Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Fænomenet eksisterer også i Danmark- masser af danske hjemmesider accepterer ikke svenske betalingskort' date=' men kun danske[/quote']Det er jo så de steder de siger de tager imod "VISA Dankort" og rent faktisk mener at de kun tager imod Dankort.
Besvaret
Det er jo så de steder de siger de tager imod "VISA Dankort" og rent faktisk mener at de kun tager imod Dankort.
Korrekt, et VISA/Dankort kan aldrig være et VISA kort i Danmark, her er det altid et Dankort.
Besvaret
Mit VISA er dansk - og jeg har ikke oplevet problemer med netbetalinger i Sverige endnu. Så det er nok en kende for tidligt at konkretisere :rolleyes:
Nu gad jeg ikke at liste alle de sider op hvor jeg ikke har kunne bruge dansk kort, vodafone, kontant kort kan heller ikke påfyldes med dansk kort, men kan se at der er flere sider, hvor man ikke kan bruge kort, så jeg "konkretisere" eller generaliserer, som jeg ville have kaldt det, jeg har nemlig svensk kort, og bruger dette, ligesom jeg ikke forventer at kunne bruge danske kroner i tyrkiet, på ferie ;-)
Besvaret
Nu gad jeg ikke at liste alle de sider op hvor jeg ikke har kunne bruge dansk kort' date=' vodafone, kontant kort kan heller ikke påfyldes med dansk kort, men kan se at der er flere sider, hvor man ikke kan bruge kort, så jeg "konkretisere" eller generaliserer, som jeg ville have kaldt det, jeg har nemlig svensk kort, og bruger dette, ligesom jeg ikke forventer at kunne bruge danske kroner i tyrkiet, på ferie ;-)[/quote']Dansk VISA(/Dankort) kombineret med dansk Mastercard har ikke givet mig problemer med netbetaling i Sverige, endnu. Derfor undrer det mig at så mange andre har problemer. Men jeg handler åbenbart ikke nok på nettet i Sverige...hmm...og det stemmer ikke helt med mine egne indkøbsoplevelser. Fred være med dét - vi kan jo ikke alle opleve det samme :rolleyes: Desuden mener jeg ikke det er en dansker-ret, at et dansk VISA fungerer i Sverige (eller danske kroner i Tyrkiet) - så det var lidt en underlig én at trække ned over en quote på mig. Jeg har skam svensk betalingskort også ved siden af - og når jeg er i udlandet, så betaler jeg med mit (danske :D) VISA eller lokal valuta.
Besvaret

Jeg har nu også oplevet flere gange at jeg i svenske netbutikker ikke har kunnet anvende mine danske kort. Og mener da også at have set at man så kan vælge udenlandske kort mod højere gebyr. Andre netbutikker volder ingen problemer. Men jeg tror ganske enkelt at det er dyrere og skal aftales specielt hvis de skal kunne indløse betalinger på udenlandske kort. Hvis man lægger mærke til kvitteringen i butikker - ICA for eksempel - der står også "udenlandsk VISA" hvis jeg betaler med mit danske VISA Dankort. Men det koster ikke ekstra - som for eksempel mange steder i Danmark hvor der er et procenttillæg når der betales med udenlandske kreditkort. Men løsningen er da ligetil - et svensk kort til den svenske bank konto man alligevel har brug for. Nordea, f.eks., udsteder gratis VISA Gold med kredit så man ikke behøver at møffe penge frem og tilbage mellem DK og SE i et væk, men bare kan samle det en gang om måneden. At informationen om at det så kun er svensk udstedte kort de modtager er mangelfuld er en anden sag. Derimod er der super fedt at man kan bruge sit danske VISA kort i alle butikker, ikke som i Danmark hvor enhver uden Dankort må fise rundt for at finde en kontantautomat for at kunne betale. Ikke engang Netto i Kastrup kan finde ud af at modtage udenlandske kort - dét er altså grænsende til at være idiotisk, imo.

Besvaret
Ikke engang Netto i Kastrup kan finde ud af at modtage udenlandske kort - dét er altså grænsende til at være idiotisk' date=' imo.[/quote'] Det har jo så ikke noget at gøre med om "de kan finde ud af det" men derimod om det kan betale sig at betale for denne service hos PBS. Hvis omsætningen med udenlandske kort ikke er stor kan jeg sådan set godt forstå dem, men ja det er da skide irriterende og ufatteligt at et sted som Netto i Kastrup ikke yder denne service.
Besvaret

Vi har kort på begge sider, det eneste sted vi har haft problmer er i Bilka både Fields og Hundige hvor de ikke tager kort men har en hæve automat fra Danske bank som ikke ville tage vores svenske visakort.

• 4 weeks later...
Besvaret

Så er der godt nyt til dem der vil betale med deres svenske kort i Danmark..

Danmarks største detailkoncern, Dansk Supermarked, har indgået en aftale med PBS om at tage imod internationale betalingskort i alle butikker. Det betyder, at fra begyndelsen af maj 2009 vil det fremover være muligt at betale med internationale betalingskort, når der handles i Dansk Supermarkeds danske varehuse og butikker. I 2008 blev den samme aftale indgået med COOP og SuperBest. Alle typer American Express® Card og MasterCard kan herefter bruges i alle større dagligvarekæder i Danmark.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...