Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det er også ret nemt at hacke sig ind i trådløse netværk, på trods af at de er sat op efter alle kunstens regler har jeg hørt. Men det er nok ikke noget ipred folkene tager med i overvejelsen....

Besvaret

Ahhhh.....WPA-PSK er 256bit med op til 63 karakteres passkey. Der skal altså noget uhyre seriøst grej til den slags. Så skal det være troværdigt, så skal det være helt åbent. Det behøver ikke at ha' adgang til noget som helst på det interne LAN..... Bare den er der.

Besvaret
Ahhhh.....WPA-PSK er 256bit med op til 63 karakteres passkey. Der skal altså noget uhyre seriøst grej til den slags. Så skal det være troværdigt, så skal det være helt åbent. Det behøver ikke at ha' adgang til noget som helst på det interne LAN..... Bare den er der.
Enig 256bit WPA/WPA2 eller AES er ikke liiige sådan at knække og det tager tid :) .. Jeg ved dog ikke om loven er lige som den er i Danmark, med hensyn til usikre accesspunkter.. I Danmark er det sådan, at hvis man sætter et ubeskyttet accesspunkt op, så fungerer man som en ISP og hæfter dermed for den trafik der foregår på nettet.. Derudover læste jeg at Piratebay for dem der benytter sig af P2P snart er klar med et VPN netværk og så er det jo lige meget med overvågning, når alt tunnles inde i en krypteret tunnel .. Jeg har svært ved at se det her bliver til noget voldsomt.. Der skal jo være nogle mennesker som skal kigge på det trafik der bliver opsnappet og det bliver til meget.. Mon ikke det ville løses sig hvis ISP'er i højere grad bruge traffic shaping som de gør i dag.. Det er jo ikke nogen hemmelighed at de fleste ISP'er nedprioritere traffik som lugter af P2P, Usenet etc.
Besvaret
Derudover læste jeg at Piratebay for dem der benytter sig af P2P snart er klar med et VPN netværk og så er det jo lige meget med overvågning' date=' når alt tunnles inde i en krypteret tunnel ..[/quote']Man kan jo stadig se at der bliver overført en uhyre mængde data mellem TPB og klienten, at de ikke kan bevise at det data der bliver overført er ulovligt eller lovligt er noget helt andet, men sandsynligheden for at de store mængder data fra TPB er lovlige er lige så lille som mængden af lovlig materiale tilgængelig på TBP (og mindre) :)
Besvaret
Man kan jo stadig se at der bliver overført en uhyre mængde data mellem TPB og klienten' date=' at de ikke kan bevise at det data der bliver overført er ulovligt eller lovligt er noget helt andet, men sandsynligheden for at de store mængder data fra TPB er lovlige er lige så lille som mængden af lovlig materiale tilgængelig på TBP (og mindre) :)[/quote'] Uden tvivl .. men P2P er ikke ulovligt som sådan jo og man overfører jo ikke mellem én klient og Piratebay men mellem klienter der deler i det sikre netværk, sådan har jeg i hvert fald forstået det jeg har læst, har aldrig rigtig brugt torrents, men jeg ved det er en udbredt måde at dele ud blandt opensource folket og det har jo intet med brud på ophavsretsloven.. Og selvom jeg giver dig ret i at 90% sikkert er ulovligt, så skal man jo heldigvis stadig dømmes for noget andet end mistanke om ulovlig aktiviter
Besvaret

Husk også at med IPRED lagen politiet ikke først vurdere om der er nok til en tiltale - det er op til plade-selskaberne, så det krav man modtager fra dem kan udemærket bygge på et ekstremt spinkelt grundlag... Men man betaler fordi man bliver bange for dem...

Besvaret

Det sjove er jo at det handler om at "maskere" sit forbrug af P2P. Gør det fra 8-16 hver dag.... Så kan de ikke komme efter dig, såfremt du bruger en tunnel til det. Det kan jo være det er arbejdsrelateret... ;) De har ikke en kinamands chance og de skyder i blinde. Og det er ikke meningen med lovgivning, at den skal ramme tilfældigt. Sådan her skal en normal rrd graf se ud for en "normal" bruger.... rrd-graph.png Sådan ser den ud for en fildeler, hvor serveren kører om natten.. tidspunktet for grafen er mindre relevant, men kontinuiteten er... status_rrd_graph_imgphp.png

Besvaret
... og man overfører jo ikke mellem én klient og Piratebay men mellem klienter der deler i det sikre netværk' date=' sådan har jeg i hvert fald forstået det jeg har læst[/quote']Du har forstået det rigtigt. Mine fingre var blot begyndt at skrive min sidste post før min tanke var færdig. Det er nogen gange noget skidt :)
Besvaret
Du har forstået det rigtigt. Mine fingre var blot begyndt at skrive min sidste post før min tanke var færdig. Det er nogen gange noget skidt :)
Kender alt for godt fornemmelsen :)
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...