ahmad.dk Skrevet March 12, 2009 Rapporter Skrevet March 12, 2009 Er det bare mig eller er de helt vilde her i sverige. Hver gang man skal bestille noget, mobil tlf,internet,trænings center, el selskab så kommer man ikke udenom bindings perioder på fra 6-12-24 mdr. Det er da helt vildt. I forhold til DK altså. Jeg har lige bestilt Telia bredbånd,telefoni,og Dig. TV pakke, betaler 349kr/md. Bundet i et år. Hastigheden er helle rikke til at råbe hurra for når man læser hvad de andre her får. 8mbit ned og 4 op! Der har været lidt prob med opsætningen etc. og hver gang man ringer ind så får man mildt sagt en elendig behandling, dårlig rådgivning, og ubehøvlet attitude. Men WTF, de kan jo tillade sig hvad som helst, man er jo garanteret kund-skab i 12 mdr. Har I nogen gode råd til hvordan man undgår disse bindingsperioder, eller hvad man nu kan gøre som ny-svensker og ikke har overblik over "udbudet"
michael k Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Er det bare mig eller er de helt vilde her i sverige. Hver gang man skal bestille noget, mobil tlf,internet,trænings center, el selskab så kommer man ikke udenom bindings perioder på fra 6-12-24 mdr. Det er da helt vildt. I forhold til DK altså. Jeg har lige bestilt Telia bredbånd,telefoni,og Dig. TV pakke, betaler 349kr/md. Bundet i et år. Hastigheden er helle rikke til at råbe hurra for når man læser hvad de andre her får. 8mbit ned og 4 op! Der har været lidt prob med opsætningen etc. og hver gang man ringer ind så får man mildt sagt en elendig behandling, dårlig rådgivning, og ubehøvlet attitude. Men WTF, de kan jo tillade sig hvad som helst, man er jo garanteret kund-skab i 12 mdr. Har I nogen gode råd til hvordan man undgår disse bindingsperioder, eller hvad man nu kan gøre som ny-svensker og ikke har overblik over "udbudet" det er jo kun de billige "tilbud" der er bindingsperiode på... du kan bare be om at få dine abbonementer uden men så koster det meget mere
polar Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Jeg har selv været ude for det samme problem. Husk på, at hvis du vil opsige dit abonnement, så skal det ske 3 måneder FØR, end det vil udløbe, ellers bliver det forlænget automatisk!! Og du skal nu betale for 3 måneder mere. Bondefangeri?? ja, det vil jeg kalde det.
JNG Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Ja det synes jeg osse er latterligt. Har telia bredbånd - funker fint, sjældent problemer. Fik engang et tilbud om gratis digital tv, og tog imod det. Skulle 'bare binde mig for en vis periode mere. Året efter det samme, kunne forlænge Digitaltv, så det gjorde jeg. ( Selvom det digitaltv crap ikke er noget at råbe hurra for ). Men her for 1 måneds tid siden, fik jeg en folder om at nu ville de sgu ha penge - opsagde det selvfølgelig straks - da jeg faktisk ikke har brugt det i ½ år, men der var jo lige 3 måneders opsigelse !!!!!! Så nu skal jeg betale for noget jeg har fået gratis og ikke bruger i 3 måneder. FLOT. Skifter sgu nok også snart bredbånd.
michael k Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Jeg har selv været ude for det samme problem. Husk på, at hvis du vil opsige dit abonnement, så skal det ske 3 måneder FØR, end det vil udløbe, ellers bliver det forlænget automatisk!! Og du skal nu betale for 3 måneder mere. Bondefangeri?? ja, det vil jeg kalde det. det kan aldrig blive bondefangeri ... lur mig om disse sager ikke står i den kontrakt du har underskrevet .. at du så skriver unde på noget du ikke har läst igennem ... det er ikke bondefangeri det er bare dumt... intet andet
ahmad.dk Besvaret March 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2009 Ja det synes jeg osse er latterligt. Har telia bredbånd - funker fint' date=' sjældent problemer. Fik engang et tilbud om gratis digital tv, og tog imod det. Skulle 'bare binde mig for en vis periode mere. Året efter det samme, kunne forlænge Digitaltv, så det gjorde jeg. ( Selvom det digitaltv crap ikke er noget at råbe hurra for ). Men her for 1 måneds tid siden, fik jeg en folder om at nu ville de sgu ha penge - opsagde det selvfølgelig straks - da jeg faktisk ikke har brugt det i ½ år, men der var jo lige 3 måneders opsigelse !!!!!! Så nu skal jeg betale for noget jeg har fået gratis og ikke bruger i 3 måneder. FLOT. Skifter sgu nok også snart bredbånd.[/quote'] De Svenskere som jeg har spurgt om hvorfor bindingsperioderne er så lange har samtlige svaret " de skal jo tjene penge" Det er selvfølgelig godt nok, for dem, men er der virkelig INGEN svenskere som gøre oprør mod det her? Jeg mener man skal ikke kigge langt, her i DK er der jo 6 mdr på mobil tlf, og de kan fås for 1 krone. Dermed så er det ikke sagt at i Dk så er alt godt, men nogenting virker bare mere logiske. ligesom afgifterpå biler :D
sup3rior Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 De Svenskere som jeg har spurgt om hvorfor bindingsperioderne er så lange har samtlige svaret " de skal jo tjene penge" Det er selvfølgelig godt nok, for dem, men er der virkelig INGEN svenskere som gøre oprør mod det her? Jeg mener man skal ikke kigge langt, her i DK er der jo 6 mdr på mobil tlf, og de kan fås for 1 krone. Dermed så er det ikke sagt at i Dk så er alt godt, men nogenting virker bare mere logiske. ligesom afgifterpå biler :D Jo - men teleselskaberne i DK taber også monster mange penge på lige præcis det stunt... For den slags kunder er som regel skredet efter 6 måneder igen... Her i SE er lovgivningen bare mere fri så selskaberne er mere realistiske omkring at tjene deres investeringer hjem.. Selvom de fra tid til anden går lidt over gevind :D
ahmad.dk Besvaret March 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2009 Jo - men teleselskaberne i DK taber også monster mange penge på lige præcis det stunt... For den slags kunder er som regel skredet efter 6 måneder igen... Her i SE er lovgivningen bare mere fri så selskaberne er mere realistiske omkring at tjene deres investeringer hjem.. Selvom de fra tid til anden går lidt over gevind :D Du lyder som et tele-ansat! Lad mig lige forstaa det rigtigt, telecom firmaerne i DK mister penge??? ok Du mener vel at de tjener MINDRE og mindre, men taber penge, ja goddaw! Konkurencen bliver haardere, og det er netop til os forbrugers fordel, og det PRAECIS det det handler om. tele selskaberne tjener kassen min ven, det skal du ikke vaere i tvivl om. de ved hvordn de faar pengene. et lille efat ksempel, opkalds afgift, 50 oere pr opkald,(et totalt meningsloes afgift-ren penge maskine) om du kommer igennem eller ej, nu lokker de nye kunder med at nu har de afskaffet det, men saa er minutprisen steget. Saa pengene skal de nok tage, one way or another. folk sms' er,mms' er, surfer og taler som aldrig foer. Tele selskaberne blomstrer op, vokser og lever fedt paa den milliard marked som de deler mellem dem. Bindingsperioden synes jeg er fair nok, du faar en billig mobil, tilgengaeld skal du bruge dit abonnment hos dem. Men hviken bindingsperiode er den mest fair for alle? jeg tvivler meget paa at 24 mdr ( som i SE) er noedvendig for at tjene pengene ind. men naermere for at tjene kassen ind!
sup3rior Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Du lyder som et tele-ansat! Lad mig lige forstaa det rigtigt, telecom firmaerne i DK mister penge??? ok Du mener vel at de tjener MINDRE og mindre, men taber penge, ja goddaw! Konkurencen bliver haardere, og det er netop til os forbrugers fordel, og det PRAECIS det det handler om. tele selskaberne tjener kassen min ven, det skal du ikke vaere i tvivl om. de ved hvordn de faar pengene. et lille efat ksempel, opkalds afgift, 50 oere pr opkald,(et totalt meningsloes afgift-ren penge maskine) om du kommer igennem eller ej, nu lokker de nye kunder med at nu har de afskaffet det, men saa er minutprisen steget. Saa pengene skal de nok tage, one way or another. folk sms' er,mms' er, surfer og taler som aldrig foer. Tele selskaberne blomstrer op, vokser og lever fedt paa den milliard marked som de deler mellem dem. Bindingsperioden synes jeg er fair nok, du faar en billig mobil, tilgengaeld skal du bruge dit abonnment hos dem. Men hviken bindingsperiode er den mest fair for alle? jeg tvivler meget paa at 24 mdr ( som i SE) er noedvendig for at tjene pengene ind. men naermere for at tjene kassen ind! Jeg har ikke sagt noget om at de taber penge generelt, men kun på de 6 måneders bindingsperioder... Og priserne er sku rimelig ens i DK og SE når jeg kigger på deres hjemmesider, så hvori består den øgede konkurence? Og nej, jeg arbejder ikke i telebranchen... Vi er ikke uenige om at de 6 måneders binding er mest fair for forbrugeren - men en gang imellem synes jeg det tager overhånd med at beskytte forbrugeren... Folk må da godt tænke selv...
hpn Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 det med bindingstid er jo ok i nogle tilfälde - for ekempel fik jeg brev i går, at Telia forhöjer bas-abonnement med 20 kr/mdr - men for os gälder det först, når vores internet-bindingsperiode löber ud i 2010 :D Prisförändringarna Alla kunder med Telia Bas berörs. Har du däremot bindningstid på ett prisavtal eller på ditt bredband, inträffar prishöjningen först när bindningstiden går ut på det avtal med längst bindningstid. http://www.telia.se/privat/kundservice/prishojningen/prishojningen.page
dabp Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Du lyder som et tele-ansat! Lad mig lige forstaa det rigtigt, telecom firmaerne i DK mister penge??? ok Du mener vel at de tjener MINDRE og mindre, men taber penge, ja goddaw! Konkurencen bliver haardere, og det er netop til os forbrugers fordel, og det PRAECIS det det handler om. tele selskaberne tjener kassen min ven, det skal du ikke vaere i tvivl om. de ved hvordn de faar pengene. et lille efat ksempel, opkalds afgift, 50 oere pr opkald,(et totalt meningsloes afgift-ren penge maskine) om du kommer igennem eller ej, nu lokker de nye kunder med at nu har de afskaffet det, men saa er minutprisen steget. Saa pengene skal de nok tage, one way or another. folk sms' er,mms' er, surfer og taler som aldrig foer. Tele selskaberne blomstrer op, vokser og lever fedt paa den milliard marked som de deler mellem dem. Bindingsperioden synes jeg er fair nok, du faar en billig mobil, tilgengaeld skal du bruge dit abonnment hos dem. Men hviken bindingsperiode er den mest fair for alle? jeg tvivler meget paa at 24 mdr ( som i SE) er noedvendig for at tjene pengene ind. men naermere for at tjene kassen ind! Det kan jeg godt skrive under på at han ikke er.... Det har jeg til gengæld været og har derfor lidt insider viden. 1. Til tider kan der opstå situationer hvor en hvis telefon efter 6. måned ikke har tjent sig selv ind på minimumsforbrug/fast månedspris. 2. Teleselskaber tjener ikke "kassen". 3. Afgifter på alt muligt underligt er selvfølgelig kun udviklet med et formål - at tjene ekstra penge. Jeg kan ikke udtale mig om bindingsperioder i SE, men mon ikke de er strikket sådan sammen for at maksimere profit? Da jeg arbejdede i 3 forsøgte vi blandt andet at indføre 12 måneders binding på private da vores terminaler dengang kostede en mindre formue i indkøb - der var det fandme svært at tjene på kunder og de fleste gav underskud... 3 kører med / har kørt med de ultimativt største subsidier på telefoner, udelukkende for at lokke kunder i biksen...
ahmad.dk Besvaret March 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2009 Det kan jeg godt skrive under på at han ikke er.... Det har jeg til gengæld været og har derfor lidt insider viden. 1. Til tider kan der opstå situationer hvor en hvis telefon efter 6. måned ikke har tjent sig selv ind på minimumsforbrug/fast månedspris. 2. Teleselskaber tjener ikke "kassen". 3. Afgifter på alt muligt underligt er selvfølgelig kun udviklet med et formål - at tjene ekstra penge. Jeg kan ikke udtale mig om bindingsperioder i SE, men mon ikke de er strikket sådan sammen for at maksimere profit? Da jeg arbejdede i 3 forsøgte vi blandt andet at indføre 12 måneders binding på private da vores terminaler dengang kostede en mindre formue i indkøb - der var det fandme svært at tjene på kunder og de fleste gav underskud... 3 kører med / har kørt med de ultimativt største subsidier på telefoner, udelukkende for at lokke kunder i biksen... Jeg har MEGET svaert ved at forestille mig at tele selskaberne koere med underskud. Jeg har blot et spoergsmaal, hvorfor skifter folk tele selskab? ikke fordi de holder op med at bruge deres tlf, men har sikkert fundet en anden tlf, eller bedre tilbud. Jeg ved heller ikke hvor stor en procentdel det er, men det gaar paa tvaers af alle selskaber, dvs, du mister nogen kunder, og faa andre ind. Saadan er det med alle firmaer,produkter og kunder. Det er selvfoelgelig forstaaeligt at nogen tlf koster mere end andre. Man har derfor forskellige abonementer som koster 299,399,og 599. afhaengig af hvilket abonement du vaelger saa faar du tlf for 1 krone og opefter, min Nokia N95 8 gb kostede mig fx 2300DKK og abonement for 599/md i 6 mdr. Saa man kan roligt sige at hjeg har betalt for tlf fuldt ud, and then some! Jeg er stadig en kunde hos 3, bruger min tlf som jeg skal saa jeg er en stjerne kunde, betaler mit abonement og alle er glade. men hvis jeg foelte mig daarligt behandlet, eller hvis jeg finder et tilbud et andet sted som passer bedre til MIT behov saa hopper selvfoelgelig gerne af til et andet selskab. Denne mulighed har du ikke ved en 24 mdrs bindning, der er du LAAST fast, om du kan lide det eller ej. Det kan vel ALDRIG vaere til forbrugerns fordel. Det er vel derfor man har afskaffet/bekaemper monopoler??? Nogen vil endda kalde det Bondefangeri.
Gio Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Nogen vil kalde det endda Bondefangeri. Hold nu op, Ahmad... Du bestemmer selv hvad du vil skrive under på. Er du ikke tilfreds med vilkårene, så lad være.
ahmad.dk Besvaret March 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2009 Hold nu op' date=' Ahmad... Du bestemmer selv hvad du vil skrive under på. Er du ikke tilfreds med vilkårene, så lad være. [/quote'] Ok, men den koeber jeg ikke. Du faar det til at lyde at som om man betaler for noget man vidste man kan faa gratis, og derefter piver over det. Det som jeg er utilfreds over er at man bliver bundet med arm og ben, hvis man nu har et simpelt lille oenske og det er at anskaffe sig en mobil tlf. lad os forestille os at du skal pludselig ude og rejse,eller MEEGT aktuelt pludselig blev fyret, 3 mdr efter at du har koebt din tlf. Skal du saa betale i 21 mdr for noget som du aldrig vil faa brugt, eller har haft mulighed for at betale. beklager hvis jeg lyder for pivet, det er slet ikke min hensigt at genere nogen, men jeg prover blot at stille spoergsmaals tegn til min nye omgivelser. Naar man LIGE kommer fra et sted som har (maaske) fundet en bedre maade at goere (nogle) ting paa //A.
Gio Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Det som jeg er utilfreds over er at man bliver bundet med arm og ben' date=' hvis man nu har et simpelt lille oenske og det er at anskaffe sig en mobil tlf.[/quote']Det står dig frit for at vælge en anden abbonnementsform. Alternativt købe telefonen uden binding/lås = merpris, og så putte whatever SIM-kort i du måtte ønske. Man får hvad man betaler for, Ahmad.
sup3rior Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Ok, men den koeber jeg ikke. Du faar det til at lyde at som om man betaler for noget man vidste man kan faa gratis, og derefter piver over det. Det som jeg er utilfreds over er at man bliver bundet med arm og ben, hvis man nu har et simpelt lille oenske og det er at anskaffe sig en mobil tlf. lad os forestille os at du skal pludselig ude og rejse,eller MEEGT aktuelt pludselig blev fyret, 3 mdr efter at du har koebt din tlf. Skal du saa betale i 21 mdr for noget som du aldrig vil faa brugt, eller har haft mulighed for at betale. beklager hvis jeg lyder for pivet, det er slet ikke min hensigt at genere nogen, men jeg prover blot at stille spoergsmaals tegn til min nye omgivelser. Naar man LIGE kommer fra et sted som har (maaske) fundet en bedre maade at goere (nogle) ting paa //A. Man kan jo også risikere at blive fyret i DK dagen efter man har købt en bil på afbetaling - er det så unfair at hænge på den de næste fem år? Hvis du ikke kan lide at blive bundet, så køb en tlf. uden abbonement og køb et taletidskort... For pokker da...
briped Besvaret March 12, 2009 Rapporter Besvaret March 12, 2009 Hvis du ikke kan lide at blive bundet' date=' så køb en tlf. uden abbonement og køb et taletidskort...[/quote']Quoted for truth :)
ahmad.dk Besvaret March 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2009 Man kan jo også risikere at blive fyret i DK dagen efter man har købt en bil på afbetaling - er det så unfair at hænge på den de næste fem år? Hvis du ikke kan lide at blive bundet, så køb en tlf. uden abbonement og køb et taletidskort... For pokker da... Se det har jeg sgu aldrig tænkt på før!!! Daaaaaa For pokker da....
sup3rior Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Se det har jeg sgu aldrig tænkt på før!!! Daaaaaa For pokker da.... Men jeg synes ikke du forholdt dig til sammenligningen...? ;)
ahmad.dk Besvaret March 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2009 Men jeg synes ikke du forholdt dig til sammenligningen...? ;) Køber du en bil idag og bliver fyret imorgen kan du stadig sælge lortet og få en del af dine penge hjem, men derimod har du en mobil tlf abonemment,internet,Digital TV, El aftale, (alle service aftaler) etc etc. så er du bundet til dem, og kan ikke overdrage,sælge eller foretage dig noget som helst andet end at se på din netbank at pengene bliver trukket måned for måned for noget du INTET glæde får ud af. Det er super fint at nogen kan gå ned og binde sig for 24 måneder uden at det genere dem, og andre køber deres tlf uden abonnement. som nogen skrev og sagde i deres indlæg er det ens eget valg. Anyway, mit indlæg går udelukkende ud på at forstå hvorfor man har en 24 måneders bindings period i Sverige for noget man har set fungere fint med 6 måneder i DK. Måske skal man lad være med at samligne ting hele tiden og bare acceptere dem som de er. jeg har indtryk af at folk herinde ikke kan lide man gøre det . I m working on it
Gio Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Anyway, mit indlæg går udelukkende ud på at forstå hvorfor man har en 24 måneders bindings period i Sverige for noget man har set fungere fint med 6 måneder i DK. Måske skal man lad være med at samligne ting hele tiden og bare acceptere dem som de er. jeg har indtryk af at folk herinde ikke kan lide man gøre det .Det er også noget underligt noget at de taler svensk i Sverige, når nu det fungerer fint med dansk i Danmark. Du må forstå, Ahmad, at du ikke kan flytte til et andet land, og forvente det fungerer på samme måde som det du er vant til. Der er fordele og ulemper, som du også selv har påpeget. Lad nu være med at bruge krudt på de bagatelller, når du har vigtigere ting at foretage dig.
ARN Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Måske skal man lad være med at samligne ting hele tiden og bare acceptere dem som de er. jeg har indtryk af at folk herinde ikke kan lide man gøre det . Hvorfor ikke bare flytte tilbage til DK, hvor det er så meget bedre og nemmere at acceptere forholdene? Du ville undgå problemer med inddrivelse af gæld, parkeringsvagter, lånemuligheder, telefoner og alt det andet bøvl du er ude for, ved at skulle bo her. Kan man ikke li' lugten i bageriet...
ahmad.dk Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 Hvorfor ikke bare flytte tilbage til DK, hvor det er så meget bedre og nemmere at acceptere forholdene? Du ville undgå problemer med inddrivelse af gæld, parkeringsvagter, lånemuligheder, telefoner og alt det andet bøvl du er ude for, ved at skulle bo her. Kan man ikke li' lugten i bageriet... Jeg flyttede til sverige for at slippe for at hoere paa folk som dig og som deres bedste svar paa alting er " hvorfor flytter du ikke tilbage........" Nu er der en del ting som binder mig til Danmark, danske Venner, familie , mit arbejde som jeg tager aere i (groenhandler sikkert i dine oejne)og al det gode som stadig er i Danmark, saa derfor foeler jeg mig ogsaa Dansk og saetter pris paa de ting og vaerdier jeg har med mig fra Danmark. Hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet, er det nok fordi der er noget raadent mel et eller andet sted!!!! Du ved ikke hvorfor jeg bor i Sverige, og det rager heller ikke dig. Men jeg kan sige saa meget at folk som dig er en del af problemet!!!! Din bonderoev! jeg er saa traet af at hoere paa folk som foeler sig bedre end andre og kraever at man hele tiden skal forklare og undskylde sin eksistens.
dabp Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Jeg flyttede til sverige for at slippe for at hoere paa folk som dig og som deres bedste svar paa alting er " hvorfor flytter du ikke tilbage........" Nu er der en del ting som binder mig til Danmark, danske Venner, familie , mit arbejde som jeg tager aere i (groenhandler sikkert i dine oejne)og al det gode som stadig er i Danmark, saa derfor foeler jeg mig ogsaa Dansk og saetter pris paa de ting og vaerdier jeg har med mig fra Danmark. Hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet, er det nok fordi der er noget raadent mel et eller andet sted!!!! Du ved ikke hvorfor jeg bor i Sverige, og det rager heller ikke dig. Men jeg kan sige saa meget at folk som dig er en del af problemet!!!! Din bonderoev! jeg er saa traet af at hoere paa folk som foeler sig bedre end andre og kraever at man hele tiden skal forklare og undskylde sin eksistens. Jamen helt ærligt, hvad forventer du? Du brokker dig i en lind strøm over hvordan tingene er og hvordan de hænger samme, og det regner du ikke med skaber en reaktion hos nogen herinde? Der er en grund til at det hedder en debat og manden gør jo ikke andet end at stille dig et yderst relevant spørgsmål.
skallstorp Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Lov i DK Danmark har en lov ang. bindingstider, Sverige ikke. Jeg vil tilslutte mig andre. Du kan ikke få både i pose og Säk.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu