ahmad.dk Skrevet March 9, 2009 Rapporter Skrevet March 9, 2009 I forbindelse med en gæld som jeg har til Skat I DK, har jeg kontaktet dem og de sagde at de har/vil overdrage inddrivelsen til kronfogeden (siden jeg bor I malmo) Mit spørgsmål er hvad sker der hvis de gøre det? - Er man så registreret hos kronfogeden? dvs anmærkning etc. så man engang kan købe et tyggegummi på kredit mere? dvs er man en doed mand? - Hvis man nu betaler sin gæld, er den sag så ud af verden? - Tager de pant i mit hus, min bil etc? Jeg har hørt at de er mega strikte med det her i Sverige, Hvad siger jeres erfaringer med inkasso /Kronfogeden/ Anmærkninger her i SE? Hvad skal jeg goere i den situation for at beskytte mig selv?? (gaelden er saa stor at jeg ikke kan betale den paa EEN gang og er nodt til at afdrage den over flere aar) //Ahmad
Diana Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 hmmm, de overdrager det vel kun fordi du ikke har overholdt dine betalinger til skat DK??? Jeg ved ikke så meget om så noget, men det vil der kun være rimeligt, hvis de kan gøre modkrav i noget du ejer...? og ellers kommer det vel som i danmark an på, hvor betalings villig du er... men genneralt kan jeg slet ikke følge din tanke "kan jeg så ikke engang få et stykke tyggegummi på kredit"... hvorfor skulle du dog ønske, at få noget på kredit, når du har en gæld der er uoverskuelig i forvejen???? Som sagt, der er sikkert mange andre, der ved meget mere om det her end jeg, men måtte bare lige ud med min mening:-)
sup3rior Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 I forbindelse med en gæld som jeg har til Skat I DK, har jeg kontaktet dem og de sagde at de har/vil overdrage inddrivelsen til kronfogeden (siden jeg bor I malmo) Mit spørgsmål er hvad sker der hvis de gøre det? - Er man så registreret hos kronfogeden? dvs anmærkning etc. så man engang kan købe et tyggegummi på kredit mere? dvs er man en doed mand? - Hvis man nu betaler sin gæld, er den sag så ud af verden? - Tager de pant i mit hus, min bil etc? Jeg har hørt at de er mega strikte med det her i Sverige, Hvad siger jeres erfaringer med inkasso /Kronfogeden/ Anmærkninger her i SE? Hvad skal jeg goere i den situation for at beskytte mig selv?? (gaelden er saa stor at jeg ikke kan betale den paa EEN gang og er nodt til at afdrage den over flere aar) //Ahmad Du er ligeså færdig som du ville være med en registrering i RKI i DK... Forskellen er bare at kommer du til Kronofogden, så vil den betalingsanmærkning som du får stå registreret på dig i 3 år... Uagtet om du ellers har betalt...
Andreas- AutoPerformance Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Dm gör en såkallad tillgångsundersökning, all egendom du äger kan då riskera att utmätas, allt från Lägenhet/Bil till dyrare smycken mm. http://kronofogden.se/kanintebetala/vadkanhandaomduintebetalar.4.14db52b102ed4e5fe380005148.html
Rikke Rost Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg snarest sørge for at indgå en betalingsaftale med Skat i DK. Langt det mindst problematiske. De følger efter dig uanset hvor du slår dig ned......
michael k Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Du er ligeså færdig som du ville være med en registrering i RKI i DK... Forskellen er bare at kommer du til Kronofogden' date=' så vil den betalingsanmærkning som du får stå registreret på dig i 3 år... Uagtet om du ellers har betalt...[/quote'] betalingsanmärkninger i sverige er langt värre end rki registrering .. for det förste forsvinder de ikke når de er betalt det gör rki .. for det andet du kan ikke engang bestille en håndvärker uden at forudbetale når du har anmärkninger man er på den med anmärkninger
sup3rior Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 betalingsanmärkninger i sverige er langt värre end rki registrering .. for det förste forsvinder de ikke når de er betalt det gör rki .. for det andet du kan ikke engang bestille en håndvärker uden at forudbetale når du har anmärkninger man er på den med anmärkninger Det er jo også det jeg skriver... At de gemmer registreringen på dig i 3 år...
michael k Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Det er jo også det jeg skriver... At de gemmer registreringen på dig i 3 år... du skrev at m,an var lige så färdig som med rki ... man er ikke färdig ved en RKI reg.. det er man ved bet anm i sverige
skallstorp Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Lb år + 3 år Det er løbende år + 3 år. Så det kan være næsten 4. Og ja, man er "færdig" Ingen ny mobil, ingen ny aftale om billegere el. Eller noget andet. Man man heller ikke bytte forsikring uden at betale dobbel præmie
Basse Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Man kan ikke altid redde sig fra kronofogeden, ved at indgå afdragsordning med SKAT i DK. Er gælden tilpas stor, og SKAT mener de har behov for sikring af gælden, så vil de have udlæg i aktiver, hus,bil,båd osv osv. Bor man i Sverige, og ens aktiver er her i Sverige - så blir SKAT nød til at overføre gælden hertil, og bede kronofogedmyndigheden at sikre gælden ved diverse udlæg. Har man aktiver nok i DK, så foretager SKAT bare udlægget der - det er meget nemmere jo.
ahmad.dk Besvaret March 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 9, 2009 Man kan ikke altid redde sig fra kronofogeden, ved at indgå afdragsordning med SKAT i DK. Er gælden tilpas stor, og SKAT mener de har behov for sikring af gælden, så vil de have udlæg i aktiver, hus,bil,båd osv osv. Bor man i Sverige, og ens aktiver er her i Sverige - så blir SKAT nød til at overføre gælden hertil, og bede kronofogedmyndigheden at sikre gælden ved diverse udlæg. Har man aktiver nok i DK, så foretager SKAT bare udlægget der - det er meget nemmere jo. Med andre ord saa er man F***ed hvis den naar saa langt. Jeg er i fuld gang med at faa en aftale med Skat i Dk, jeg haaber ikke at du har ret Basse og de involverer Kronfogeden her i SE.
sup3rior Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 du skrev at m' date='an var lige så färdig som med rki ... man er ikke färdig ved en RKI reg.. det er man ved bet anm i sverige[/quote'] Nej det er man bestemt ikke... Der er firmaer som gerne vil låne dig penge, ligesom der også er det i DK... men de koster bare uendeligt mange gange mere fordi der er stor risiko forbundet med lånet...
ahmad.dk Besvaret March 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2009 Nej det er man bestemt ikke... Der er firmaer som gerne vil låne dig penge, ligesom der også er det i DK... men de koster bare uendeligt mange gange mere fordi der er stor risiko forbundet med lånet... Jamen det er jo det vi siger. Penge avler penge, og gaeld avler endnu mere gaeld!
michael k Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Nej det er man bestemt ikke... Der er firmaer som gerne vil låne dig penge, ligesom der også er det i DK... men de koster bare uendeligt mange gange mere fordi der er stor risiko forbundet med lånet... taler ikke om at låne penge men dagligdagen ... der er ting i hverdagen som stort set blir umulige ved betalingsanmärkninger ... det er der ikke ved en rki reg
sup3rior Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 taler ikke om at låne penge men dagligdagen ... der er ting i hverdagen som stort set blir umulige ved betalingsanmärkninger ... det er der ikke ved en rki reg Hvilke...? Nu ved jeg ikke hvad du laver, men de steder jeg har været gennem tiden har altid kørt en kontrol af en given kunde i RKI/KOB for at se om kunden har en dårlig historik... Så jeg ser ingen forskel på en betalingsanmærkning og en RKI registrering...?
biz Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Og hvad nu hvis gälden er 10 år eller mer gammel? I sverige er gäldende regel 5 års foräldelse på selv skattegäld.. Hvilket regelsät bruger kronofogeden så? Tricky huh! ;)
rasmusrene Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Man skal vel også lige slå koldt vand i blodet, skulle man blive registret er det vel ikke verdens undergang, man bliver forhindret i at optage kredit hvilket vel er fint nok da man jo tydelig vis har et problem med at styre ens økonomi ellers kan jeg ikke se hvad det skulle gøre i hverdagen som skulle få det hele til at ramle.
Jakriborg Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Betalningsanmärkning er også ensbetydende med, at man ikke kan leje bolig i Sverige uden at have en borgensman, ligesom man ikke kan skifte mobiltelefonselskab, og i det hele taget er uønsket som kunde hos alle virksomheder, hvor man ikke betaler kontant.
sup3rior Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Betalningsanmärkning er også ensbetydende med' date=' at man ikke kan leje bolig i Sverige uden at have en borgensman, ligesom man ikke kan skifte mobiltelefonselskab, og i det hele taget er uønsket som kunde hos alle virksomheder, hvor man ikke betaler kontant.[/quote'] Sådan er det vel også i DK - medmindre du ryger ind i et socialt boligbyggeri :)
ahmad.dk Besvaret March 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2009 Man skal vel også lige slå koldt vand i blodet' date=' skulle man blive registret er det vel ikke verdens undergang, man bliver forhindret i at optage kredit hvilket vel er fint nok da man jo tydelig vis har et problem med at styre ens økonomi ellers kan jeg ikke se hvad det skulle gøre i hverdagen som skulle få det hele til at ramle.[/quote'] Jeg elsker din optimisme!!! Det maa sgu vaere dejlit at solen skinner paa een konstant! Hva'?? Nu aner du ikke hvordan og hvorfor min gaeld er stiftet, hvem det er til og hvor mange penge det drejer sig om! hvorfor man ikke har kunne betale etc Saa slaa lige noget koldt vand i DIT blod inden du begynder og fortaelle andre hvor gode de er til at syre deres Oekonomi og hvor uansvarlig man er fordi man spoerger om hvordan det fungerer med kronfogeden. Som de andre skriver saa virker det som verdens undergang at man engang kan bestille en haadnvaerker, faa et mobilt nr, eller at kunne skifte el-selskab hvis man kunne spare 400 kr ( og dermed styre sin Oekonomi) Nu har du forhaabentlig ogsaa laert noget!
rasmusrene Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Jeg elsker din optimisme!!! Det maa sgu vaere dejlit at solen skinner paa een konstant! Hva'?? Nu aner du ikke hvordan og hvorfor min gaeld er stiftet, hvem det er til og hvor mange penge det drejer sig om! hvorfor man ikke har kunne betale etc Saa slaa lige noget koldt vand i DIT blod inden du begynder og fortaelle andre hvor gode de er til at syre deres Oekonomi og hvor uansvarlig man er fordi man spoerger om hvordan det fungerer med kronfogeden. Som de andre skriver saa virker det som verdens undergang at man engang kan bestille en haadnvaerker, faa et mobilt nr, eller at kunne skifte el-selskab hvis man kunne spare 400 kr ( og dermed styre sin Oekonomi) Nu har du forhaabentlig ogsaa laert noget! Jeg har lært at man intet skal skrive for at hjælpe folk i dette forum, jo tro mig jeg ved en del om Kronofogeden efter at jeg gik på røven med min cykelbutik i DK et par år inden vi flyttede herover, så kom der pludslig en masse gamle regninger med, så jeg har været turen igennem men det er da klart at hvis du skal have lavet en masse af nogle hndværkere, skal have ny mobil, nyt el selskab og spare 400kr så du kan få betalt din gæld til skat på 700K, ja så har du et problem, jeg valgte så bare at proirtere anderledes. Men held og lykke.
jacobe Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Nu aner du ikke hvordan og hvorfor min gaeld er stiftet' date=' hvem det er til og hvor mange penge det drejer sig om![/quote'] Det har du ellers selv fortalt flere gange... men jeg håber for dig at tingene ordner sig.
ahmad.dk Besvaret March 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 10, 2009 Det har du ellers selv fortalt flere gange... men jeg håber for dig at tingene ordner sig. Det har jeg og det her indlaeg er anden side af samme sag. Jeg skrev et indlaeg tidligere og "brokkede mig" over at Skat vil tage 30% af min loen. Foerst gaeld indrivelse af Skat, derefter for at det ikke skal vaere loegn, saa goere skat det at de vil OGSAA inddrive gaelden via de svenske myndigheder og det er TIL TRODS for at man har en aftale om afdrag paa plads, eller ved at faa det. derfor blev jeg saa meget i tvivl om hvad det vil betyde for MIG og saa spurgt jeg herinde. Jeg saetter stor pris paa mange af svarene til indlaegget, Det er hovedsagligt folk med erfaring inden for emnet som bidrager positivt. men desvaerre saa er det tit saadan at folk skriver blot for at lyde kloge, bagkloge, eller har en helt tredje mening om traaden, og det oplever man tit ved at traade pludselig handler om noget helt 4. og 5. end den man oprindeligt startede med. Dette goere faktisk at dem med noget relevant at sige holder sig helt udenfor da de ikke har lyst til vaere del af "skaenderierne" Jeg har oplevet at folk skrev til mig Private beskeder for de netop ikke gider at vaere del af hvad der forgaar, det synes jeg er saa syndt for det er jo derfor at det her forum er startet. ik? Anyway, Jeg har laert en ting og det er at man udstiller sig selv hvis man kommer med et direkte aerligt problem og oensker 1 raad eller 2. jeg haaber at folk vil blive bedre til saette sig i andres situationer og hjaelp med at finde svare, istedet for at til foele sig utilpasse eller decideret dumme. Ps. dette var en generel mening og ikke blot handler om denne traaad og dem som skrev indlaeg i den. //Ahmad
briped Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Prøv at skifte bank hvis du står i KFM (Kronofogdemyndigheten). Ligegyldigt at du ikke skal låne penge, men blot have en anden bank til at du kan overføre penge fra DK til SE, med tilhørende hævekort (Visa eller Maestro). KFM er ikke at sammeligne med RKI andet end at de begge registrerer "dårlige" betalere. KFM = du er låst fast på arme og ben mht. stort set alle serviceydelser, det er du sgu ikke hvis du er registreret i RKI. Havde SEB i Danmark, de lukkede privat afdelingen som Roskilde Bank så overtog. Gad ikke Roskilde Bank (hvilket jeg jo så senere kan se var en god idé at skifte væk) så valgte Nordea fordi de har afdeling på begge sider af sundet. Skift af bank i Danmark, intet problem. Skift af bank i Sverige, umuligt. Så indtil registreringen er ude af verden må jeg leve med at betale ekstra for at overføre penge mellem Danmark og Sverige, samt jeg må vente et par dage ekstra før overførslen er gennemført (EU betaling = billigste løsning ved overførsel). Har betalt den gæld jeg havde i Sverige. Een glemt/ignoreret svensk skattedeklaration = 1000, 3000, 5000 bøde/gebyr selvom man ikke har rettelser/ændringer. Morale: Lad være med at blive registreret hos KFM og husk at man ikke kan ignorere sin skattedeklaration i Sverige selvom man ikke har ændringer, som man kan i Danmark.
michael k Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Prøv at skifte bank hvis du står i KFM (Kronofogdemyndigheten). Ligegyldigt at du ikke skal låne penge, men blot have en anden bank til at du kan overføre penge fra DK til SE, med tilhørende hævekort (Visa eller Maestro). KFM er ikke at sammeligne med RKI andet end at de begge registrerer "dårlige" betalere. KFM = du er låst fast på arme og ben mht. stort set alle serviceydelser, det er du sgu ikke hvis du er registreret i RKI. Havde SEB i Danmark, de lukkede privat afdelingen som Roskilde Bank så overtog. Gad ikke Roskilde Bank (hvilket jeg jo så senere kan se var en god idé at skifte væk) så valgte Nordea fordi de har afdeling på begge sider af sundet. Skift af bank i Danmark, intet problem. Skift af bank i Sverige, umuligt. Så indtil registreringen er ude af verden må jeg leve med at betale ekstra for at overføre penge mellem Danmark og Sverige, samt jeg må vente et par dage ekstra før overførslen er gennemført (EU betaling = billigste løsning ved overførsel). Har betalt den gæld jeg havde i Sverige. Een glemt/ignoreret svensk skattedeklaration = 1000, 3000, 5000 bøde/gebyr selvom man ikke har rettelser/ændringer. Morale: Lad være med at blive registreret hos KFM og husk at man ikke kan ignorere sin skattedeklaration i Sverige selvom man ikke har ændringer, som man kan i Danmark. präcis min pointe ... det er så mange ting man ikke kan når man er registreret hos kfm... ting som man sagtens kan i dk trods rki registrering ... rki er ingenting i forhold til kfm ... kort sagt er man fucked ved reg hos kfm det er man ikke med rki
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu