Jakriborg Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Dertil kommer det at vi som ingeniører er eftersøgt over hele DK, så det er muligt at man skal til nordjylland for at komme til samtale. Dette har f.eks. været meget relevant for ITK- & Elektroingeniører indtil for nyligt. Disse rejser koster også penge, og kræver at den nyuddannet som ikke er på A-kassen skal arbejde endnu mere =) Ved lange rejser til andre dele af landet er det vel ikke unormalt, at man beder den arbejdsgiver, som kalder en til interview, om at betale rejseomkostningerne!? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, der har afvist at gøre det. Hvis de er tilstrækkeligt interesseret i en, kan de vel også betale de 600 kr., det koster at rejse fra den ene ende af landet til den anden.
dannemare Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Ved lange rejser til andre dele af landet er det vel ikke unormalt' date=' at man beder den arbejdsgiver, som kalder en til interview, om at betale rejseomkostningerne!? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, der har afvist at gøre det. Hvis de er tilstrækkeligt interesseret i en, kan de vel også betale de 600 kr., det koster at rejse fra den ene ende af landet til den anden.[/quote'] Nemmerlig. Min lillebror fik også godtgjort transporten frem og tilbage mellem Aalborg og Kbh., da han var til jobinterview hos Rambøll. Og det gjorde de ikke kun, fordi de så også dagen efter tilbød ham jobbet - det gør de mig bekendt til alle.
Lollikken Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Ved lange rejser til andre dele af landet er det vel ikke unormalt' date=' at man beder den arbejdsgiver, som kalder en til interview, om at betale rejseomkostningerne!? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, der har afvist at gøre det. Hvis de er tilstrækkeligt interesseret i en, kan de vel også betale de 600 kr., det koster at rejse fra den ene ende af landet til den anden.[/quote']
Menace Besvaret April 17, 2009 Rapporter Besvaret April 17, 2009 Jeg har faktisk flere venner som også er ingeniør uddannet og de blev meldt ind i en akasse (IAK) dagen efter deres speciale eksamen. De fik faktisk a-kasse fra den dag hvor de blev færdig uddannet. Det skal siges at mine venner, medstuderende osv bor alle i Danmark. Jeg har også venner som er blevet opsagt deres arbejde eller fyret under krisetider, som har fået dagpenge fra den dag af hvor de er blevet opsagt. Men, det debatten handler om, er at hvordan at jeg skal klare mig uden en indkomst som ny-uddannet? Hvis jeg flytter tilbage til DK, så kan jeg godt få dagpenge, men jeg bliver boende i SE, så er der altså ingen indkomst. Jeg kan læse på aik at du kan få penge 1 måned efter du er nyuddannet hvis du melder dig ind lige efter du er uddannet, så eneste mulighed er, hvis du ikke kan finde faglært arbejde, at du enten flytter til danmark eller finder noget ufaglært midlertidigt Bemærk at hvis du mister dit arbejde, så får du ikke penge fra den danske akasse når du bor i sverige og det kan tage et par måneder at blive overflyttet
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu