Jump to content

el-forbrug - beregning

Recommended Posts

Skrevet

Vi har mistanke om, at vores köleskab + fryser sluger meget ström. De er 18 år gamle. Hvordan kan vi finde ud af, hvor mange kWh de sluger? Jeg kan huske at man i DK engang kunne låne sådan et instrument til at måle med, men kan man også det er i SE og hvad hedder det? Og er der nogen, der har en ide om, hvad man vil kunne spare om året i el ved at köbe nye?

Besvaret

Uden en elmåler kan jeg sige de bruger meget strøm! Men der skal en elmåler til at for finde ud af hvor meget i vil kunne spare. Men uden tvivl vil det kunne betale sig!

Besvaret
Vi har mistanke om, at vores köleskab + fryser sluger meget ström. De er 18 år gamle. Hvordan kan vi finde ud af, hvor mange kWh de sluger? Jeg kan huske at man i DK engang kunne låne sådan et instrument til at måle med, men kan man også det er i SE og hvad hedder det? Og er der nogen, der har en ide om, hvad man vil kunne spare om året i el ved at köbe nye?
Mit gæt er at dit antikvariske køleskab som minimum bruger dobbelt så meget el som et nyt energiklasse A++ køleskab til DKK 3-4000 vil bruge (som er ca. 200 kWh/år.) Dvs. en besparelse i eludgift på ca. DKK 4-500 om året. Så kan du jo selv vurdere om du føler det kan betale sig.
Besvaret

ok, så kan man lige så godt köbe en. er der så nogen, der ved, om man kan regne med det forbrug, der står opgivet på de nye skabe i butikkerne? Jeg läste noget i går aftes om en, der havde köbt nye, og så havde sat måler til, og det stemte ikke overens... Man skal jo ikke snydes!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...