis ikke så kan du jo tage derned og så komme tilbage når DU har fået udvidet DIT snäversyn...
  • Svar 288
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
ja kom med den sädvanlige muslimske förfölgelsessmöre om at de er SÅ hadet fordi ALLE andre er snävertsynede... PFFF FFS vågn nu op... har du väret i disse regioner nogensinde? har du nogensinde väret i en krigszone i det hele taget? .. hvis ikke så kan du jo tage derned og så komme tilbage når DU har fået udvidet DIT snäversyn...
ja, til din store skuffelse, så har jeg rent faktisk rejst meget i Mellemösten, måske er det derfor jeg har den opfattelse, at Israel ikke er åh så hellige. Jeg var faktisk i Libanon sidste gang, Israel fik lyst til at ödelägge landet og dräbe en masse uskyldige mennesker (2002), og jeg så med egne öjne alle de smadrede huse/bygninger og veje/broer. Jeg var chokeret over at se, hvilke kummerlige forhold palästinenserne lever under i netop Libanon - i flygtningelejre, hvor börnene er märket for livet af al den usikkerhed, der ligger i at vokse op sådant et sted. De palästinensiske flygtninge har ikke samme rettigheder som libanesere til for eksempel at arbejde i landet, ej heller til skolegang eller lägehjälp. Det betyder, at familierne lever under et konstant pres, for hvem ved, om de får mad på bordet i morgen? Jeg er sgu ked af at sige det, men det er en om'er fra din side!
Besvaret

Er det så Libanon der har et problem med behandlingen af flygtninge eller er det Israel??? Er det Libanon der skal gøre alt for at integrere dem og genrejse dem??? Ja da.... Men de er sgu da skide ligeglade. :D

ja, til din store skuffelse, så har jeg rent faktisk rejst meget i Mellemösten, måske er det derfor jeg har den opfattelse, at Israel ikke er åh så hellige. Jeg var faktisk i Libanon sidste gang, Israel fik lyst til at ödelägge landet og dräbe en masse uskyldige mennesker (2002), og jeg så med egne öjne alle de smadrede huse/bygninger og veje/broer. Jeg var chokeret over at se, hvilke kummerlige forhold palästinenserne lever under i netop Libanon - i flygtningelejre, hvor börnene er märket for livet af al den usikkerhed, der ligger i at vokse op sådant et sted. De palästinensiske flygtninge har ikke samme rettigheder som libanesere til for eksempel at arbejde i landet, ej heller til skolegang eller lägehjälp. Det betyder, at familierne lever under et konstant pres, for hvem ved, om de får mad på bordet i morgen? Jeg er sgu ked af at sige det, men det er en om'er fra din side!
Besvaret
Det hjælper ikke at der bliver bygget en mur, jøderne er ude efter krig, så de kan opnå at overtage mellemøsten, for de tror vel jesus kommer tilbage når de har erobret det hele. Det går bare ud over stakkels mennesker og små børn. Det er slet ik til at holde ud at se på
Det går begge veje og midt i en valgtid, så kræves det af begge parter at man skal tage aktion.. husk så også lige på at det var Hamas som "startede" denne gang da de åbenlyst fortalte de ville forlade våbenhvilken, hvilket de jo så også gjorde med at sende raketter afsted.. Selvom der ikke er én side af denne sag, der er så mange elementer på spil - så virker det lidt dumdristigt af Hamas at vælge at tirre Israel som står midt i et valg og derfor SKAL reagere. På samme måde så slås Hamas jo også internt og det gør jo tingene mere kompliceret, fordi det jo også er påkrævet af Hamas at de virker stærke.. Men jo krig er forfærdeligt - men desværre så findes der ikke en god og en ond side i denne sag - lige som der findes fanatiske islamister, så findes der også ultra fanatiske jøder som laver terror og andre provokationer, man ser dem bare ikke så meget i medierne - men de er der skam..
Besvaret
hvorfor er det en om`er? jeg spörger dig netop om du har väret der .. jeg konstaterer ikke at du ikke har !! så spejl!! det er da bare rart der endeligt er en der har en mening om mellemösten dannet udfra personligt erfaring.. men fortäl så om du så har väret i israel når disse åh så stakkels palästinensere beslutter sig for at härge der?? der er 2 sider af den sag og INGEN part er bedre end den anden bare surt for palästina at israel er dem overlegen udfra et militärt synspunkt .. hvis israel virkeligt KUN var ude på at udrydde palästinenserne havde de sguda bare gjort det .. israelerne slås jo bare for hvad de mener er deres nöjagtig som palästinenserne .. hvor mange gange i verdenshistorien har arabere ikke lavet kämpe brölere på baggrund af DERES religion? slagtet folkeslag pga at det siger DERES bog er ok!! hvorfor er den ene part slemmere end den anden ? fordi de sparker röv på den anden part?.. det er lidt ligesom loven i dk.. hvis 2 mennesker kommer op og slås er det pisseligegyldigt for loven hvem der startede den der ligger ned til sidst er altid den forurettede!! jeg har feks. endnu ikke set eller hört om een eneste gerning begået af israelerne mod palästina og dets befolkning, som jeg ikke har set og hört om at arabere har begået mod andre hundredevis af gange ... i min bog der förer den arabiske/muslimske verden STOR i regnskabet om gevaldige broeleren.jpg
Besvaret

Hamas er på vej til sejr! Krigen er nu syv dage gammel og på trods af svære tab er det lykkes for heroiske Hamas at gøre verdenen opmærksom på alle de mange uretfærdigheder Israel udsætter dem for! Israelerne er allerede ved at blive møre og er begyndt at indse hvor fuldstændig nytteløst det er at stoppe Hamas-raketterne fra at blive skudt ind i Israel med uovertruffen tilfældig præcision! Det er lykkes Hamas at skabe splid i Israel. Ehud Barak, den vildeste soldat i Israel, er blevet blødsøden og synes man skal holde en våbenhvile i 48 timer. Andre dumme israeler tror ikke på fred og siger Hamas kun vil bruge pausen til at blive endnu stærkere i. Hvad kan dog få dem til at tro det? Israelerne på gaden er også begyndt at trygle om fred. På følgende billede står en jødinde der har indset at væbnet kamp mod Hamas er nytteløs! Satellite?blobcol=URLIMAGE9&blobheader=image%2Fjpeg&blobheadername1=Cache-Control&blobheadervalue1=max-age%3D420&blobkey=id&blobtable=JPGallery&blobwhere=1230733142350&ssbinary=true&timestamp=0102131042 Hamas har også tvunget Israel til at åbne grænsen for at tage imod nogle af de mange martyrer som de tyraniske israelere har såret i deres naive kamp mod Hamas' raketter. Så nu får de behandling på primitive israelske hospitaler. Satellite?blobcol=URLIMAGE3&blobheader=image%2Fjpeg&blobheadername1=Cache-Control&blobheadervalue1=max-age%3D420&blobkey=id&blobtable=JPGallery&blobwhere=1230733125623&ssbinary=true&timestamp=0102131038 I et forsøg på at vinde verdens sympati, prøver Israel med usel propaganda at vise billeder med nødhjælp på vej ind i Gaza. Hamas ved bedre og vil ikke lade sig bestikke! Satellite?blobcol=URLIMAGE6&blobheader=image%2Fjpeg&blobheadername1=Cache-Control&blobheadervalue1=max-age%3D420&blobkey=id&blobtable=JPGallery&blobwhere=1230733142350&ssbinary=true&timestamp=0102131042

Besvaret
Krigen er nu syv dage gammel og på trods af svære tab er det lykkes for heroiske Hamas at gøre verdenen opmærksom på alle de mange uretfærdigheder Israel udsætter dem for! Israelerne er allerede ved at blive møre og er begyndt at indse hvor fuldstændig nytteløst det er at stoppe Hamas-raketterne fra at blive skudt ind i Israel med uovertruffen tilfældig præcision! Det er lykkes Hamas at skabe splid i Israel. Ehud Barak, den vildeste soldat i Israel, er blevet blødsøden og synes man skal holde en våbenhvilde i 48 timer. Andre dumme israeler tror ikke på fred og siger Hamas kun vil bruge pausen til at blive endnu stærkere i. Hvad kan dog få dem til at tro det? Israelerne på gaden er også begyndt at trygle om fred. På følgende billede står en jødinde der har indset at væbnet kamp mod Hamas er nytteløs! Satellite?blobcol=URLIMAGE9&blobheader=image%2Fjpeg&blobheadername1=Cache-Control&blobheadervalue1=max-age%3D420&blobkey=id&blobtable=JPGallery&blobwhere=1230733142350&ssbinary=true&timestamp=0102131042 Hamas har også tvunget Israel til at åbne grænsen for at tage imod nogle af de mange martyrer som de tyraniske israelere har såret i deres naive kamp mod Hamas' raketter. Så nu får de behandling på primitive israelske hospitaler. Satellite?blobcol=URLIMAGE3&blobheader=image%2Fjpeg&blobheadername1=Cache-Control&blobheadervalue1=max-age%3D420&blobkey=id&blobtable=JPGallery&blobwhere=1230733125623&ssbinary=true&timestamp=0102131038 I et forsøg på at vinde verdens sympati, prøver Israel med usel propaganda at vise billeder med nødhjælp på vej ind i Gaza. Hamas ved bedre og vil ikke lade sig bestikke! Satellite?blobcol=URLIMAGE6&blobheader=image%2Fjpeg&blobheadername1=Cache-Control&blobheadervalue1=max-age%3D420&blobkey=id&blobtable=JPGallery&blobwhere=1230733142350&ssbinary=true&timestamp=0102131042
øh? var det en holdning eller en kopi af en artikel du kom med? Andre kunne også spekulere i at Israel lader palistinænsere med udlandsk pas komme ud inden en landinvasion ..
Besvaret
øh? var det en holdning eller en kopi af en artikel du kom med? Andre kunne også spekulere i at Israel lader palistinænsere med udlandsk pas komme ud inden en landinvasion ..
Nej, det var bare et sammenkog af forskellige artikler. Og så tror jeg seriøst at det vil være meget, meget farligt at sende soldater ind i Gaza. Hamas er på hjemmebane og har forskanset sig. Lige nu venter og håber Hamas på at Israelerne vil være så dumme at de prøver en invasion. Hamas raketterne rammer jo ikke noget som helst rigtig vigtigt, så det vil være dejligt for Hamas med nogle lette mål!
Besvaret

Fatah i en slem kattepine Fatah har det ikke godt med Gaza krigen. På den ene side skal de selvfølgelig vise palæstinensisk sammenhold, men på den anden side kan de ikke glemme at Hamas puffede et par af deres ledere ned fra en meget høj bygning i Gaza i 2007. Hvad skal man dog gøre, for ikke at Fatah ikke skal virke total kujon agtige og israel venlige? Jo, man tillader palæstinenserne på vestbredden at demonstrere sin utilfredshed. Det gik dog ikke helt som planlagt!

"They allowed people to demonstrate in the first two days, but then started cracking down on the demonstrators," said a senior Fatah official. "You're permitted to demonstrate only if you promise to refrain from voicing your support for Hamas."
Mærkeligt at de ikke må støtte det parti, nogle af dem stemte på til sidste valg? Danmark må nok se i øjnene at budskabet om ytringsfrihed ikke er trængt helt igennem dernede på trods af utallige bistandsprojekter. Men en vis uklarhed hersker, for er Hamas ikke i mellemtiden blevet en rigtig farlig terrorgruppe med egne raketter?
Besvaret

Det ville måske nu være på sin plads, at Israel en gang for alle ryddede den Hamaz kontrolerede del af Gaza, og opdannede det til en kæmpe grisefarm. Det ville skabe ro i området, samt en hel del arbejdspladser. Det kunne jo så også bruges til at sende de utilpassede unge mennesker, af en bestemt trosretning, fra Nørrebro, Volsmose, Rosengården og lignede steder, på en veltrængt arbejdsferie. Og det kunne jo så være, at de måske påskønnede vores samfundsorden lidt mere bagefter.

Besvaret

HØRT!!! Det vil jeg gerne skrive under på....Laver du en facebook gruppe???

Det ville måske nu være på sin plads, at Israel en gang for alle ryddede den Hamaz kontrolerede del af Gaza, og opdannede det til en kæmpe grisefarm. Det ville skabe ro i området, samt en hel del arbejdspladser. Det kunne jo så også bruges til at sende de utilpassede unge mennesker, af en bestemt trosretning, fra Nørrebro, Volsmose, Rosengården og lignede steder, på en veltrængt arbejdsferie. Og det kunne jo så være, at de måske påskønnede vores samfundsorden lidt mere bagefter.
Besvaret
enig!! nuke lortet og lave det til en stor glasörken måske sende de utilpassede derhen först
Besvaret
Nej' date=' det var bare et sammenkog af forskellige artikler. Og så tror jeg seriøst at det vil være meget, meget farligt at sende soldater ind i Gaza. Hamas er på hjemmebane og har forskanset sig. Lige nu venter og håber Hamas på at Israelerne vil være så dumme at de prøver en invasion. Hamas raketterne rammer jo ikke noget som helst rigtig vigtigt, så det vil være dejligt for Hamas med nogle lette mål![/quote'] Den kommer bare vent.. Israel råder over en af de største hære i verden og de skal nok gå ind i Gaza nu - for nok er nok og et vigtigt signal at sende i valgperioden..
Besvaret

Det kunne være du skulle se noget history channel:mad:

Besvaret
Den kommer bare vent.. Israel råder over en af de største hære i verden og de skal nok gå ind i Gaza nu - for nok er nok og et vigtigt signal at sende i valgperioden..
präcis en af de störste mest veludrustede, veltränede og avancerede häre i verden og hvis alt de ville var at udrydde palästina og dets folk så havde de bare gjort det
Besvaret
präcis en af de störste mest veludrustede' date=' veltränede og avancerede häre i verden og hvis alt de ville var at udrydde palästina og dets folk så havde de bare gjort det[/quote'] Ja det er en stor hær - men en invasion undgår vi ikke tror jeg - hvor lang tid det tager, er så et andet spørgsmål - for de havde ikke så stor success i Beirut, hvor Hizbollah i dag sidder på magten..
Besvaret

Stor demonstration på rådhuspladsen Flere medier har i dag skrevet om en stor demonstration på rådhuspladsen, der hovedsageligt tiltrak Gaza sympatisører. I hvertfald havde mange demonstranter medbragt palestinænsiske flag som de stolt fremviste under demonstrationen. Nogle af deltagerne havde også taget et par usle israelske flag med, men kun for at brænde dem med "retfærdighedens ild" senere på dagen. Det er iøvrigt ulovligt at brænde flag af i Danmark, men det er bare en dum lov, som man ikke behøver at følge, når man er såret og ked af det! Heldigvis havde det danske politi stor forståelse, og ingen blev anholdt, også selvom der blev affyret forbudte kanonslag. Danmark er bare sådan et forbudsland! Godt at politiet selv kan se det! Berlingske har bragt en billedserie. Lad os tage en kigger. Første billede viser en ung mand med tildækket ansigt. Dette er ikke et brud på maskeloven, da det faktisk var ret koldt. bilde?NewTbl=1&Avis=bm&Dato=20090103&Kategori=abmbilleder&Lopenr=103004&Ref=PH&Item=1&border=0&MaxW=615 Det næste billede er ekstremt flot. Der foregår mega meget på billedet med alle de flotte palæstinensiske flag. Dog er der også et meget specielt grønt flag ude i venstre side. Det flag er faktisk så religiøst helligt at det, ligesom det saudiske, ikke må trykkes på en fodbold. Selvom naive vesterlændinge tror at Gaza konflikten bare er Hamas mod Israel, så tager de fejl. Man tager kun et helligt grønt islam flag med, hvis man vil give andre muslimer dårlig samvittighed over ikke at støtte op om sagen! bilde?NewTbl=1&Avis=bm&Dato=20090103&Kategori=abmbilleder&Lopenr=103004&Ref=PH&Item=10&border=0&MaxW=615 På det sidste billede ser vi en ung mand der holder et billede af Hassan Nasrallah, som slet ikke er fra Hamas, men derimod fra Hezbollah! I stedet for at antage at den unge mand har taget et forkert billede med, burde vi søge efter den dybere mening. bilde?NewTbl=1&Avis=bm&Dato=20090103&Kategori=abmbilleder&Lopenr=103004&Ref=PH&Item=6&border=0&MaxW=615 Nasrallah har engang sagt:

If Jews all gather in Israel, it will save us the trouble of going after them worldwide.
Og åbenbart kan Israelere ikke føle sig trygge nogen steder og slet ikke i Rosengårdscentret i Odense hvor to af dem blev skudt, formentlig af en palæstinenser. Men det er jo nok ikke derfor den unge mand har taget billedet af Nasrallah med. I 2006 kidnappede Hezbollah to Israelske soldater, som røde kors aldrig fik lov til at besøge, og som senere blev dræbt uden brug af kedelige civiliseret vesterlandsk rettergang, der trækker ud i en evighed. Kidnapningsepisoden startede et massivt angreb fra dumme Israel, hvis voldsomhed overraskede selv den hærdede Nasrallah.
We do not think, even 1 percent, that the capture led to a war at this time and of this magnitude. [...] but if I had known on July 11 ... that the operation would lead to such a war, would I do it? I say no, absolutely not.
Så måske er meningen med at tage potrættet af Nasrallah med til demonstrationen netop at give et budskab til Hamas - stop raketterne, ellers vil I ligesom Nasrallah komme til at fortryde? Bare den unge demonstrant ikke fik bank? Demonstrationen endte iøvrigt med et lille slagsmål blandt palæstinenserne. Ak ja...
Besvaret
Så måske er meningen med at tage potrættet af Nasrallah med til demonstrationen netop at give et budskab til Hamas - stop raketterne, ellers vil I ligesom Nasrallah komme til at fortryde? Bare den unge demonstrant ikke fik bank?
Mon ikke hellere du skulle gå tilbage til kongestoffet. (driller bare, du ka jo ta'et) At Hizbollah og Hamas finder sammen på Københavns Rådhusplads er ikke så mærkeligt - de er jo to alen af samme stykke og har samme målsætning: Israels udslettelse herunder at afslutte den gerning, som Adolf Hitler alt for tidligt blev rykket bort fra. Med Irans hjælp skal det nok lykkes. Og med hjælp fra alle de andre venner, der holder sig lidt mere tilbage lige i denne fase. Det grønne flag med arabisk krimskrams er Hamases. Oversat til plain talk, så står der på det: "jeg er terrorist og ønsker at dræbe alle jøder". Det er samme flag som vajer over Saudi-Barbarien - de har blot tilføjet et kæmpestort sværd af den type galninge plejer at gå amok med. Et andet flag, som også kunne have været med, for det optræder da af og til i Københavns City, er Hizbollahs manende fane, der ud over arabisk krimskrams på pisgul baggrund er smykket af et automatgevær af typen Columbine High.
Besvaret

Kæmpe fest for 27 årig palæstinenser fra Odense? Iflg. Danmarks Radio flygtede en 27 årig palæstinenser efter at have skudt to israelere. Han var på fri fod i ca. et døgns tid eller to, hvor han blev fejret af sine palæstinensiske venner fra vollsmose med en fest til hans ære. Dette er iflg. et anonymt vidne der udtaler sig til DR's TV-Avisen.

Ca. 1 minut og 10 sekunder fremme i indslaget falder følgende udtagelse fra den anonyme person.
Han er en af de første i Danmark, der har vist en rigtig, rigtig, rigtig stor kæmpe, kæmpe, kæmpe... ja, men I skulle se i går. En stor fest vi lavede på grund af det. Så jeg håber virkelig, virkelig at allesammen støtter ham.
Hvilket enestående bevis på palæstinensisk sammenhold på tværs af landegrænser. Man er næsten rørt til tårer. Det er også fornuftigt at han er anonym, da sådanne udtagelser ikke kan forstås af dumme vesterlændinge!
Besvaret

Stor demonstration i Malmø Der blev også holdt en stor demonstration i Malmø til støtte for Gaza, hvor tusinder deltog for at vise deres utilfredshed med dumme onde Israel. Sydsvenskan var på pletten og tog en masse billeder. Det følgende billede viser hvordan retfærdighedens ild er ved at brænde et motiv af Ehud Barak. Det er for at vise at palæstinenserne synes han er dum og svag for at forslå en ensidig israelsk 48 timers våbenhvile. Føj, tror han virkelig at Hamas lader sig besudle med hans dumme våbenhvile! demo384_170816a.jpg Den smukke svenske socialdemokrat Hillevi Larsson talte til demonstranterne: gse_multipart51768.jpg

- Israel har förvandlat Gaza till världens största fängelse. Sverige måste bryta tystnaden!
Det er jo helt bevægende at kunne konstatere at Gaza situationen har rørt en ung politikersjæl. Men Hillevi giver Israel alt for meget ære! Israel vil jo aldrig kunne gøre Gaza til et fængsel uden svinsk hjælp fra Ægypten! Man kan dog ikke bebrejde Hillevi - geografi er et svært fag og man skal kigge på jordklode og atlas, meget kedeligt. Hillevi går meget op i bøssers rettigheder og hun har også blogget om det i sit indlæg "In hate we trust". Sådan noget er rigtig fy fy i den muslimske verden og selvom Hillevi mener at "sverige måste bryte tystnaden", så havde hun heldigvis takt og tone nok, til ikke at nævne den hellige religiøse forfølgelse af bøsser der foregår i Gaza "fængslet", ved dagens demonstration. Det var nemlig kun Israel der skulle kritiseres og alt andet ville jo totalt have ødelagt stemningen!
Besvaret

Enorm demonstration i Paris Ifølge Le Monde var der igår mellem 21.000 og 25.000 mennesker på gaden i Paris for at demonstrere mod Israel. Selvom nogen dumme vesterlændinge også er utilfredse med de 4.000 retfærdighedsraketter der er skudt ind i Israel, så er det først nu, hvor Israel kommer med svinsk dum og nytteløs gengældelse, at de demonstrerer. Dette er derfor en uovertruffen propaganda sejr for Hamas og der er god grund til at glæde sig over så mange mennesker protesterer mod dumme Israel. Desværre begyndte Israels dumme og naive invasion i aftes og derfor kunne nogle af demonstranterne ikke styrre deres retfærdige vrede, hvilket resulterede i en hel del hærværk på biler. Man burde have lov til den slags, når man er vred og ked af det. Måske skulle de dumme vesterlændinge ændre deres lovgivning, så der bliver plads til den form for protest! Ytringsfrihed ikke sandt? Fotoserie fra Le Monde. 61269560la0.jpg87299796ve5.jpg48508484ws1.jpg78761412uz6.jpg

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...