Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Prøv at skifte bank hvis du står i KFM (Kronofogdemyndigheten). Ligegyldigt at du ikke skal låne penge, men blot have en anden bank til at du kan overføre penge fra DK til SE, med tilhørende hævekort (Visa eller Maestro). KFM er ikke at sammeligne med RKI andet end at de begge registrerer "dårlige" betalere. KFM = du er låst fast på arme og ben mht. stort set alle serviceydelser, det er du sgu ikke hvis du er registreret i RKI. Havde SEB i Danmark, de lukkede privat afdelingen som Roskilde Bank så overtog. Gad ikke Roskilde Bank (hvilket jeg jo så senere kan se var en god idé at skifte væk) så valgte Nordea fordi de har afdeling på begge sider af sundet. Skift af bank i Danmark, intet problem. Skift af bank i Sverige, umuligt. Så indtil registreringen er ude af verden må jeg leve med at betale ekstra for at overføre penge mellem Danmark og Sverige, samt jeg må vente et par dage ekstra før overførslen er gennemført (EU betaling = billigste løsning ved overførsel). Har betalt den gæld jeg havde i Sverige. Een glemt/ignoreret svensk skattedeklaration = 1000, 3000, 5000 bøde/gebyr selvom man ikke har rettelser/ændringer. Morale: Lad være med at blive registreret hos KFM og husk at man ikke kan ignorere sin skattedeklaration i Sverige selvom man ikke har ændringer, som man kan i Danmark.
TAK for dit indlæg, jeg kæmper med arm og ben (for ikke at glemme slikke røv på Skat i dk) for ikke at de skal involvere KFM. Spørgsmålet er nu om de vil tage hensyn til ovenstående (når man nu laver en afdrags ordning med dem, samt bad dem om at holde KFM udefor) eller om de er så hensynsløse at de vil prøve at skrabbe ind den vej også!!! Med andre ord, nytter det noget at græde lidt hos Skat? (jeg tro at jeg næsten selv kan svare på dette):fight:
Besvaret
Prøv at skifte bank hvis du står i KFM (Kronofogdemyndigheten). Ligegyldigt at du ikke skal låne penge, men blot have en anden bank til at du kan overføre penge fra DK til SE, med tilhørende hævekort (Visa eller Maestro). KFM er ikke at sammeligne med RKI andet end at de begge registrerer "dårlige" betalere. KFM = du er låst fast på arme og ben mht. stort set alle serviceydelser, det er du sgu ikke hvis du er registreret i RKI. Havde SEB i Danmark, de lukkede privat afdelingen som Roskilde Bank så overtog. Gad ikke Roskilde Bank (hvilket jeg jo så senere kan se var en god idé at skifte væk) så valgte Nordea fordi de har afdeling på begge sider af sundet. Skift af bank i Danmark, intet problem. Skift af bank i Sverige, umuligt. Så indtil registreringen er ude af verden må jeg leve med at betale ekstra for at overføre penge mellem Danmark og Sverige, samt jeg må vente et par dage ekstra før overførslen er gennemført (EU betaling = billigste løsning ved overførsel). Har betalt den gæld jeg havde i Sverige. Een glemt/ignoreret svensk skattedeklaration = 1000, 3000, 5000 bøde/gebyr selvom man ikke har rettelser/ændringer. Morale: Lad være med at blive registreret hos KFM og husk at man ikke kan ignorere sin skattedeklaration i Sverige selvom man ikke har ændringer, som man kan i Danmark.
Og jeg har erfaring (ikke personligt heldigvis) med svenske banker som gerne vil... So whats your point? Det er vel individuelt om man kan tale sig fra det eller ej... Men vi er bortset fra det kun enige om at man helt skal undlade at blive registreret - om det så være sig SE eller DK er en anden snak :D
Besvaret

Jeg har som skrevet erfaringer "personligt" både med RKI og Kronofogden og sjovt nok syntes jeg at det svenske Kfm virker mere fair end det danske, i DK kan du få oplyst at personen er dårlig betaler, slut færdig, i Kfm står der gælden, hvorfor den er opstået, hvad der er lavet af aftaler og om man holder disse aftaler. Så han man optaget sin gæld på "ærlig" vis er mit indtryk at der er masser af banker som gerne vil hjælpe og at man kan forklare sig ud af dat i mange tilfælde. Men der skal da ikke være tvivl om at det bedste klart er at ungå at blive registreret.

Besvaret
Og jeg har erfaring (ikke personligt heldigvis) med svenske banker som gerne vil... So whats your point? Det er vel individuelt om man kan tale sig fra det eller ej... Men vi er bortset fra det kun enige om at man helt skal undlade at blive registreret - om det så være sig SE eller DK er en anden snak :D
nävn en bank i sverige som tager kunder der har betalingsanmärkninger ..
Besvaret
Morale: Lad være med at blive registreret hos KFM og husk at man ikke kan ignorere sin skattedeklaration i Sverige selvom man ikke har ændringer, som man kan i Danmark.
Hvad skal man egentlig så gøre med den, jeg har ignoreret den indtil videre men det er så åbenbart en dårlig idé.......
Besvaret
Undskyld :rolleyes: Så siger jeg Skånes Provinsbank :laugh:
Swedbank er da i hvert fald ikke specielt villige til at have personer med betalingsanmærkninger. Been there done that.
Hvad skal man egentlig så gøre med den' date=' jeg har ignoreret den indtil videre men det er så åbenbart en dårlig idé.......[/quote']Bare gå ind på Skatteverkets hjemmeside og godkende den, hvis du altså ikke har nogen ændringer. Hvis du ignorerer den får du et førstegangs rykkergebyr på 1000 SEK, andet rykkergebyr er 3000 og tredje er 5000. Jeg var stædig (og dum) og mente ikke jeg skulle betale, men det er de jo ligeglade med og så smider de en i KFM :)
Besvaret
Bare gå ind på Skatteverkets hjemmeside og godkende den, hvis du altså ikke har nogen ændringer. .
Tak for rådet, men når jeg har logget ind på "Skattedekleration", står der bare efter at jeg har logget ind: "Du har inte behörighet att deklarera för något företag. För att kunna använda e-tjänsten Skattedeklaration måste du vara registrerad för detta hos Skatteverket." Hvorfor de omtaler mig som et firma ved jeg ikke, men skal det forstås således at jeg skal bestille tjenesten fra Skatteverket før at jeg kan bruge, eller hvad? Jeg kan ikke lige se hvor man gør det - er der nogen der kan hjælpe....?
Besvaret
Var et rundt 0 på den svenske deklaration jeg ignorerede, så den holdte da i hvert fald ikke for mig da jeg gjorde det. Jeg vil nu anbefale at man bare bruger de 2 minutter det tager at gå ind på skatteverkets hjemmeside og godkender den. Better safe than sorry. Jeg skal sgu ikke nyde noget af KFM igen.
Det lyder godt nok underligt:rolleye: Hvis du ikke har nogen indkomst, og Skatteverket selv kan beregne, at din økonomiske aktivitet er lig med 0 kr. i Sverige, så behøver de jo slet ikke sende dig nogen skattedeklaration, og det virker da dybt godnat, at de så oven i købet idømmer dig bøde. Hvis det var mig, ville jeg da klage over sådan en behandling! Jeg har selv været ude for engang, at jeg et år ikke modtog nogen skattedeklaration med posten og for en sikkerheds skyld ringede jeg ind til Skatteverket og spurgte, hvorfor jeg ikke havde fået nogen tilsendt. Og svaret var såmænd, at det var fordi, jeg jo ikke havde haft nogen indkomst, så det behøvede jeg ikke bekymre mig om.
Besvaret
Tak for rådet, men når jeg har logget ind på "Skattedekleration", står der bare efter at jeg har logget ind: "Du har inte behörighet att deklarera för något företag. För att kunna använda e-tjänsten Skattedeklaration måste du vara registrerad för detta hos Skatteverket."
Du skal nok have e-legitimation for at gøre brug af tjenesten online
Besvaret
Du skal nok have e-legitimation for at gøre brug af tjenesten online
Ja men det har jeg skam også og det fungere fint på alle mulige andre områder på Skatteverkets side, men under "Skattedekleration" kommer den som sagt med det lidt underlige svar - "Du har inte behörighet att deklarera för något företag. För att kunna använda e-tjänsten Skattedeklaration måste du vara registrerad för detta hos Skatteverket."
Besvaret
Swedbank er da i hvert fald ikke specielt villige til at have personer med betalingsanmærkninger. Been there done that.
Som jeg siger afhænger det nok af personen, om man kan tale sig ud af det...
Besvaret
... Jeg kan ikke lige se hvor man gør det - er der nogen der kan hjælpe....?
Jeg kan desværre ikke huske processen, kan blot huske jeg fulgte anvisningerne der fulgte med skattedeklarationen. Jeg er overbevist om at jeg ikke brugte e-legitimation.
... det var fordi' date=' jeg jo ikke havde haft nogen indkomst, så det behøvede jeg ikke bekymre mig om.[/quote']Måske det der er humlen. Jeg har arbejdet i Sverige, dog var det et par år forinden omtalte episode.
Besvaret
Swedbank og Skånes Provinsbank for at nævne et par eksempler...
swedbank tar ikke nye kunder hvis de har anmärkninger !! har nemlig lige stået i situationen .. har dog ikke prövet skånes provinsbank da der ikke er en i närheden!! men vil da se på det imorgen
Besvaret
swedbank tar ikke nye kunder hvis de har anmärkninger !! har nemlig lige stået i situationen .. har dog ikke prövet skånes provinsbank da der ikke er en i närheden!! men vil da se på det imorgen
Og fra Briped lyder det til at SEB heller ikke er så strikse med det :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...