michael og carina Skrevet February 12, 2009 Rapporter Skrevet February 12, 2009 Vi skal have noget diesel, og vi har kig på en Octavia TDI RS model, nogen der har erfaringer med denne model? Er den fin nok eller skal man holde sig fra den? Syntes man få meget bil for pengene, masser af plads, kører langt på literen og så er det tætteste man kommer på spotsudgave hos Skoda.
larscph Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Jeg har haft en almindelig TDI (140 hk) med DSG og den er bestemt udmærket - og meget bil for pengene. Største minus syntes jeg er at der er en del støj i kabinen ved motorvejskørsel. Og så er der skoda-vitserne, men de er til at leve med. Ellers var vores Octavia et fejlfrit og positivt bekendtskab igennem de par år og små 100.000 km vi havde den.
sup3rior Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Hvad en Toyota Avensis af denne her type: http://www.blocket.se/vi/16839588.htm?ca=23_11_s Kan skaffe en yderst vel-udrustet en til 180.000 SEK som kun har gået 2500 mil :)
Juff Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Og så er der skoda-vitserne, men de er til at leve med. Ellers var vores Octavia et fejlfrit og positivt bekendtskab igennem de par år og små 100.000 km vi havde den. Skoda-vitser er vel efterhånden bare et tegn på manglende forståelse indenfor bilverdenen
larscph Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Skoda-vitser er vel efterhånden bare et tegn på manglende forståelse indenfor bilverdenen Jo.. Enig.. Men.. "Hvad i alverden har du gang i... Flytter til Sverige og køber en SKODA?!?!?" den skal man være klar til at svare på.. Tit...
Guest PeterK Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Vi skal have noget diesel, og vi har kig på en Octavia TDI RS model, nogen der har erfaringer med denne model? Er den fin nok eller skal man holde sig fra den? Syntes man få meget bil for pengene, masser af plads, kører langt på literen og så er det tætteste man kommer på spotsudgave hos Skoda. Smid 50.000sek oveni og køb en 525d/530d/535d med 50-75.000km på bagen.......Så får I 1000 gange mere bil for pengene og X-faktor:th2: (IMO)
Kim H Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 En Octavia RS har jeg ikke prøvet - men en Fabia RS og en Octavia 2.0 FSI. I begge tilfælde vurderer jeg, at man absolut får kvalitet, der mindst svarer til prisen. Prestige får man ikke - men det vidste du godt i forvejen ;)
Basse Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Hvis det var prestige havde OP nok ikke startet ud med at se på en Skoda. Det er lidt spild når folk kommer med deres "og hvis du smider 40.000,50.000 60.000 oven i så får du bla bla bla" - det er da mange penge. Og når man lægger ud med at kigge på god billig bil, så er det nok ikke BMW og mercedes man kigger på :-) Ud over det, så køre de nye Octaviaer rigtig godt - har dog ikke prøvet en diesel. Men for pengene, får man som sagt en masse bil - men det er jo aldrig samme kval som dyrer biler. Er det et transportmiddel fra A-B med praktiske benyttelses muligheder, så er det helt sikkert et godt køb.
Gio Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Octavia TDI RS er bestemt en bil jeg ville vælge, skulle jeg ud og handle ny dyt idag - med sund fornuft skrevet bag øret.
michael og carina Besvaret February 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 12, 2009 Takker for svarene. Vi må ud og prøve den igen. Hvis der er nogen der er intresseret i en Mercedes ML500 fra 02 kørt 160000km ASO så sig til. Prisen finder vi ud af:-)
Kim H Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Skoda i Ystad er et besøg værd Måske skulle I besøge Skoda i Ystad - som morsomt nok hedder Spania Bil - har vist handlet med Seat i en fjern fortid. Jeg har handlet der to gange - og har fået fair behandling. Tore Nilsson hedder den flinke sælger - og han har ikke nogle problemer med at forstå en dansker som forsøger at tale lidt svensk.
SweaDan Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Hej Michael Kom på tirsdag til bordtennis så kan du prøve min kones octavia rs tdi ;) jeg er meget imponeret og der kommer en faceliftet version i april/maj - pt kan I få en let brugt til super pris da flere forhandlere har lagerbiler som de gerne vil af med. Men lad os køre en tur på tirsdag hvis du har tid.
michael og carina Besvaret February 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 12, 2009 Hej Anders. Det lyder sku fedt. ses tirsdag.
michael og carina Besvaret February 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 14, 2009 Vi var lige nede hos forhandleren og prøve den i dag, den kører faktisk rigtig godt, og den er sku ok hurtig. Så hvis vi kan finde ud af en pris med ham, så tror jeg vi skifte til SKODA:)
Guest Mogens Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Skoda - tja' En Octavia RS har jeg ikke prøvet - men en Fabia RS og en Octavia 2.0 FSI. I begge tilfælde vurderer jeg, at man absolut får kvalitet, der mindst svarer til prisen. Prestige får man ikke - men det vidste du godt i forvejen Jeg har lige været til 30.000 km eftersyn med min 4 mdr gamle Leon TDI 170 FR - og atter måtte jeg lide den tort (meget sen anmeldelse af serviceeftersynet) at skulle køre spritny kunde-Fabia den pågældende dag. Jeg ville ALDRIG vælge sådan en æske - så hellere en brugt vogn af tysk oprindelse som f.eks. BMW.
Rikke Rost Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Skulle jeg køre langt hver dag, så havde jeg mig en Skoda Fabia RS'er.... Den sjoveste billige bil du kan finde....
MC Manden Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Skulle jeg køre langt hver dag' date=' så havde jeg mig en Skoda Fabia RS'er.... Den sjoveste billige bil du kan finde....[/quote'] du har da en fin starlet :D
Markowitch Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Jeg har lige været til 30.000 km eftersyn med min 4 mdr gamle Leon TDI 170 FR - og atter måtte jeg lide den tort (meget sen anmeldelse af serviceeftersynet) at skulle køre spritny kunde-Fabia den pågældende dag. Jeg ville ALDRIG vælge sådan en æske - så hellere en brugt vogn af tysk oprindelse som f.eks. BMW. En spritny kunde-Fabia er ikke det samme som den gamle Fabia vRS. I det nye modelprogram er der godt nok kommet en "sport", men den er slet ikke bedre end vRS. Men glem nu Fabia'en, den er jo en klasse under Octaviaen, som tråden handler om. Octavia vRS kan fås med en TDI 2.0 170 HK, ligesom din Leon og RS'erens kabine og specs er ret nice for en bil i den prisklasse. Det kan der ikke pilles ved...
Cici_Barn Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Jeg ville ALDRIG vælge sådan en æske - så hellere en brugt vogn af tysk oprindelse som f.eks. BMW. Jeg vil heller ALDRIG købe en Skodllac.... :)
Don A Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Personligt syntes jeg skoda er blevet en rigtig fin bil at køre i.. Det er vel nærmest en vw med andet logo... Og man får pænt meget bil for siden penge. I kunne også overvejde en superb?
Rikke Rost Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 Jeps!! :) Men den er altså ikke egnet til ret meget over 50 km hver vej.... Dertil er den altså ikke komfortabel nok. Men billigere bil skal man nok lede længe efter.... du har da en fin starlet :D
Guest Mogens Besvaret February 14, 2009 Rapporter Besvaret February 14, 2009 I kunne også overvejde en superb? Nope! - så må man sgu hellere købe en 530d eller som Peter en 535d da!!
michael og carina Besvaret February 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret February 15, 2009 Vi skal have en st car ellers var Superb klart en mulighed, og ja det er den med 170hk vi snakker om
Guest Mogens Besvaret February 15, 2009 Rapporter Besvaret February 15, 2009 Prisliste? Vi skal have en st car ellers var Superb klart en mulighed, og ja det er den med 170hk vi snakker om Hvad er prisforskellen på Passat GT 170 TDI og Octavia RS 170? Og hvorfor ikke en lettere brugt BMW 530d/535d Touring?
claus Besvaret February 15, 2009 Rapporter Besvaret February 15, 2009 Mogens ... .alle kan jo ikke køre BMW.........sådan er det bare....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu