Eg Egemarke Skrevet January 27, 2009 Rapporter Skrevet January 27, 2009 Jeg har en genbo, som ikke aldrig er flyttet ind, dvs lejligheden er tom og har været dette siden August 2007. Han er under 24 og gift/familie sammenført med en pige under 24 osse, kører svensk bil mm. problemet er egentlig ikke stort men jeg synes efterhånden der er kommet MANGE navne på postkassen. Jeg har for sjov kigget adressen efter og der bor snart en del i lejligheden. Dog uden at den sker andet end at postkassen tømmes. eller er der TOMT. Dette kan let konstateres ved at vinduer til køkken mm er uden gardiner samt de samme tomme cola flasker står precis som for snart 2 år siden. Hvad ville i gøre ?? Mind your own business, altså passe mit eget hjem og lade de der har adresse der køre rundt i deres svenske biler mm eller Det er jo desværre misbrug af dels registrerings afgifter på biler samt omgåelse af 24 års reglen. Jeg ved som fakta at ejeren af lejligheden bor i Dk og kører svensk bil. Dette har dennes far fortalt, når man som nabo spørger om hvornår de flytter ind/velkommen til osv. Tjae hvad ville du gøre ?? hvis du ville gøre noget ??
mrode Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Jeg havde anmeldt dem, hvis det var mig.
Miriam Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Bare lidt nysgerrig, kan man gøre sådan noget anonymt ? For det er vel næppe sådan en familie man vil have efter sig eller ??
DoJo Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Jeg er næsten sikker på du kan anmelde dem anonymt, jeg tror hvert fald der var nogen som anmeldte mig da jeg ikke havde været i lejligheden i 6 mdr. lige efter jeg købte den. politiet havde været hjemme og spørge efter mig Hvis du aldrig selv har lavet/fået lavet sort arbejde kører efter reglerne og er en mønsterborger kan du med god samvittighed anmelde dem. Ellers, lad den ligge:rolleyes:
Basse Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Man kan uden problemer anmelde dem anonymt. Især nu hvor politiet, SKAT mv. har fokus på udlandsk indregistreret biler i DK :-)
dabp Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Ja jeg havde sgu nok også lagt en anmeldelse... Sådan nogen er jo grund til at vi andre bliver checket og skal dokumentere i hoved og røv hvis der er noget...
Martin_M Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Samme her, havde også smidt en anmeldelse. Specielt hvis det er så tydeligt, at der foregår snyd, og der løbende kommer flere navne på postkassen...
Junkeren Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Tilslutter mig. Den slags typer giver dårlig karma til os andre og grobund for mere jantelov i DK.
MC Manden Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Jamen, jeg går så imod strømmen. Jeg ville ikke anmelde. Jeg bryder mig ikke om en stikker-kultur... Vil du også anmelde en person der snyder i skat ? Jeg blander mig udenom, det er faktisk ikke noget der rager mig ... Og, vil du ha' det godt hvis din anmeldelse gør, at vedkomne får en regning på (måske) 300.000kr bare fordi han har kørt i en bil ?.
dabp Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Jamen, jeg går så imod strømmen. Jeg ville ikke anmelde. Jeg bryder mig ikke om en stikker-kultur... Vil du også anmelde en person der snyder i skat ? Jeg blander mig udenom, det er faktisk ikke noget der rager mig ... Og, vil du ha' det godt hvis din anmeldelse gør, at vedkomne får en regning på (måske) 300.000kr bare fordi han har kørt i en bil ?. Ens handlinger har konsekvenser, hvis man ikke kan tåle konsekvenserne, så skal man lade være med at gøre det.
MC Manden Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Ens handlinger har konsekvenser' date=' hvis man ikke kan tåle konsekvenserne, så skal man lade være med at gøre det.[/quote'] Fuldstændig korrekt. Og, personligt ville jeg ha' det skidt med at gøre en privatperson personlig konkurs pga han har kørt i en bil !. Det er i bund og grund ikke mig der skal gøre SKAT's arbejde. Men, det er jo heldigvis op til hver enkelt individ.
mrode Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Jamen, jeg går så imod strømmen. Jeg ville ikke anmelde. Jeg bryder mig ikke om en stikker-kultur... Vil du også anmelde en person der snyder i skat ? Jeg blander mig udenom, det er faktisk ikke noget der rager mig ... Og, vil du ha' det godt hvis din anmeldelse gør, at vedkomne får en regning på (måske) 300.000kr bare fordi han har kørt i en bil ?. Ja, det ville jeg faktisk.. til begge dele. Don't do the crime, if you can't do the time.. Det er amoralsk at snyde i skat og en af grundene til at andre må betale mere..
dkrath Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Jeg ville ikke anmelde ham. Det må være skats eller politiets job. Jeg er faktisk lidt chokeret over hvor mange herinde der ville anmelde ham. Men hvis du får det bedre af det, så må du jo gøre det.
BS Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Jeg ville ikke anmelde ham. Det må være skats eller politiets job. Jeg er faktisk lidt chokeret over hvor mange herinde der ville anmelde ham. Jamen' date=' jeg går så imod strømmen. Jeg ville ikke anmelde. Jeg bryder mig ikke om en stikker-kultur... [/quote'] Så lad os sige i ser en der er ved at bryde ind i en bil parkeringspladsen foran huset. Gør i noget ved det eller er det også politiets opgave?
MC Manden Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Så lad os sige i ser en der er ved at bryde ind i en bil parkeringspladsen foran huset. Gør i noget ved det eller er det også politiets opgave? PERSONLIGT syntes jeg der er en forskel. Men, det er mit valg, jeg ville ikke anmelde en der kører rundt i en bil, som han sikkert har både købt og betalt. Jeg anmelder heller ikke en person der ryger den fede. Han skader ikke mig ved at gøre det, så jeg er ligeglad. Men, det er jo også ulovligt. Men, det er jeres valg, og jeg har truffet mit valg. Længere er den egentlig ikke.
KGB Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Lidt off topic... Ens handlinger har konsekvenser' date=' hvis man ikke kan tåle konsekvenserne, så skal man lade være med at gøre det.[/quote'] Hehe, det er jo helt forkert! Bare se dem med flex lån i dk - som i mange år har nydt godt af en lav rente, men i og åh, når det så går den anden vej så skal regeringen hjælpe... HMM:confused: Jeg er dog grundlæggende enig - hvis man tager en chance(de fleste ved sgu godt hvad man må og ikke må) så skal man stå ved det og tage den straf man er berettiget til! Helt grundlæggende er det disse ting vores samfund(i den vestlige verden) bygger på, og derfor vi ljeg mene det er i samfundets interresse af angiver sådanne ting. Det kan dog altid diskuteres hvor groft man syntes det er, ser jo sjældent folk lave civile anholdelser pga. affald der smides på gaden - selvom det i bund og grund også er forbudt....
dabp Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Jeg ville ikke anmelde ham. Det må være skats eller politiets job. Jeg er faktisk lidt chokeret over hvor mange herinde der ville anmelde ham. Men hvis du får det bedre af det, så må du jo gøre det. Hvad er det for en nonchalant holdning til livet? Dvs hvis du havde muligheden for at stoppe kriminalitet så ville du ikke gøre det, for det er jo ikke dit job? Du ville faktisk slet ikke kontakte politiet, for det er jo noget de selv skal finde ud af?! Sådan en holdning kan jeg SLET ikke forstå.... Personligt er jeg selv lige af modsatte karakter. For en måned siden stoppede jeg en bilist der kørte, som om hun havde drukket. Tanken om at jeg kunne have gjort noget i en eventuel ulykke, men undlod, ville forhindre min nattesøvn og evne til at se mig selv i spejlet... Det har ikke en skid at gøre med at føle sig bedre, det har noget at gøre med at tage et ansvar, noget der tilsyneladende ikke ligger dig nært.
MC Manden Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Super dobbeltmoralsk. Jeg kender ingen (eller meget få) som ikke vil ha' udført sort arbejde eller som ikke selv vil udføre det. Skal man så også anmelde vedkomne der har udført arbejdet ? ... JEG ser en forskel på økonomisk kriminalitet og anden kriminalitet. Så længe det ikke går ud over mig eller andre, så er jeg ligeglad. Fortsæt med sort arbejde, hvis det gør dig glad eller kør i den bil du vil. I dont care, men bliver du knaldet så er man klar på at ta' straffen. Det får dog ikke mig til at anmelde hverken bilisten eller håndværkeren
KGB Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 PERSONLIGT syntes jeg der er en forskel. Men, det er mit valg, jeg ville ikke anmelde en der kører rundt i en bil, som han sikkert har både købt og betalt. Jeg anmelder heller ikke en person der ryger den fede. Han skader ikke mig ved at gøre det, så jeg er ligeglad. Men, det er jo også ulovligt. Men, det er jeres valg, og jeg har truffet mit valg. Længere er den egentlig ikke. Hmm? Det ville jeg hvis han enten sidder i en bil eller på anden måde kunne tænkes at ville transportere sig rundt på andet end sine ben inden næste morgen hvor rusen er afdæmpet... Det er langtid i kroppen, og folk bliver super sløve af det(de mærker det først når de stopper) så jeg føler mig ikke tryg ved at disse typer færdes i trafikken. Om folk i deres eget private hjem ønsker at skade dem selv, kan jeg som egoist værre ligeglad med, men det er stadig fællesskabet der skal betale når det går galt... Alle har deres ide om hvad der er fair og ikke fair, men jeg syntes desværre at der i samfundet efterhånden er langt imellem dem der tør tage et ansvar og blot vender det blinde øje til! Jeg siger ikke at jeg er den perfekte borger, men jeg syntes det er værd at overveje sin grundlæggende holdning til det samfund vi lever i - det gør trods alt at børn, ældre mv. ikke bør frygte at være ude selv når den enkelte tager et ansvar...
MC Manden Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Hmm? Det ville jeg hvis han enten sidder i en bil eller på anden måde kunne tænkes at ville transportere sig rundt på andet end sine ben inden næste morgen hvor rusen er afdæmpet... Det er langtid i kroppen, og folk bliver super sløve af det(de mærker det først når de stopper) så jeg føler mig ikke tryg ved at disse typer færdes i trafikken. .. Ok... så du anmelder også dine venner når I har drukket rødvin lørdag aften... På en mistanke om at de muligvis skal køre bil dagen efter ? ...
KGB Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Ok... så du anmelder også dine venner når I har drukket rødvin lørdag aften... På en mistanke om at de muligvis skal køre bil dagen efter ? ... På sin vis ja... Som jeg skrev så skal rusen(herunder alkohol) være aftaget - så for at svare på dit spm. så vil jeg selv gøre alt i min magt for at stoppe dem om hvis jeg er sikker på de kører spirituskørsel, og hvis det skal til ringer jeg gerne til politiet. Det er klart at politiet vil være sidste udvej når jeg kender vedkommende, men jeg gør det hvis det skal til.
bananas Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 Der skal meget til før jeg ville anmelde nogen - jeg er ikke meget for at stikke andre, og jeg synes generelt at tvivlen bør komme folk til gode. At folk omgår 24 års reglen rører mig ikke en pind - den burde aldrig have været der i første omgang. At folk svindler med registreringsafgift i hundredetusinde kroners klassen er dog en del over min tolerancetærskel. Så denne her ville jeg nok anmelde - når der står mange navne på postkassen og flere kommer til, er der ikke længere tale om lidt småfuskeri, men organiseret svindel.
Sune Besvaret January 28, 2009 Rapporter Besvaret January 28, 2009 JEG ser en forskel på økonomisk kriminalitet og anden kriminalitet. Så længe det ikke går ud over mig eller andre' date=' så er jeg ligeglad.[/quote']Økonomisk kriminalitet vil da altid gå ud over nogen. At det i dette tilfælde er staten, betyder bare at det går ud over os alle. Lad os tage det tænkte eksperiement at alle i Danmark gør det, så står staten og mangler et provenu på 30 mia. kr. årligt..... hvor havde du tænkt dig de 30 mia. kr. skulle komme fra? Den blå luft?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu