Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I nat ved 02.50 tiden kommer jeg kørende mod Sverige i bil og er 500 meter fra betalings anlægget. (Ved det tidspunkt er alle normale brobizz og creditkort baner lukket, og man kan kun kører igennem ved lastbilbanen og ved den den bemandet boks) Så jeg trækker over imod de baner (mod højre), og ser en bil kører på tværs fra højre over til venstre og rette sine forlygter mod mig og evt andre der kommer i rigtig retning :eek:. Som sagt er jeg ca. 500 meter fra betalingsanlægget, men tænker "hmmm hvad fanden laver den tosse" Jeg trækker så mod venstre istedet for, kører lidt direkte imod bilen, blinker af bilen, pågældende accelerer ikke ret hurtigt, og jeg kører så lige imod ham. Det foregår med 30 km/t fra min side af, og ikke meget hurtigere fra pågældendes side af. Han prøver så lidt at undvige mig ved at trække mod min venstre, nu er jeg nede og kører 10 km/t, hvilket han også er. Han er samtidigt trukket helt ud i venstre spor ved rabatten. Jeg ender med at min bil står lidt på tværs og stopper, så han ikke kan komme forbi. og han stopper. Jeg går ud af min bil, og der sidder en 70-80 årig dansk mænd i sin lille bil, og ruller ned og siger: Jeg er kørt forkert, og jeg har ingen penge med" dertil svare jeg stille og rolig: Det er helt ok, men du er faktisk på vej i modsat retning. Men hvis du kører længest over til højre, så er der nogle flinke personer, som nok skal hjælpe Det gør han, jeg kører bagefter ham, og fortæller lige kort min historie til den herre fra Øresundsbroen af. Denne ældre herre virkede en lilllle smule forvirret, og det virker ikke som om, at han fangede den alvor der var, at kører over broen i forkert retning. Men skal jeg melde pågældende og håber hans kørerkort bliver inddraget? 1. Hvis jeg melder ham, så er der denne djævle i mit hovede som tænker: FEDT 1 mindre af de sløve padder på vejen 2. Der er samtidig den tanke, at det kunne havde gået rigtig galt. Og der måske er chance for, at han gør det igen. Måske ikke samme sted. Og derfor skal han meldes. Inden jeg ringer til Politiet eller sende en mail til Mads og Monopolet om deres meninger, så lad mig lige høre jeres mening :)

Besvaret
I nat ved 02.50 tiden kommer jeg kørende mod Sverige i bil og er 500 meter fra betalings anlægget. (Ved det tidspunkt er alle normale brobizz og creditkort baner lukket, og man kan kun kører igennem ved lastbilbanen og ved den den bemandet boks) Så jeg trækker over imod de baner (mod højre), og ser en bil kører på tværs fra højre over til venstre og rette sine forlygter mod mig og evt andre der kommer i rigtig retning :eek:. Som sagt er jeg ca. 500 meter fra betalingsanlægget, men tænker "hmmm hvad fanden laver den tosse" Jeg trækker så mod venstre istedet for, kører lidt direkte imod bilen, blinker af bilen, pågældende accelerer ikke ret hurtigt, og jeg kører så lige imod ham. Det foregår med 30 km/t fra min side af, og ikke meget hurtigere fra pågældendes side af. Han prøver så lidt at undvige mig ved at trække mod min venstre, nu er jeg nede og kører 10 km/t, hvilket han også er. Han er samtidigt trukket helt ud i venstre spor ved rabatten. Jeg ender med at min bil står lidt på tværs og stopper, så han ikke kan komme forbi. og han stopper. Jeg går ud af min bil, og der sidder en 70-80 årig dansk mænd i sin lille bil, og ruller ned og siger: Jeg er kørt forkert, og jeg har ingen penge med" dertil svare jeg stille og rolig: Det er helt ok, men du er faktisk på vej i modsat retning. Men hvis du kører længest over til højre, så er der nogle flinke personer, som nok skal hjælpe Det gør han, jeg kører bagefter ham, og fortæller lige kort min historie til den herre fra Øresundsbroen af. Denne ældre herre virkede en lilllle smule forvirret, og det virker ikke som om, at han fangede den alvor der var, at kører over broen i forkert retning. Men skal jeg melde pågældende og håber hans kørerkort bliver inddraget? 1. Hvis jeg melder ham, så er der denne djævle i mit hovede som tænker: FEDT 1 mindre af de sløve padder på vejen 2. Der er samtidig den tanke, at det kunne havde gået rigtig galt. Og der måske er chance for, at han gør det igen. Måske ikke samme sted. Og derfor skal han meldes. Inden jeg ringer til Politiet eller sende en mail til Mads og Monopolet om deres meninger, så lad mig lige høre jeres mening :)
Uff den er sq svær! Tror man skulle have oplevet ham for at få den fornemmelse. Men mon ikke hvis polisen skulle have været indblandet de skulle have været det inat?
Besvaret

af en som ikke kan snakke svensk er du da blevet godt integreret i "stikkersverige" :)

Uff den er sq svær! Tror man skulle have oplevet ham for at få den fornemmelse. Men mon ikke hvis polisen skulle have været indblandet de skulle have været det inat?
og netop der er intet polisen kan göre nu .. og det må et eller andet sted väre bropersonalets opgave at melde den slags
Besvaret

Alt er jo på øresundsbroen kamera overvågning, så hvis jeg ringer i dag og taler på med politiet, så kan de henvende sig, og se materialet. Hvlket bringer mig til en lille kommentar - ja politiet har andet at lave. Jeg hader selv folk, som benytter politiet unødvendigt

Besvaret
af en som ikke kan snakke svensk er du da blevet godt integreret i "stikkersverige" :)
Der er forskel på at tale og stave :fight: Men havde haft samme holdning i dk som jeg har nu.
og netop der er intet polisen kan göre nu .. og det må et eller andet sted väre bropersonalets opgave at melde den slags
Ja man kan tænke at hvis den havde været rigtig slem havde de nok meldt ham.
Besvaret

Jeg ved ikke om du skal stikke ham eller ej, måske hælder jeg lidt til, at det må være Broens beslutning... jeg undrer mig mere over, hvad en 70-80 dansker laver på broen lidt i tre om natten, uden penge. Var han på vej på ferie, så havde han vel for fanden overvejet at have penge/kort klar til broafgiften! Men skræmmende oplevelse da.

Besvaret
Der er forskel på at tale og stave :fight:
ja? det var en henvisning til at fagerland har boet i sverige rimeligt länge nu og snakker ufatteligt ringe svensk hehe lyder mere som belgisk eller noget i den stil.. måske flamsk
Besvaret
ja? det var en henvisning til at fagerland har boet i sverige rimeligt länge nu og snakker ufatteligt ringe svensk hehe lyder mere som belgisk eller noget i den stil.. måske flamsk
Ok. Troede det var en henvisning til jeg ikke kunne google brønd borring på svensk fra andet indlæg :D
Besvaret

Mit sprog er en helt anden diskution, men jeg giver Michael 100 % ret. Det er mere flamsk jeg taler. Men tilbage til det, som jeg startede med. Skal han meldes? kom glad andre med deres mening

Besvaret
Men tilbage til det, som jeg startede med. Skal han meldes? kom glad andre med deres mening
Jeg siger JA, ring til politiet og giv dem en orientering, så ryger der (måske) en lille bemærkning ind på manden i deres computersystem, som så måske sammen med andre småting en dag kan få følger for ham. Jeg kan ikke se argumenterne for at du skulle lade være. Det værste der kan ske er at de ikke tager dig alvorligt, men så har du i det mindst gjort dit.
Besvaret

Fedt du stoppede ham og fik ham på rette vej - Thumps up herfra. Hvis du ringer til polisen tror jeg ikke der er meget de kan gøre eftersom han jo rent faktisk ikke har gjort noget da du jo fik ham "vendt rundt" :-)

Besvaret
Jeg er fuldstændig enig i ovenstående! Ikke desto mindre er jeg bange for, at der absolut intet sker fra broens side. Prøv at læse nedenstående ansvarsfralæggelse: http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?showtopic=1984&pid=2496&st=0entry2496 Hovedrystende :mad:
Jeg giver dig ret i at det svar du linker til fra broen er hovedrystende ansvarsfralæggelse, og det er specielt hovedrystende dumt fordi der er et så utroligt let problem at løse for relativt billige penge. Svaret hedder intelligent videoovervågning, der formentlig med de eksisterende kamaeraer eller nogle få ekstra kan indstilles til at give en alarm når der er en bil der holder stille i nødsporet, således skal vagthavende ikke selv opdage det istedet får han en besked af systemet.
Besvaret
Men - når det bliver opdaget, så kontaktes bilisten, ved ankomsten til betalingsanlægget, og informeres om, at det ikke er tilladt at standse på en motorvej og at de derved tilsidesætter sikkerheden for de andre trafikanter.
...selv broen "glemmer" de kun har betalings-anlæg i den ene retning - tilsyneladende. Betryggende...dumt svaret - og piv-typisk for dét foretagende - endnu en gang. :rolleye:
Besvaret
Men tilbage til det' date=' som jeg startede med. Skal han meldes? kom glad andre med deres mening[/quote'] Jeg synes det er noget der skal gøres på fersk gerning.
Guest michaelbo
Besvaret

Han skal meldes ! Stikker kommentaren som du fik af et anden debatør, er i mine øjne så stupid at man korser sig. At beskrive et land man frivilligt har taget ophold i som "stikkersverige", siger mere om vedkommendes moralske dømmekraft og forståelse end det siger om et land der har opdraget sine borgere til at melde forseelser og forbrydelser. .. Jeg synes du skal melde ham , fordi han måske ku' finde på at gøre noget lignende igen. Manden bør tydeligvis op til en orienterende køreprøve og helst inden han slår nogen ihjel. Det er nærmest en borgerpligt, ligesom at melde spiritus kørsel eller væddeløbskørsel eller anden ubegavet og hensynsløs omgang med motorkøretøjer. Det var måske et rent tilfælde du mødte ham der.... tænk om du havde være 7-8 minutter senere på den, så havde du mødt ham midt på broen måske i høj fart ..... det kunne have endt galt for dig. Meld ham!

Besvaret

haha ja jeg vidste der nok skulle väre en mentalt udfordret tosse med et så indholdslöst liv at denne ville tage den kommentar närt ... at tossen så STRAKS konkluderer at jeg har noget imod denne mentalitet siger jo bare mere om hans mentale tilstand og sociale dömmekraft end det gör om min "moralske dömmekraft" udover det kan intet retssamfund(foruden måske nogle arabiske det russiske og det amerikanske) dömme folk for noget de MÅSKE havde gjort jeg har selv måttet bakke ud af en kö i en af sluserne for derefter at köre på tvärs af det hele og ind i en anden sluse fordi broen sovsede og ikke kunne få bommen op.. skal jeg så også til ny körepröve? martin ring ALT det du vil til politiet det vil bare väre spild af dine telefonpenge for der er INTET politiet kan eller gider göre ved det .. manden kan til en hver tid hävde at han bare var på vej over i en anden bane ... eller lign det er spild af din tid og politiets ... hvis nogen kan og skal göre noget er det brokonsortiet og nu er der nok endnu en tosse der i sit forskruede hovede konkluderer at jeg tager den gamle tosse i forsvar men det vil jeg så komme i forköbet og sige : SNYDT IGEN

Stikker kommentaren som du fik af et anden debatør, er i mine øjne så stupid at man korser sig. At beskrive et land man frivilligt har taget ophold i som "stikkersverige", siger mere om vedkommendes moralske dømmekraft og forståelse end det siger om et land der har opdraget sine borgere til at melde forseelser og forbrydelser. .. Jeg synes du skal melde ham , fordi han måske ku' finde på at gøre noget lignende igen. Manden bør tydeligvis op til en orienterende køreprøve og helst inden han slår nogen ihjel. Det er nærmest en borgerpligt, ligesom at melde spiritus kørsel eller væddeløbskørsel eller anden ubegavet og hensynsløs omgang med motorkøretøjer. Det var måske et rent tilfælde du mødte ham der.... tænk om du havde være 7-8 minutter senere på den, så havde du mødt ham midt på broen måske i høj fart ..... det kunne have endt galt for dig. Meld ham!
Besvaret
... mentalt udfordret tosse... tossen... siger jo bare mere om hans mentale tilstand og sociale dömmekraft... endnu en tosse... forskruede hovede... gamle tosse...
Det var det eneste jeg læste. Måske du skulle overveje at bare trække din tidligere "stikkersverige" kommentar tilbage i stedet for at fortsætte med at fyre en gang ævl af? :)
Besvaret
Det var det eneste jeg læste. Måske du skulle overveje at bare trække din tidligere "stikkersverige" kommentar tilbage i stedet for at fortsætte med at fyre en gang ævl af? :)
aha hvorfor? du har måske mere ret til at fyre ävl af end jeg har? jeg kalder da sverige hvad jeg vil og så kan du/i da fortolke det som i har lyst til herfra og til juleaften det ödelägger ikke min dag .. sjovt nok så jeg ikke en eneste af jer dobbeltmoralske mennesker kräve tilbageträkning da en anden bruger herinde kaldte samtlige sveriges befolkning for fuskere og tyveknägte .. og det var endda alvorligt ment men tolk du min kommentar som du vil det betyder så lidt for mig så det ikke kan nävnes hvis man skal holde folk i örerne moralsk burde man måske ikke sidde og udvälge få personer men derimod göre det mod alle der träder over ens personlige moraletärskel for det er ret så amoralsk og eller dobbeltmoralsk og i såfald har man vist ingen ret til at påpege andres moral

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...