Nicklas.N Skrevet March 28, 2009 Rapporter Skrevet March 28, 2009 Hej min kæreste overvejer at uddanne sig til blomsterdekoratør / blomsterbinder, er der nogen som kender et godt sted i Malmø? Med lidt søgning på google fandt jeg: Ingvar Strandhs Blomsterskola http://www.isbs.se/ Uddannelsen varer næsten 1 år, og koster 75.600 SEK. Er der nogen som kender noget tilsvarende og evt. billigere? På forhånd tak for hjælpen.
EBL Besvaret March 28, 2009 Rapporter Besvaret March 28, 2009 Hej min kæreste overvejer at uddanne sig til blomsterdekoratør / blomsterbinder, er der nogen som kender et godt sted i Malmø? Med lidt søgning på google fandt jeg: Ingvar Strandhs Blomsterskola http://www.isbs.se/ Uddannelsen varer næsten 1 år, og koster 75.600 SEK. Er der nogen som kender noget tilsvarende og evt. billigere? På forhånd tak for hjælpen. Der er denne her ved Frans Suell och Jörgen Kocks gymnasium og så er der denne her ved Baggiums Praktiske Gymnasier. Jeg kan ikke umiddelbart se at florist uddannelsen skulle koste nogen penge hverken det ene eller det andet sted, så jeg tror sørme at den er gratis. Det er også noget med, kunne jeg læse mig til, at der både er en skole variant og en praktik variant af florist-uddannelsen.
Nicklas.N Besvaret March 28, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 28, 2009 Hej EBL, tak for det hurtige svar. Som jeg kan se, er det gymnasial uddannelse, nu er jeg ikke helt sikkert på hvordan skolesystemet er skruet sammen i Sverige. Men jeg går ud fra det de kalder gymnasium uddannelse i Sverige med de forskellige grene modsvarer en "håndværker" uddannelse i Danmark. Min kæreste har dog gennemgået sådan en gymnasieuddannelse i Hotel og Restaurant branchen, og har haft mange af de kurser på "florist" uddannelsen (som svensk, matematik, religion osv.). Men som det ser ud, hvis hun skal vælge en gymnasiel florist, så skal hun sidde yderligere 3 år i skolebænken, eller hvordan hænger det sammen? Kan man få merit således at hun kan komme igennem den hurtigere? Eller er det som i DK, at når man først er blevet student, så kan man ikke tage en ny gymnasiel uddannelse igen? Hmm.
EBL Besvaret March 28, 2009 Rapporter Besvaret March 28, 2009 Men som det ser ud, hvis hun skal vælge en gymnasiel florist, så skal hun sidde yderligere 3 år i skolebænken, eller hvordan hænger det sammen? Kan man få merit således at hun kan komme igennem den hurtigere? Eller er det som i DK, at når man først er blevet student, så kan man ikke tage en ny gymnasiel uddannelse igen? Hmm.
Gio Besvaret March 28, 2009 Rapporter Besvaret March 28, 2009 "Fisk"...i overført betydning "det ved jeg ikke". (Dén skulle jeg lige tygge på et par sekunder .)
Heidi Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Efter hvad jeg har oplevet at de svenske blomsterhandlere kan levere, så synes jeg hun skulle tage uddannelsen i DK. Jeg har endnu til gode at se en pæn buket der lever op til dansk standard. Held og lykke med det
larsk Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 OT: EBL er det et billede fra en egen fisketur, og er det her på sydkysten? Ligner en PT brunørred, men...
EBL Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 OT: EBL er det et billede fra en egen fisketur, og er det her på sydkysten? Ligner en PT brunørred, men... Ahhh nej desværre ikke, mine fiskeevner begrænser sig til dem i køledisken og i gamle dage også dem på diskotekerne :D
Nicklas.N Besvaret March 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2009 Efter hvad jeg har oplevet at de svenske blomsterhandlere kan levere, så synes jeg hun skulle tage uddannelsen i DK. Jeg har endnu til gode at se en pæn buket der lever op til dansk standard. Held og lykke med det Hmm okie det har jeg også talt med hende om. Problemet er bare at hun ikke forstår dansk så godt hehe.
Nicklas.N Besvaret March 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2009 "Fisk"...i overført betydning "det ved jeg ikke". (Dén skulle jeg lige tygge på et par sekunder .) Det var da godt set.. jeg stirrede på billedet i 5 min., uden at fatte tydningen :).
Paul Besvaret March 29, 2009 Rapporter Besvaret March 29, 2009 Det var da godt set.. jeg stirrede på billedet i 5 min.' date=' uden at fatte tydningen.[/quote'] Det skal du ikke tage dig af... det er bare en typisk dansk måde at kommunikere på.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu