Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har læst at DK har sat bagatelgrænsen for toldbetaling op til ca 3200kr. Hvad er grænsen i SE ? Fandt denne gamle tråd, men der er ikke rigtigt noget svar på det : http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14322&highlight=told Der står heller ikke noget om bagatelgrænse på Tullverkets guidesider så vidt jeg kan se : http://www.tullverket.se/sokordao/k/kopavarorfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280001356.html Nogen der har prøvet lykken for nyligt og ved hvad grænsen er ? /Peter

• 3 weeks later...
Besvaret

Jeg har selv prøvet at hitte ud af de regler, men kan ikke finde noget. Jeg har købt en hel del på ebay usa og fået det sendt her til SE, men selvom pakkens indhold kun koster ca 200kr kommer der et gebyr på fra posten af, det kan være tex 80kr, så nu får jeg det sendt til DK, men grænsen er 400kr, og derefter skal der betales moms af værdien af pakken :sick:

• 3 weeks later...
Besvaret

nogen som har luret min grænse for internet køb af varer uden for eu til Sverige? går ud fra porto ikke skal regnes med i beløb eller? i dk: Fra den 1. december 2008 skal der betales told af forsendelser af ringe værdi, herunder køb over Internettet, hvis forsendelsens værdi overstiger EUR 150. Der skal betales moms og eventuelle punktafgifter, hvis forsendelsens værdi overstiger DKK 80. Fritagelsen omfatter ikke alkoholholdige varer, parfume og toiletvand samt tobak og tobaksvarer. nogen som ved om moms over de 80 kr kommer oveni unden dikkedarer, eller de også putter sjove gebyrer på?

Besvaret

De svenske regler... Forudsætning : du bor i Sverige og bestiller til din svenske adresse. Køber man varer via internettet fra et land uden for EU skal man betale told medmindre varens værdi er under skr. 400 og moms Toldsatserne - de mest alm. - kan du se her: http://www.tullverket.se/sokordao/t/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000927.html Men det svenske postvæsen skal sørme også have betaling kaldet speditionsavgift, da det er via dem du afregner tolden med... Posten har udgivet en vejledning om hvad man skal betale Af denne brochure fremgår følgende eksempel musik CD-skivor från USA Pris på Internet, 400 kronor 400 kr Frakt och försäkring 50 kr Tull, 3,5 procent (450 X 3,5%=15) 15 kr Moms, 25 procent [(450 + 15) X 25%=116] 116 kr Postens speditionsavgift, inklusive moms 100 kr1 Att betala, minst 681 kr

Besvaret

Jeg har haft købt nogle sko på ebay til min dame i julegave.... de kostet lige omkring 499 $ betalte omkring 375- 400kr. i moms.. eller sådan noget... det var ved jule-tid anno 08

Besvaret

momsen slipper du ikke for... Forudsætning : du bor i Sverige og bestiller til din svenske adresse. Er varens indkøbspris under SEK 400 så skal du jfr. Postens vejledning ikke betale told men momsen slipper du altså ikke for, hvilket fremgår af vejledningen...

Besvaret

ahhh bogger. skal jeg så betale det post gebyr på 100 se kr? har bestilt ting til 4$ fra hongkong. da plat hvis der kommer gebyr på 100 kr. så er det jo ikke så smart at shoppe småting uden for eu

Besvaret
ahhh bogger. skal jeg så betale det post gebyr på 100 se kr? har bestilt ting til 4$ fra hongkong. da plat hvis der kommer gebyr på 100 kr. så er det jo ikke så smart at shoppe småting uden for eu
Så må man bare til at få sendt til dk. Og der er post.dk's nye tiltag med døgnpost en genial ting. For der bestemmer man selv hvor man vil hente varen. Så jeg får ofte sendt til en kammerat men til afhentning ved fields :D
Besvaret

Jeg har efterhånden bestilt masser af pakker fra fx Amazon.com og kun to gange er det hændt mig, at jeg er blevet opkrævet told og gebyr. Hvis man køber for mindre beløb på 3-4-500 kr gider posten åbenbart ikke alt besværet med at opkræve penge til told. Men man kan aldrig vide sig sikker - så køb aldrig noget uden for EU/EØS, medmindre du er parat til at betale told og afgifter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...