dkrath Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 jeg har desværret kørt for stærk igår' date=' og har fået en betinget frakendelse, men ham betjenen sagde at jeg måske slipper kun for en bøde på 2500 kr, der sverige og Danmark ikke har samarbejde på det omåde. Er der nogle her i forumet der kan bekræfte det, jeg mener om det er sandt. Jeg har boet i sverige i et halvt år nu, og har dansk kørekort.[/quote'] Jeg kan bekræfte at det er sandt! Der vil ske det at du får en betinget frakendelse af dit kørekort + en bøde. Du skal blot betale bøden. Da du bor i udlandet og derfor ikke er registreret i det danske folkeregister kan du ikke gå op til kontrollerende teori- og køreprøve og du undgår derfor dette. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du flytter tilbage til Danmark indenfor de 3 år den betingede frakendelse gælder skal du aflægge teori- og køreprøve indenfor 3 mdr. fra den dato du er tilmeldt det danske folkeregister igen - og bestå! Jeg taler af erfaring
Lollikken Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Jeg kan bekræfte at det er sandt! Der vil ske det at du får en betinget frakendelse af dit kørekort + en bøde. Du skal blot betale bøden. Da du bor i udlandet og derfor ikke er registreret i det danske folkeregister kan du ikke gå op til kontrollerende teori- og køreprøve og du undgår derfor dette. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du flytter tilbage til Danmark indenfor de 3 år den betingede frakendelse gælder skal du aflægge teori- og køreprøve indenfor 3 mdr. fra den dato du er tilmeldt det danske folkeregister igen - og bestå! Jeg taler af erfaring Af ren nysgerrighed, hvilken effekt har det haft på din kørsel? (og nej det er ikke flame bait). Vi sad et par stykker i går og diskuterede hele emnet med folk der kører lidt friskt og det røg hurtigt over i nogle af de mere grumme eksempler som f.eks. ham gutten der med fuld overlæg stoppede op midt på motorvejen (han var nok uden for pædagogisk rækkevidde uanset hvad), eller ham knægten der lige havde fået kørekort hvorefter han fræser igennem byen med 100 km/t i Fars Mercer og pløjer en døv far og hans barn ned. Det store spørgsmål vi sad med var: De straffe der er i DK, har de nogen indflydelse på dem som får dem? Det er ikke fordi jeg sætter dig i bås med overstående eksempler, men mere fordi jeg forestiller mig at du er "ung" og glad for hurtige biler :)
Ann Besvaret February 16, 2009 Rapporter Besvaret February 16, 2009 Er man fradømt kørekortet, er der nok en grund til at man ikke skal køre bil de næste 3 år. Hverken i Sverige eller Danmark. Eller nogen andre steder. F.eks. skal man i stedet bruge tiden til at tænke over hvordan man skal opføre sig i trafikken, overholde gældende love, regler og hastighedsbegræsninger. Jeg skulle hilse fra min svenske kone, og sige at Sverige også har love og hastighedsbegrænsninger (som er maksimale hastigheder, ikke anbefalinger ;)) som de faktisk også gerne ser overholdt på deres veje - af hensyn til alle os andre trafikanter.
dkrath Besvaret February 17, 2009 Rapporter Besvaret February 17, 2009 Af ren nysgerrighed, hvilken effekt har det haft på din kørsel? (og nej det er ikke flame bait). Vi sad et par stykker i går og diskuterede hele emnet med folk der kører lidt friskt og det røg hurtigt over i nogle af de mere grumme eksempler som f.eks. ham gutten der med fuld overlæg stoppede op midt på motorvejen (han var nok uden for pædagogisk rækkevidde uanset hvad), eller ham knægten der lige havde fået kørekort hvorefter han fræser igennem byen med 100 km/t i Fars Mercer og pløjer en døv far og hans barn ned. Det store spørgsmål vi sad med var: De straffe der er i DK, har de nogen indflydelse på dem som får dem? Det er ikke fordi jeg sætter dig i bås med overstående eksempler, men mere fordi jeg forestiller mig at du er "ung" og glad for hurtige biler :) Jeg kører klart mere inden for fartgrænserne end jeg gjorde før og stopper hellere for en gul, bare for at være på den sikre side. Nu vil jeg ikke sige min handling var vild og voldsom, men jeg tænker bestemt på at mit kort er betinget frakendt og jeg derfor mister det hvis jeg får et klip i det igen. Så for at svare på dit spørgsmål om det har fået indflydelse på min kørsel, JA det har det bestemt. Om jeg er en bedre billist end før, NEJ det synes jeg ikke.
Lollikken Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Jeg kører klart mere inden for fartgrænserne end jeg gjorde før og stopper hellere for en gul' date=' bare for at være på den sikre side. Nu vil jeg ikke sige min handling var vild og voldsom, men jeg tænker bestemt på at mit kort er betinget frakendt og jeg derfor mister det hvis jeg får et klip i det igen. Så for at svare på dit spørgsmål om det har fået indflydelse på min kørsel, JA det har det bestemt. Om jeg er en bedre billist end før, NEJ det synes jeg ikke.[/quote'] Men i det mindste har oplevelsen og den betinget dom gjort dig mere opmærksom på lovens grænser. Ideen (eller håbet) bag dommen er vel at om 2-3 år når den betinget dom ophører, så er du blevet vant til at køre mere lovligt. Tak for svaret!
dkrath Besvaret February 18, 2009 Rapporter Besvaret February 18, 2009 Men i det mindste har oplevelsen og den betinget dom gjort dig mere opmærksom på lovens grænser. Ideen (eller håbet) bag dommen er vel at om 2-3 år når den betinget dom ophører, så er du blevet vant til at køre mere lovligt. Tak for svaret! Enig, jeg vil ikke overhale en Taxa indenom igen! :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu