Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg bor i sverige, men min hund har fortsat dansk pas, så er der nogen der ved hvordan man får det ændret. Svenskerne er lidt voldsomme i deres krav til ormekur - 6 gange om året - så de fleste dyrlæger mener kravet er direkte skadeligt for hunden, og gerne skriver under på at hunden har fået kuren, uden at give den. Men jeg er træt af det dyrlæge renderi, så vil gerne have at min hund også bliver svensk, så jeg lidt mere frit kan tage den med over broen. Ps. Er der i øvrigt nogen Hässleholm området der kunne have lyst til at lufte hund sammen i ny og næ. Min hund mødte 20 forskellige hunde om dagen da min kone og jeg boede i København, og nu ser han måske en hver 2. uge. Det er jo lidt trist. Han er kastreret Broholmer på 55 kg, rolig og glad. Kan dog være lidt nervøs ved fremmede hanhunde hvis de er dominerende, da han er blevet overfaldet nogle gange af kamphunde på Nørrebro.

Besvaret
Hej. Jeg bor i sverige, men min hund har fortsat dansk pas, så er der nogen der ved hvordan man får det ændret. Svenskerne er lidt voldsomme i deres krav til ormekur - 6 gange om året - så de fleste dyrlæger mener kravet er direkte skadeligt for hunden, og gerne skriver under på at hunden har fået kuren, uden at give den. Men jeg er træt af det dyrlæge renderi, så vil gerne have at min hund også bliver svensk, så jeg lidt mere frit kan tage den med over broen.