samson Skrevet January 19, 2009 Rapporter Skrevet January 19, 2009 På vores Passat variant fra 2003, er rækkevidden på den fjernbetjente c-lås pludselig blevet reduceret til kun at virke inden for en afstand på 1-2 meter fra bilen. Selv ikke engang når man står bag ved bilen kan den række. Jeg har selvfølglig skiftet batteriet i begge nøgler, og prøvet med reserve nøglen som ikke er så slidt, uden nogen forskel. Problemet kom ikke 'over-night', men nærmere i takt med kulden satte ind. Altså over en kortere periode. Jeg tænkte på om bilens batteri kunne have nogen indflydelse men den starter okay, og da det er en diesel må batteriet vel være ok...? Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har et godt tip til hvad jeg kan gøre... - Jasper -
Scopex Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Hm Har oplevet det samme med min Golf 5 fra 2004 Har heller ikke fundet fejlen endnu!
dabp Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Har lige lagt en forspørgsel ind hos en veninde der er SMC mekaniker, vender tilbage :)
dabp Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Nå, hun kendte ikke noget til et generelt problem... Men hun siger at hvis man oplever problemet, så skal man starte med at få checket fjernbetjeningen...
credde Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Jeg gætter på det er senderen i selve fjernbetjeningen. Oplevede også det samme på min tidligere Passat (2003), hvor den ene fjernbetjening begyndte at miste rækkevidde. Jeg mener nemlig at, jeg dengang fik at vide, at senderen var begyndt at blive dårlig - men nåede aldrig at skifte den, da jeg skiftede bil.
samson Besvaret January 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2009 Jeg gætter på det er senderen i selve fjernbetjeningen. Oplevede også det samme på min tidligere Passat (2003)' date=' hvor den ene fjernbetjening begyndte at miste rækkevidde. Jeg mener nemlig at, jeg dengang fik at vide, at senderen var begyndt at blive dårlig - men nåede aldrig at skifte den, da jeg skiftede bil.[/quote'] Jeg har prøvet med begge fjernbetjeninger, og resultatet er nøjagtigt det samme. Og den ene af fjernbetjeningerne er stort set ny og har aldrig været brugt - men med nyt batteri. Desværre så tror jeg fejlen skal findes et sted i bilen.... men hvor?
dabp Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Da jeg er ikke er kyndig i lige det, så er meddelsen fra mekanikeren: Så kan det være modtageren i bilen der har været dårligt monteret og har løsnet sig.
Gio Besvaret January 19, 2009 Rapporter Besvaret January 19, 2009 Synes jeg har læst "et sted", at nyere VAG-kreationer fik antennen til modtageren placeret dumt, så der kunne være problemer med rækkevidden. Noget med, at de ældre modeller havde antennen monteret op langs en af stolperne. Nyere modeller havde den liggende i kortere længde, og vandret lige omkring modtager-enheden. Men det forklarer jo ikke at problemet er opstået pludselig/efterhånden - medmindre der er gået fugt i systemet, eller noget er iret. Find ud af hvor din modtager-enhed sidder på din model, og tag det hele i faktisk øjesyn - og gi' det noget TLC. Evt. prøv at flytte/forlænge antennen op i noget lodret tilstand, hvis det er muligt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu