Rikke Rost Skrevet May 9, 2009 Rapporter Skrevet May 9, 2009 http://sydsvenskan.se/malmo/article430882/Tullen-lagger-ner-jobbet-vid-bron.html Tullen lägger ner jobbet vid bron Av BJÖRN SJÖ Publicerad 9 maj 2009 1.30 | Uppdaterad 9 maj 2009 1.30 Snart är det fritt fram för smugglare alla eftermiddagar på Öresundsbron. Tullens huvudskyddsombud stoppar allt arbete vid Lernacken från den 10 juni. Tullfackets huvudskyddsombud Jan Martinsson lämnade beskedet till Tullverkets ledning i Malmö och Arbetsmiljöverket på fredagen.Från den 10 juni klockan 16 till 19 kommer allt tullarbete att stoppas ute på Lernacken. Vilket i praktiken innebär att smugglare kan passera in i Sverige utan risk för att stoppas. – Vi har problem med för höga hastigheter efter betalstationen. De flyttbara gupp som nu används går ideligen sönder, de klarar inte den hårda trafiken. När guppen går sönder tar det evig tid att få dem reparerade. Det beror på en tvist mellan Tullverket och brokonsortiet, som ska stå för reparationerna. – Nu har vi tröttnat på att de lösningar vi kommit överens om inte fungerar. Är guppen trasiga den 10 juni kommer vi inte att vara i tjänst. Då får den första semestertrafiken passera utan kontroll, säger Jan Martinsson.
bananas Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Det lader til at Tullen og Broen har haft nogen diskutioner. For en gangs skyld ser det ud til at Broen er enig med sine egne kunder, og har banket tullen på plads med hensyn til de vanvittige fartbump som de lægger ud.
Kvist Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Det lader til at Tullen og Broen har haft nogen diskutioner. For en gangs skyld ser det ud til at Broen er enig med sine egne kunder, og har banket tullen på plads med hensyn til de vanvittige fartbump som de lægger ud. Ja, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal tro. I går, da jeg kom fra Danmark kl. 19 var der lagt bump ud før bommen og igen det sædvanlige sted. Ikke en eneste tolder var at se, kun en enkelt bromedarbejder som tilsyneladende hyggede sig med at se bilerne liste igennem betalingsanlægget
Kenneth J Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Jeg har endnu til gode at opleve aktive toldere, samtidig med at der er lagt bump ud... For mig har det altid været enten det ene eller det andet. Irriterende...
GoldMan Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Er det ulovligt og gøre det her: 1. Stige ud af bilen 2. Fjerne det gule "bump" 3. Sætte sig ind igen og køre videre
Basse Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Er det ulovligt og gøre det her: 1. Stige ud af bilen 2. Fjerne det gule "bump" 3. Sætte sig ind igen og køre videre Eller endnu nemmere - tag manuel banen :) så slipper du for at stige ud af bilen, og det e stadig hurtigere end ovenstående
dabp Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Igår 00:43 lå der bump ved tolder-båsene, men ingen mennesker var der at se nogen steder..... Argh!
Menace Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 underligt at de har gjort så man ikke behøver stoppe, for derefter at lægge bump ud så man gør alligevel....
Admin Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Det var da glædeligt at slippe for de fjolser. Det var vel også meningen at der ikke skulle være kontrol mellem EU landende, men intensiveret kontrol ved de ydre grænser ?
Martin_M Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Jeg har endnu til gode at opleve aktive toldere' date=' samtidig med at der er lagt bump ud... For mig har det altid været enten det ene eller det andet. Irriterende...[/quote'] Samme her, de er satme dygtige...
GoldMan Besvaret May 9, 2009 Rapporter Besvaret May 9, 2009 Eller endnu nemmere - tag manuel banen :) så slipper du for at stige ud af bilen' date=' og det e stadig hurtigere end ovenstående[/quote'] Det bliver også det næste :D
biz Besvaret May 12, 2009 Rapporter Besvaret May 12, 2009 De spö´r mig hver gang hvorfor jeg ikke ta´r bizzbanen.. Jeg svarer at jeg ikke vil ödelägge min bil! Den sidste söde dame sagde til mig at "så kunne jeg da bare bruge lastbilbanen, det var det samme og dér er der ingen bump" :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu