annaogmichael Skrevet April 15, 2009 Rapporter Skrevet April 15, 2009 Kan se inde på Nordeas hjemmeside, at renten er faldet/steget, alt efter hvilket lån man har. man kan bare ikke se om der er skedt noget med den rörlige rente. er der nogen der ved, hvor man kan se nordeas rörlige rente ???????
dan Besvaret April 15, 2009 Rapporter Besvaret April 15, 2009 jeg tror du er nødt til at ringe og spørge for de skilter ikke med den.
Guest Trine Besvaret April 15, 2009 Rapporter Besvaret April 15, 2009 Kan se inde på Nordeas hjemmeside' date=' at renten er faldet/steget, alt efter hvilket lån man har. man kan bare ikke se om der er skedt noget med den rörlige rente. er der nogen der ved, hvor man kan se nordeas rörlige rente ???????[/quote'] Den står på din netbank under vilkår på dit boliglån. Hvis du ikke har rørlig idag kan du ikke tegne den alligevel...også er informationen overflødig....
Menace Besvaret April 15, 2009 Rapporter Besvaret April 15, 2009 ligger på ca. 2.7 mener jeg, men kan ikke tegnes....
Guest carspar Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Ja den ligger på 2.7 fordi de vil af med den og dermed vil tvinge kunder over til andre produkter. I næste uge den 21 sker der muligvis en yderliigere sænkning med det er lidt usikkert. Defefter forventes der ikke flere sænkninger, samt den svenske krone forventes de næste 12-24 måneder langsomt at blive stærkere, ifølge Nordeas prognose. Så vent med at omlægge lån til efter den 21 i denne måned.
Guest PeterK Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Ja den ligger på 2.7 fordi de vil af med den og dermed vil tvinge kunder over til andre produkter. I næste uge den 21 sker der muligvis en yderliigere sænkning med det er lidt usikkert. Defefter forventes der ikke flere sænkninger, samt den svenske krone forventes de næste 12-24 måneder langsomt at blive stærkere, ifølge Nordeas prognose. Så vent med at omlægge lån til efter den 21 i denne måned. Præcis - Nordea give en total unfair rente på den 100% rørlige....Se at komme af med den. Har den selv og overvejer nu rørlig+3mdr eller rente rentemax 5 år, men kan ikke helt gennemskue dette koncept, da den "alm" 5 års bindingsrente giver mening, da den er dobbelt så dyr!
bananas Besvaret April 16, 2009 Rapporter Besvaret April 16, 2009 Mit råd: Vent lige en uges tid med at låse noget som helst - selv på 3 mdr. Riksbanken holder møde på mandag og offentliggør deres beslutning på tirsdag. Markederne forventer at de sætter renten ned - konsensus ligger omkring en nedsættelse med 0,5%. Hvis de sætter den ned vil bankerne formentlig følge med nedaf i dagene bagefter - dog måske ikke helt med 0,5%. Der er allerede nogen af bankerne som har taget lidt forskud på glæderne med mindre nedsættelser allerede nu, fordi STIBOR renterne allerede har indbygget en rentenedsættelse. 3 måneders STIBOR renten hedder i dag 0,97% For en måned siden hed den 1,158%.
Scion Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Nu overvejer jeg at købe for første gang, så derfor funderer jeg jo lidt på bunden (10 år for eksempel) vs. variabelt forrentet. Er der andre faktorer end inflation, der i synderlig grad påvirker renten? Jeg tænker på at det virker ikke som om riksbanken har specielt travlt med at forsvare den svenske krones værdi. Er der andre faktorer end de to?
Nils Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Nu overvejer jeg at købe for første gang, så derfor funderer jeg jo lidt på bunden (10 år for eksempel) vs. variabelt forrentet. Er der andre faktorer end inflation, der i synderlig grad påvirker renten? Jeg tænker på at det virker ikke som om riksbanken har specielt travlt med at forsvare den svenske krones værdi. Er der andre faktorer end de to? Det hører ikke til Riksbankens opgaver at holde røven oppe på SEKken med støtteopkøb. Den bruger kun rentepolitikken til at påvirke inflationen, som helst skal være ca. to procent. Det vil ændre sig ved short final for svensk eurotilslutning, men det er nok ikke lige op over. I stedet for at betale overrente til gengæld for at kende sin rente i 10 år, synes jeg, man hellere skulle betale overafdrag i lavrente- og lavkurstider som disse. Dermed sætter man penge ind på sin egen opsparingskonto i stedet for på bankens. Et trediveårigt fast lån, som man kan få i Danmark, synes jeg, er fornuftigt, men at binde et lån i fem år eller ti år, som løber endnu længere, synes jeg ikke giver mening, da man jo alligevel ikke har fast rente i løbetiden, men rørlig rente, der blot rør sig i store kluntede spring i stedet for med små ballettrin. Og glem heller ikke virkningen af vores allesammens ränteskillnadsersättning.
Scion Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 Det hører ikke til Riksbankens opgaver at holde røven oppe på SEKken med støtteopkøb. Den bruger kun rentepolitikken til at påvirke inflationen, som helst skal være ca. to procent. Det vil ændre sig ved short final for svensk eurotilslutning, men det er nok ikke lige op over. I stedet for at betale overrente til gengæld for at kende sin rente i 10 år, synes jeg, man hellere skulle betale overafdrag i lavrente- og lavkurstider som disse. Dermed sætter man penge ind på sin egen opsparingskonto i stedet for på bankens. Et trediveårigt fast lån, som man kan få i Danmark, synes jeg, er fornuftigt, men at binde et lån i fem år eller ti år, som løber endnu længere, synes jeg ikke giver mening, da man jo alligevel ikke har fast rente i løbetiden, men rørlig rente, der blot rør sig i store kluntede spring i stedet for med små ballettrin. Og glem heller ikke virkningen af vores allesammens ränteskillnadsersättning. jeg synes ikke det lyder sandsynligt, at renten stiger til mere end den var før krisen...inden for en overskuelig tidshorisont (3-4 år). så derfor må rörligt været bedst. oki, tak nils :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu