Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg faldt over http://www.xobni.com/ som ser ret lovende ud. Søgefunktionen i Outlook 2007 er jo, mildt sagt, til at lukke op og ***** i - og hér kan Xobni bl.a. hjælpe. Men tag et kig. Jeg prøver den ihvertfald :th2: Xobni is the Outlook plug-in that saves you time finding email conversations, contacts and attachments. After a quick install, you'll see the new Xobni toolbar appear in Outlook - and suddenly information will become much easier to find. When a new email arrives, the sender's full communication history appears in the Xobni sidebar, including past conversations, attachments and contact details. Xobni also includes a blazing fast email search tool.

Besvaret
Interessant program. Bruger pt. Lookout (som nu hedder Windows Search efter' date=' at Microsoft købte dem).[/quote']Jeg brugte også LookOut tidligere. Desværre var den ikke kompatibel med Outlook 2007. Så kom Windows Search (p.t. v4.0) - og dén er da noget rod! Flere maskiner har jeg oplevet har problemer med den, og den er langt fra så brugbar og hurtig som LookOut var. Nu får Xobni chancen! (indtil M$ sikkert brokker sig eller opkøber dem...:o)
Besvaret

Jeg har kørt Xobni i rigtig lang tid, det fungerer rigtig godt - selvom det sluger lidt ram, så er det et super værktøj, hvis man som mig arbejder projektorienteret.

Besvaret
jeg kørte også med xobni (Inbox) på min exchange mailbox men den måtte lade livet da den åd for mange resourcer.. det er ved at være 5 måneder siden nu så ved ikke om den er blevet bedre??
Mjah .. jeg oplever ikke så mange issues mht. Outlook, men den er ressource tung, den ligger p.t og bruger omkring 13mb memory på sin ene process. Til gengæld er det det værd og det sløver ikke min maskine synderligt.. Dejligt med de facts der følger med - f.eks kan man se hvad ens gennemsnitlige svar tid er til e-mail adresser og man kan se hvor lang tid folk er om at svare på ens e-mails. Så på den måde fungere det fint - jeg kan se at jeg p.t får omkring 1500 mails månedligt, hvilket er meget cool - med statistikkerne. Og så må jeg sige at Networksdelen, Attachmentsdelen og søgningen er super hurtig i forhold til Outlooks almindelige søgning. Alene det at jeg kan gå i gang med at skrive et keyword og så den viser resultater med det samme, er en super hjælp.
Besvaret
Mjah .. jeg oplever ikke så mange issues mht. Outlook' date=' men den er ressource tung, den ligger p.t og bruger omkring 13mb memory på sin ene process.[/quote']13mb (17 for mit vedkommende) synes jeg er en billig pris at betale, når funktionen er som den er. Jeg oplever kun en del længere opstartstid, når Outlook skal igang om morgenen. Men løbende på dagen, så kører det forrygende. Endda op mod en Exchange :)
Besvaret
13mb (17 for mit vedkommende) synes jeg er en billig pris at betale, når funktionen er som den er. Jeg oplever kun en del længere opstartstid, når Outlook skal igang om morgenen. Men løbende på dagen, så kører det forrygende. Endda op mod en Exchange :)Netop derfor jeg savnede LookOut, da den fandt mails nærmest med det samme, når der blev søgt. I Outlook's (2007) søgefunktion kan jeg sætte en søgning over....og med lethed gå ned og hente kaffe, småsludre på vejen og ud og nappe en smøg - og stadig kan den være i fuld gang med at søge, når jeg kommer tilbage. Xobni lader til at være svaret på mine bønner - og årsagen til at jeg konsumerer mindre af samme i løbet af en dag :D
Den slags hastighedsbøvl oplever jeg slet ikke med Windows Search op mod Exchange server hverken internt eller hos de kunder jeg har sat det op hos... Kan jeres mailserver mon være forkert konfigureret? ;)
Besvaret
Den slags hastighedsbøvl oplever jeg slet ikke med Windows Search op mod Exchange server hverken internt eller hos de kunder jeg har sat det op hos... Kan jeres mailserver mon være forkert konfigureret? ;)
Om jeg bruger Windows Search lokalt eller på jobbet - no difference. M$ har f***et LookOut gevaldigt op. I forhold til tidligere funktionalitet, brugbarhed og footprint, så er Windows Search = fail! :rolleyes: Xobni ser ud til at gøre min dag en hel del enklere. Så, endnu en gang må M$ se sig overhalet indenom af en 3'rd party app.
Besvaret
Om jeg bruger Windows Search lokalt eller på jobbet - no difference. M$ har f***et LookOut gevaldigt op. I forhold til tidligere funktionalitet, brugbarhed og footprint, så er Windows Search = fail! :rolleyes: Xobni ser ud til at gøre min dag en hel del enklere. Så, endnu en gang må M$ se sig overhalet indenom af en 3'rd party app.
Plus jeg godt kan lide at jeg kan få statistikker over svartider, mængde af e-mails etc.. det er godt at kunne få det i konsulent eller timeafregning ..
Besvaret
Nu var det jo heller ikke funktionaliteten jeg argumenterede imod - men du sagde det var møg langsomt, og det var det jeg opponerede imod :)
Besvaret
Nu var det jo heller ikke funktionaliteten jeg argumenterede imod - men du sagde det var møg langsomt' date=' og det var det jeg opponerede imod :)[/quote']Som jeg skrev, så er det kun i opstarten om morgenen. Når først Outlook er kommet op, så spiller det fint igennem dagen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...