Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey jeg søger nogle små indvandre butikker i malmø. Da jeg leder efter nogle red bull fra thailand jeg smagte en gang jeg var i thailand :) de ligner sådan nolge små 'medicin' flasker. Nogle der kender til hvor man kan købe dem i malmø ? Tak på forhånd.

Besvaret
Hey jeg søger nogle små indvandre butikker i malmø. Da jeg leder efter nogle red bull fra thailand jeg smagte en gang jeg var i thailand :) de ligner sådan nolge små 'medicin' flasker. Nogle der kender til hvor man kan købe dem i malmø ? Tak på forhånd.
de er ikke "fra" thailand det er bare de rigtige originale redbulls og ikke det fortyndede sodavandsskidt man köber de fleste steder .. de er oluvlige i både dk og se der findes en som hedder Lipovitan D som er thailandsk og redbull er en kopi av denne ved ik hvor i se du kan få dem men ved at Siam Trading i frankrigsgade på amager havde begge dele ...
Besvaret
de er ikke "fra" thailand det er bare de rigtige originale redbulls og ikke det fortyndede sodavandsskidt man köber de fleste steder .. de er oluvlige i både dk og se der findes en som hedder Lipovitan D som er thailandsk og redbull er en kopi av denne ved ik hvor i se du kan få dem men ved at Siam Trading i frankrigsgade på amager havde begge dele ...
Den "ægte" thai-red bull hedder M150 og den findes også i "medicinflasker" http://photos.travellerspoint.com/92837/Thai05_32.jpg
Besvaret
Ok tusind tak til jer begge. Ved i hvor i malmø man kan købe disse Kratingdaeng?
Nu kender jeg kun et par thai forretninger i Malmö og jeg ved ikke om de har dem... Ellers er det bare ind til Vesterbro, der findes de i næsten alle butikker. Hvis du ikke ser dem på hylderne, så spørg. Nogle gange findes de i baglokalet. Næste gang jeg skal bruge nogle, så køber jeg dem på Sukhumwit... tager derned igen i Maj... 5 uger :th2:
Besvaret
Nu kender jeg kun et par thai forretninger i Malmö og jeg ved ikke om de har dem... Ellers er det bare ind til Vesterbro, der findes de i næsten alle butikker. Hvis du ikke ser dem på hylderne, så spørg. Nogle gange findes de i baglokalet. Næste gang jeg skal bruge nogle, så køber jeg dem på Sukhumwit... tager derned igen i Maj... 5 uger :th2:
Ok jamen jeg ville jo gerne have dem så billigt som muligst :) hvor ligger Sukhumwit ?
Besvaret
hvor ligger Sukhumwit ?
Hehe... Bangkok ... Eller, der ligger faktisk en Sukhumwit rd. i de fleste thailandske byer, men det var nu den i BKK jeg tænkte på. Og, så lidt thai historie..... Krung Thep er det "rigtige" navn for bangkok... eller, faktisk er Krung thep en forkortelse for: กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์ Og, sådan udtalelses det: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit Det ser sådan ud på engelsk: The city of angels, the great city, the residence of the Emerald Buddha, the impregnable city (of Ayutthaya) of God Indra, the grand capital of the world endowed with nine precious gems, the happy city, abounding in an enormous Royal Palace that resembles the heavenly abode where reigns the reincarnated god, a city given by Indra and built by Vishnukarn Men, vi kan jo også bare kalde byen for Bangkok :)
Besvaret

sidst jeg var hos en ven i landskrona købte vi dem i en slikbutik der ligger ved siden af Hemmakväll, har nu set dem flere steder i malmø, kan bare ikke huske hvor.... HAr du prøvet red bull light ? smager ikke så meget af sukker

Besvaret
det har jo intet med redbull at göre... lipovitan er det allerförste alt det andet er efterligninger
Sikkert, og Lipovitan er fremstillet af Taisho Pharmaceutical som er et japansk firma. Det har intet med thai "redbull" at gøre.
Besvaret
Sikkert' date=' og Lipovitan er fremstillet af Taisho Pharmaceutical som er et japansk firma. Det har intet med thai "redbull" at gøre.[/quote'] jap det blev japansk engang i 92 men indtil da produceret i thailand... og vidst stadig produceret i thailand.. har jeg da sagt at det havde noget med redbull at göre? redbull er jo en efterligning så lipovitan d har bestemt intet med redbull at göre.. som vidst endda bliver produceret og tappet i holland...
Besvaret
jap det blev japansk engang i 92 men indtil da produceret i thailand... og vidst stadig produceret i thailand.. har jeg da sagt at det havde noget med redbull at göre? redbull er jo en efterligning så lipovitan d har bestemt intet med redbull at göre.. som vidst endda bliver produceret og tappet i holland...
Er det ikke bare en gang fnidder på ord ? Jeg ved at M150 er den man oftest ser og den som der reklameres mest for... og, det er den man oftest kan finde i vores lokale thaibutikker... og, så indeholder den betydelig mere taurine og arginine end redbull... og det er vel det der tæller ? :D Hvad og hvor de bliver produceret er vel egentlig underordnet ?
Besvaret
Er det ikke bare en gang fnidder på ord ? Jeg ved at M150 er den man oftest ser og den som der reklameres mest for... og, det er den man oftest kan finde i vores lokale thaibutikker... og, så indeholder den betydelig mere taurine og arginine end redbull... og det er vel det der tæller ? :D Hvad og hvor de bliver produceret er vel egentlig underordnet ?
jo men det var dig der startede med at rette på mig med noget der ikke hang sammen jo :) og jo det er det der täller .. det og mahuang
Besvaret
Jeg tillader mig lige at stille millionkroner spørgsmålet, hvad er formålet med drikken? Hvis det er ulovligt, så er der vel en grund til det....?
hvad er formålet ved alle rusmidler??? en påvirkning af en art ... hvad er grunden til at hash er ulovligt men alkohol er lovligt?? der vil altid väre love som ikke gir mening
Besvaret
Jeg tillader mig lige at stille millionkroner spørgsmålet, hvad er formålet med drikken? Hvis det er ulovligt, så er der vel en grund til det....?
Formålet er det samme som med Redbull. Forbudt i DK, godkendt i resten af verden (stort set) Jeg vil ikke ligefrem kalde det et rusmiddel,... har ca. samme efftekt som en stærk kop kaffe.
Besvaret
Formålet er det samme som med Redbull. Forbudt i DK, godkendt i resten af verden (stort set) Jeg vil ikke ligefrem kalde det et rusmiddel,... har ca. samme efftekt som en stærk kop kaffe.
mjaeh mahuang, taurine osv er nu forbudt mange steder i verden .. men ja det gir ingen mening .. alle midler som giver en rus af den ene eller den anden slags er jo et rusmiddel selv kaffe smöger og alkohol og så länge man tillader alkohol og cigaretter som hvert år slår millioner af mennesker ihjel på alverdens forskellige måder synes jeg at det er grotesk at et rusmiddel som hash er ulovligt da det er langt mindre skadeligt på alle punkter
Besvaret
kan vi komme tilbage til min sprøgsmål ???
Besvaret

Hvis du tænker på de små brune flasker med to røde tyre på, så har jeg nogle gange købt dem når jeg har handlet ude på invandrer lagrene fx. industrigatan 15. De smager vildt sødt næsten syrligt og er uden brus. Og jeg købte dem også da jeg var i thailand.

Besvaret
Hvis du tænker på de små brune flasker med to røde tyre på' date=' så har jeg nogle gange købt dem når jeg har handlet ude på invandrer lagrene fx. industrigatan 15. De smager vildt sødt næsten syrligt og er uden brus. Og jeg købte dem også da jeg var i thailand.[/quote'] det er lige dem jeg søger :) er det i denmark eller malmø? ved ikke hvor industrigatan ligger :/ kan du huske hvad du gav for dem ?
Besvaret
det er lige dem jeg søger :) er det i denmark eller malmø? ved ikke hvor industrigatan ligger :/ kan du huske hvad du gav for dem ?
Det er i malmö - ude i industrikvarteret. Nej, desværre jeg kan ikke huske hvad de kostede men noget i retning af en 5'er stykket. De var ikke så dyre som redbull kan jeg huske. Der ligger udover den på industrigatan også et KÆMPE lager ikke så langt derfra men jeg ved sgu ikke adressen. Jeg fandt det selv ved at køre lidt rundt i området derude og de har ALT til ingen priser. Fx. mars barer mv til 2,5 svenske kroner stykket. Jeg må derud med GPS'en en dag og se hvad vejen hedder. Der ligger en del af disse lagre ude i det område. Det er der de danske kiosker fra KBH handler - og af og til glemmer noget med noget afgift, moms osv :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...