Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Har nogen gjort brug af denne pakke? :) http://www.swedbank.dk/sst/inf/out/infOutWww1/0,,254628,00.html Jeg har brug for en konto i Sverige MED netbank. Har pt. nordea+danskebank i dk, og jeg faar et problem hver gang jeg skal betale regninger - gider ikke betale lokalt i biksen og betale skyhoeje gebyrer. :rolleye: Jeg ved at danskebank tilbyder en gratis loesning - noget lignende som Swedbank, dog har jeg bare haft utrolig daarlig rfaring og ingen aner desvaerre hvordam det goeres ordenligt. Gider dem ikke mere. Anbefale noget godt? Desuden SKAL jeg have mastercard gold som nordea pga forsikring osv. - Hvis de kraever at loennen skal ind den vej. Jeg kontakter self swedbank snarest men ville hoere om I kunne anbefale. Har ingen laan eller lignende, og skal ikke foreloebigt ikke ud i den side af jungle :love2: ... og en vigtig ting... det maa gerne vaere billigt som muligt. Jeg er foedt i 87 - overraskende ikk? :D men kan se at de ike tilbyder naesten gratis loesninger som i DK for unge... (svenske banker) Paa forhaand tak.

Besvaret

Hej Sali, Jeg gjorde brug af tilbuddet, men kan ikke anbefale dem som bank. Jeg har netop i sidste uge sendt en opsigelse afsted til dem da jeg på ingen måde var tilfreds med servicen i biksen... Måske du skulle kigge på Nordeas tilbud i stedet, jeg ved at de har lignende koncept... Swedbanks sundspendlerpaket koster 50,- om måneden hvis du ikke får løn ind på kontoen...

Besvaret
Hej Sali, Jeg gjorde brug af tilbuddet, men kan ikke anbefale dem som bank. Jeg har netop i sidste uge sendt en opsigelse afsted til dem da jeg på ingen måde var tilfreds med servicen i biksen... Måske du skulle kigge på Nordeas tilbud i stedet, jeg ved at de har lignende koncept... Swedbanks sundspendlerpaket koster 50,- om måneden hvis du ikke får løn ind på kontoen...
Hmm... takker. Du maa meget gerne linke til nordeas udgave hvis du finder det.
Skrottede SvedigeGebyrbank og skiftede til Handelsbanken på begge sider.. Fungerer perfekt! :)
Du maa da gerne uddybe dig. evt link til handelsbankens loesning ?
Besvaret

Hvis du udelukkende skal have en dansk konto hvor du overfører penge til fra din normale lønkonto for så at skubbe videre til din SE konto, så kan du godt tage Swedbank, men det er lige så snart du skal lave andet end det, så knækker filmen... I hvert fald hvad jeg har oplevet... Men hvis du allerede har en Nordea løsning i dk, så er det da mest nærliggende at få dig en SE konto også, ring evt og snak med dem, jeg mener faktisk du kan oprette den svenske konto via et dansk kontor :)

Besvaret
Nu er jeg ikke interesseret i hvad man har som bank men mere hvilken pakke - kontotype samt priser.
Hvad er det der er dit problem egentlig? Hvad vi har af "pakker" hjælper dig vel ikke så meget, da du med dit fødelsesår måske har mulighed for andre løsninger... Og i alle banker der har afdelinger på begge sider af sundet kan du overføre gratis mellem dine konti -swedbank har så fundet på det fantastiske at åbenbart lave en pakke ud af det, som tilmed koster penge:rolleyes: Hvis du skal have nordea på den danske side, får du vel bare nordea herovre. Jeg havde Danske bank i DK og valgte derfor danske bank herovre (Skånes Provinsbank). Hvis du er åben for helt nye banker undersøger du vel bare hvilken der kan give dig højest renter eller hvad du nu prioriterer højest. Du kan da ikke bruge til noget hvad vi har af kontotype, du skal jo ha det DU har brug for, alle banker giver da mulighed for netbank, visakort osv. En detalje som kan være værd at bemærke er, at et visakort herovre (ihvertfald i Danske bank Sverige) er et visaelekron-kort, som kun kan bruges visse steder, hvorimod det de kalder et mastercard er det vi kalder et visa kort (hvad et mastercard så hedder ved jeg ikke...). Jeg har ingen problemer med mine overførsler mellem landene, men jeg aner ikke hvilken "pakke" jeg har, det er en bankrådgiver nok bedre til at rådgive med:)
Besvaret
Hvad er det der er dit problem egentlig? Hvad vi har af "pakker" hjælper dig vel ikke så meget' date=' da du med dit fødelsesår måske har mulighed for andre løsninger... Og i alle banker der har afdelinger på begge sider af sundet kan du overføre gratis mellem dine konti -swedbank har så fundet på det fantastiske at åbenbart lave en pakke ud af det, som tilmed koster penge:rolleyes: Hvis du skal have nordea på den danske side, får du vel bare nordea herovre. Jeg havde Danske bank i DK og valgte derfor danske bank herovre (Skånes Provinsbank). Hvis du er åben for helt nye banker undersøger du vel bare hvilken der kan give dig højest renter eller hvad du nu prioriterer højest. Du kan da ikke bruge til noget hvad vi har af kontotype, du skal jo ha det DU har brug for, alle banker giver da mulighed for netbank, visakort osv. En detalje som kan være værd at bemærke er, at et visakort herovre (ihvertfald i Danske bank Sverige) er et visaelekron-kort, som kun kan bruges visse steder, hvorimod det de kalder et mastercard er det vi kalder et visa kort (hvad et mastercard så hedder ved jeg ikke...). Jeg har ingen problemer med mine overførsler mellem landene, men jeg aner ikke hvilken "pakke" jeg har, det er en bankrådgiver nok bedre til at rådgive med:)[/quote'] Naar jeg skriver "pakke" saa menes der hvad slags kunde du er hos din bank. Jeg er ikke interesseret i at vide at handelsbanken er bedre end swedbank uden nogen form for grundlag. Maa gerne argumentere tak. Jeg er ikke ude efter en standard loesning. Se eksempel her: http://www.nordea.se/Privat/Kundf%C3%B6rm%C3%A5ner/205974.html Jeg er pt. check-in kunde hos nordea dk. al loen osv gaar ind der. Jeg klarer mig altid uden raadgivere osv. :th2: Vil bare have noget tilsvarende swedbanks pendlerpakke... (jeg proever denne loesning hvis andet ikke dukker op) 1. Netbank - primaert betale regning samt overfoere imellem kontier. DK---SE 2. Visa kort - og noget mastercard hvis muligt. Thats it. intet andet. er ligeglad med renten og bla bla... og en anden ting, det med visakortet passer vidst ike helt, jeg ved at der findes visakort i SE som i DK :)
Besvaret
Jeg er pt. check-in kunde hos nordea dk. al loen osv gaar ind der. Jeg klarer mig altid uden raadgivere osv. Vil bare have noget tilsvarende swedbanks pendlerpakke... 1. Netbank - primaert betale regning samt overfoere imellem kontier. 2. Visa kort - og noget mastercard hvis muligt. Thats it. intet andet. er ligeglad med renten og bla bla... og en anden ting, det med visakortet passer vidst ike helt, jeg ved at der findes visakort i SE som i DK :)
Nævn så en bank der ikke giver mulighed for netbank og visakort/mastercard:rolleyes: Hvis du er tilfreds med nordea hvorfor vælger du så ikke nordea sverige:confused: Hvis jeg fortalte dig at jeg var +30 kunde i danske bank kunne du heller ikke bruge det til ret meget vel... Det er muligt du klarer dig uden en bankrådgiver (hvem gør langt hen af vejen ikke det), men hvorfor så spørge herinde? Selvfølgelig kan du få visakort i SE, siger bare at i Skånes Provinsbank hedder et visakort et mastercard, og eftersom vi danskere vel opfatter et mastercard som et kreditkort, kan man blive forvirret, det var såmænd bare ment som en hjælp:rolleyes: Altså igen: vælg hvilken bank som helst med afdelinger på begge sider af sundet, og du vil få netbank med mulighed for gratis overførsel mellem konti og få visa/mastercard.
Besvaret
Hvis du udelukkende skal have en dansk konto hvor du overfører penge til fra din normale lønkonto for så at skubbe videre til din SE konto, så kan du godt tage Swedbank, men det er lige så snart du skal lave andet end det, så knækker filmen... I hvert fald hvad jeg har oplevet... Men hvis du allerede har en Nordea løsning i dk, så er det da mest nærliggende at få dig en SE konto også, ring evt og snak med dem, jeg mener faktisk du kan oprette den svenske konto via et dansk kontor :)
takker. :th2:
Besvaret
Nævn så en bank der ikke giver mulighed for netbank og visakort/mastercard:rolleyes: Hvis du er tilfreds med nordea hvorfor vælger du så ikke nordea sverige Hvis jeg fortalte dig at jeg var +30 kunde i danske bank kunne du heller ikke bruge det til ret meget vel... Det er muligt du klarer dig uden en bankrådgiver (hvem gør langt hen af vejen ikke det), men hvorfor så spørge herinde? Selvfølgelig kan du få visakort i SE, siger bare at i Skånes Provinsbank hedder et visakort et mastercard, og eftersom vi danskere vel opfatter et mastercard som et kreditkort, kan man blive forvirret, det var såmænd bare ment som en hjælp Altså igen: vælg hvilken bank som helst med afdelinger på begge sider af sundet, og du vil få netbank med mulighed for gratis overførsel mellem konti og få visa/mastercard.
Fordi at nordea sveriges priser er pisse uoverskueligt.:fight: aabentbart betaler man for hver ydelse. netbank har sin pris... visakort har sin pris.... vil have alt-i-en loesning som DK. Jeg leder efter decideret til en pendler. der er en del som tilbyder det og ville hoere erfaringer. jeg vaelger sgu bare swedbanks loesning... vi kommer ingen vegne ;) du snakker andet - jeg snakker andet :D
Besvaret

Har selv Swedbanks-pendlerordning og det fungere upåklageligt. Får min løn, overfører det jeg lyster som dukker op på den Svenske konto inden for få minutter, betaler mine regninger og huslån i Sverige. That´s it. Kan være hvis man har et mere kompliceret set-up at det ikke virker men for os kører det.

Besvaret
Fordi at nordea sveriges priser er pisse uoverskueligt.:fight: aabentbart betaler man for hver ydelse. netbank har sin pris... visakort har sin pris.... vil have alt-i-en loesning som DK. Jeg leder efter decideret til en pendler. der er en del som tilbyder det og ville hoere erfaringer. jeg vaelger sgu bare swedbanks loesning... vi kommer ingen vegne du snakker andet - jeg snakker andet
Hæ hæ, nå det er gebyrpriserne du er ude efter, ja dem havde jeg glemt. Så kan jeg da fortælle, at netbank da ikke koster noget (tror heller ikke det gør det i Nordea?), så du bliver snydt i din pendlerpakke med swedbank, hvis de kræver 50,- om måneden;) Jeg betaler 120 SEK i kvartalet for mit svenske visakort (hvor der står mastercard på;)) og det er alt. Tror sgu det er en fidus bankerne har fundet på med at lave en såkaldt decideret pendlerpakke... Enhver bank med afdelinger på begge sider har de samme muligheder, eller? Måske nogle kan beskrive fidusen?
Besvaret
.. siger bare at i Skånes Provinsbank hedder et visakort et mastercard, og eftersom vi danskere vel opfatter et mastercard som et kreditkort, kan man blive forvirret,
Jeg ved hvad du mener, men jeg tror de ord du søger efter er debit- og kredit-kort ;) VISA og Mastercard to forskellige udbydere af en lang række meget forskellige betalingssystem over hele verden, det er så op til bankerne at udstede kort der gør brug af de services som VISA eller MasterCard tilbyder. VISA og MasterCard sætter bare rammerne for betalingssysemet det er den kortudsteedende bank der sætter de nærmere regler, betingelser og begrænsninger, hvorfor det er langt mere relevant at tale om hvilken bank der har udstedt et givent kort i forhold til om der står det ene det andet eller det tredie navn på det (såsom VISA, MasterCard, American Express o.s.v.) Hvert 'firma' (VISA og MasterCard) er i virkeligheden 'klubber' der er fælles ejet af tusindevis af banker og kreditinstitutioner som bliver enige om forskellige smarte korttyper til at understøtte betalingsformerne. Ikke overraskende er begge firmaer startet i USA og er store konkurrenter, på trods af at det egentligt kan være ligegyldigt hvilken man bruger, det er et spørgsmål om smag (lidt ligesom Pepsi og Coca Cola).
Besvaret
Jeg ved hvad du mener, men jeg tror de ord du søger efter er debit- og kredit-kort ;) VISA og Mastercard to forskellige udbydere af en lang række meget forskellige betalingssystem over hele verden, det er så op til bankerne at udstede kort der gør brug af de services som VISA eller MasterCard tilbyder. VISA og MasterCard sætter bare rammerne for betalingssysemet det er den kortudsteedende bank der sætter de nærmere regler, betingelser og begrænsninger, hvorfor det er langt mere relevant at tale om hvilken bank der har udstedt et givent kort i forhold til om der står det ene det andet eller det tredie navn på det (såsom VISA, MasterCard, American Express o.s.v.) Hvert 'firma' (VISA og MasterCard) er i virkeligheden 'klubber' der er fælles ejet af tusindevis af banker og kreditinstitutioner som bliver enige om forskellige smarte korttyper til at understøtte betalingsformerne. Ikke overraskende er begge firmaer startet i USA og er store konkurrenter, på trods af at det egentligt kan være ligegyldigt hvilken man bruger, det er et spørgsmål om smag (lidt ligesom Pepsi og Coca Cola).
WOW, er det virkelig så indviklet:eek: Så blev jeg det klogere:) Jeg synes bare det var underligt, at der står mastercard på mit svenske "visa" og at jeg fik et visa elektron kort, da jeg ville ha et visa, men de har selvfølgelig ikke vidst hvad jeg snakkede om så. Der ser man:th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...