Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
At den hjemvendte familie havde lang transporttid med barnet på trods af at der findes både bedre og billigere børnehaver herovre er så en anden sag. Og den med hjemmesiden..... Ja, Øresunddirekt må nok føle sig lidt overset....
Helt enig, sikken en gang bavl, der blev fyret af fra TV-Avisen's side. Men det er jo typisk, det sælger ikke "TV-tid" med alle de gode oplevelser folk har herovre, folk som bliver vel integreret, putter deres børn i SVENSK børnehave i stedet for dansk osv. Endnu engang rystede jeg på hovedet, da jeg så indslaget, da det kom frem, at det stakkels barn gik i dansk børnehave. Er det virkelig så farligt at gå i en svensk børnehave, få svenske kammerater, som man kan lege med udover børnehaven, som forældre få svenske bekendte i de andre børns forældre osv.?
Besvaret
Helt enig, sikken en gang bavl, der blev fyret af fra TV-Avisen's side. Men det er jo typisk, det sælger ikke "TV-tid" med alle de gode oplevelser folk har herovre, folk som bliver vel integreret, putter deres børn i SVENSK børnehave i stedet for dansk osv. Endnu engang rystede jeg på hovedet, da jeg så indslaget, da det kom frem, at det stakkels barn gik i dansk børnehave. Er det virkelig så farligt at gå i en svensk børnehave, få svenske kammerater, som man kan lege med udover børnehaven, som forældre få svenske bekendte i de andre børns forældre osv.?
Dybt latterligt indslag. og ja hvad sker der lige med børnehaven i dk. Det er da yderst egoistisk at holde ens barn i dansk institution når man nu engang bor og lever i sverige.... Sprog, kultur venner mm. er ikke eksisterende for barnet. Måske de ikke vidste det var muligt :rolleyes: Programmet sendte da ihvertfald helt forkerte signaler og problemer ud.... :sick:
Besvaret

Jeg så det ikke..... Men jeg kan snildt forstå hvorfor folk gør det. Vi har også overvejet det.....Gør vi dog ikke mere, men det var med i tankerne da vi skulle beslutte om at renovere eller købe hus. Det kan ikke betale sig at købe hus herovre længere......Når bro osv kommer oveni. Dertil er det offentlige transport i Kbh's området langt bedre end det svenske når man skal lidt udenfor Malmø.

Besvaret
Jeg så det ikke..... Men jeg kan snildt forstå hvorfor folk gør det. Vi har også overvejet det.....Gør vi dog ikke mere, men det var med i tankerne da vi skulle beslutte om at renovere eller købe hus. Det kan ikke betale sig at købe hus herovre længere......Når bro osv kommer oveni. Dertil er det offentlige transport i Kbh's området langt bedre end det svenske når man skal lidt udenfor Malmø.
Det passer ganske enkelt ikke det med det ikke kan betale sig at købe hus herovre. Hvis du kigger på priserne omkring Vestegnen og priserne i yderkanten af Malmö og lægger bro for 1 bil-pendler samt 1-tog pendler oveni mener jeg stadigvæk der er en besparelse. ydermere er der alle de andre steder man sparer. Alene på 1 barn i institution sparer man 2000 dkk om måneden. At off transport omkring Kbh er bedre end omkring Malmö er en sammenligning man ikke kan bruge til meget. Kbh er en hovedstad hvor Malmö blot er en stor provinsby. Hvis du sammenligner off transport omkring Odense tror jeg ikke du vil finde den bedre end her i Malmö. Hvorfor folk vælger at putte deres børn i danske institutioner når man bor i Sverige fatter jeg ikke. Snak om en bjørnetjeneste. Barnet lærer overhovedet ikke svensk inden det evt skal gå i svensk skole. Derudover får barnet en masse unødvendig transport/pendling hver dag. Det er ihvertfald ikke for barnets behov man gør det.
Besvaret
Husk at tage lån over 20 eller 30 år som i dk. Ikke de der evighedslån uden amortering som i Sverige.......
Ellers sammenligner du bare med afdragsfrie lån i Danmark, det er jo det samme. Husk lige at tage ejendomsværdi skatten med i Danmark, hvor den jo er yderst betrageligt i forhold til Sverige! Edit og købe samme bil Audi RS6 i både Danmark og Sverige... Det nytter ikke noget at vælge en Kia i Danmark og så en BMW 535 i Sverige fordi de koster det samme i respektive lande :laugh:
Besvaret

Var der nogle der saa indslaget i tvavisen i aftes. Historien om at nu flytter danskerne i Sverige tilbage til Danmark. Det er jo en sandhed med modifikationer, for der er stadig cirka 3 gange saa mange som flytter fra danmark som til danmark, det er blot sket en ned gang i flytninger, sikkert som foelge af finanskrisen. Jeg synes at det virker underligt at de ikke kunne finde oplysninger om boernepenge og barsel, naar saa mange andre har fundet ud af det. I slutningen siger han at der burde vaere et sted hvor man kan finde oplysninger som dansker i Sverige, er det ikke netop derfor vi har oresundsdirekt og sunddebat... lidt tyndt indslag, det lugter lidt af at danskerne i danmark, ikke vil fortaelle historien om danskere som flytter til sverige og er glade for det af ren misundelse...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...