Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hey All Hvormeget tror i renten falder yderligere eller har vi nået bunden? jeg er kræftigt begyndt at overveje om man skulle låse et par rørlige lån fast i et par år. Mvh A

Besvaret
Personlig tror jeg renten falder lidt mere her d 20. april' date=' overvejer også og låse derefter.[/quote'] Hvor kan man se datoerne for hvornår renten bliver til passet, jeg kan se nogle har justeret her den 2/4
Guest Mogens
Besvaret
Jeg er kraftigt begyndt at overveje, om man skulle låse et par rørlige lån fast...
Har jég netop gjort med vort lån ;)
Besvaret

Flere af de store svenske banker har nedsat rörlige lån de sidste par uger. Alle forventer at Riksbanken sænker renten d. 20. april. Men med udmeldingerne fra ECB er der lagt lidt låg på. 0-renter skal vi nok ikke forvente, men mon ikke den får et lille nøk nedad. Jeg afventer og ser - tager stilling til om der skal låses om en måned.

Besvaret

Også lidt den samme model jeg har tænkt mig, gi det en måneds tid. Så er spørgsmålet bare hvorlænge skal man binde sig, 1,2,3 år Mvh A

Flere af de store svenske banker har nedsat rörlige lån de sidste par uger. Alle forventer at Riksbanken sænker renten d. 20. april. Men med udmeldingerne fra ECB er der lagt lidt låg på. 0-renter skal vi nok ikke forvente, men mon ikke den får et lille nøk nedad. Jeg afventer og ser - tager stilling til om der skal låses om en måned.
Besvaret
Også lidt den samme model jeg har tænkt mig, gi det en måneds tid. Så er spørgsmålet bare hvorlænge skal man binde sig, 1,2,3 år
Vil låse op til den periode jeg har tænkt mig at blive boende. Seføli svært at spå om, men i nogle banker er det dyrt at komme ud af at fastlåst lån før tid.
Guest Mogens
Besvaret
I hvor lang tid og til hvilken rente?
Der var følgende muligheder: 1 år 2,25 % 2 år 2,85 % 3 år 3,40 % 5 år 4,30 % 10 år 4,95 % Valget vil være afhængig af, hvilket renteniveau som den enkelte finder værende "godt nok," - og det er jo ret individuelt...
Besvaret
Så er spørgsmålet bare hvorlænge skal man binde sig, 1,2,3 år
Det forstår jeg så ikke. hvis du binder i 2 år så er du sikker på at dit lån udløber når renten er ved at være på høj igen, og du står dermed med et lån som skal refinanseres til en meget høj rente (hvis situationen forløber som vi er vant til, og renten stiger) Jeg ville ikke binde under 5 år, hvis renten skal have en chance for at falde ned igen inden udløb. 5 års renten er så bare for høj efter min vurdering så indtil videre kører jeg videre på rörlig
Besvaret

Altid rørlig når du går At binde sine lån er at indgå et væddemål med banken om, at man er bedre end den til at gætte om renteudviklingen. Hidtil har banken vundet alle væddemål, men hvem ved... :rolleyes:

Besvaret

Og man skal jo være ret sikker på ikke at ville sælge (eller bare være indstillet på så at smide kronerne til banken i forbindelse med salget) indenfor den periode. Og ser jeg på renten om fx. 5 år som ifølge Mogens indlæg står til 4,3 % så er der altså noget at sætte til indtil rørlig når dertil. Det første år er der krise, og alle regner med at den sænkes yderligere. Så fra det niveau den ender på fx. 1,5 % eller mindre er der altså ret langt op til 4,3 %. Og skulle den stige til 4,3 % fx. om 3 år, så har man altså lidt tid at løbe på i de sidste 2 år før man har mistet det, man har tjent ind fra perioden inden den nåede 4,3 %. Og så rammer man sgu nok alligevel deromkring hvor ens rente skal fornys - om 5 år. Så jeg er på rørlig for altid. Ikke noget fast til mig.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...