Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ja' date=' Boxer i DK sender i MPEG4 - og Boxer i SE sender både i MPEG2 og MPEG4 [i'](alt efter om man vil ha' hele kanal-pakken eller ej).
Det er omvendt.. Boxer sender MPEG2 og DK sender MPEG4...
Husk at recieveren skal kunne modtage MPG4...
http://www.boxertv.dk/?page=1490 http://www.boxer.se/?page=211&faqid=2429#faq2429 Vedr. danske forhold nu & i fremtiden, så kan man med fordel læse nyeste udgave af Magasinet Digitalt.
Besvaret
Underligt.. Vi måtte købe ny boks' date=' eftersom vores tv ikke kunne tage de danske gratis-kanaler, men godt kunne tage de svenske Boxer-kanaler. Fik at vide, at det var fordi vores tv kun havde MPEG2...[/quote'] Det var en fejl-information. Jeg har kun mpeg-2 og kan godt se både danske og svenske (krævede dog nogle ekstra "flueben" i modtageren). Synes der mangler info rundt omkring om to andre muligheder: 1) Min Sony DVD-recorder har plads til et CA-modul. Læste et sted, at der findes moduler, som giver mulighed for mpeg-4, så recorderen fortsat kan anvendes som normalt. 2) Interne modtagere til computere dvb-t mpeg-4
Besvaret
Det var en fejl-information. Jeg har kun mpeg-2 og kan godt se både danske og svenske (krævede dog nogle ekstra "flueben" i modtageren). Synes der mangler info rundt omkring om to andre muligheder: 1) Min Sony DVD-recorder har plads til et CA-modul. Læste et sted, at der findes moduler, som giver mulighed for mpeg-4, så recorderen fortsat kan anvendes som normalt. 2) Interne modtagere til computere dvb-t mpeg-4
Vores tv har plads til indstikskort (det er vel CA-modul?), og det kunne sagtens vise boxer-kanalerne, samt finde alle de danske betalings-kanaler (boxer dk, tror jeg) - men det ville under ingen omstændigheder finde de danske gratis kanaler... En boks i stedet, og problemet var væk... Føler mig da lidt tørret, hvis problemet kunne være løst anderledes, men jeg syntes sq, jeg prøvede alt!
Besvaret
1) Min Sony DVD-recorder har plads til et CA-modul. Læste et sted, at der findes moduler, som giver mulighed for mpeg-4, så recorderen fortsat kan anvendes som normalt.
Det skal du nok ikke regne med... Neotion har godt nok et MPEG4=>MPEG2 modul, men boxer i DK har valgt at encode lyden lidt anderledes for at spare båndbredde, med det resultat at modulet ikke kan decode lyden :rolleye: Der står lidt mere om det her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?RSS=51544 & http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2436&zoneid=3 Rygtet er dog at der kommer et nyt super fancy modul fra Neotion i år baseret på deres nye NP4HD processor som skulle have HE-AAC support... Mvh Alex
Besvaret
Det skal du nok ikke regne med... Neotion har godt nok et MPEG4=>MPEG2 modul, men boxer i DK har valgt at encode lyden lidt anderledes for at spare båndbredde, med det resultat at modulet ikke kan decode lyden :rolleye:
Tak! - hvor er det godt med det her forum til os - for hvor er det let at komme til at overse nogle vigtige ting, når man skal ud og investere i legetøj! :love:
  • 1 month later...
Besvaret
Ja så misforstod jeg dig :D Men hvis jeg får boxer ind ad døren kan den måske komme forbi dig en dag så du kan teste om boxer signalet kan trækkes hos dig. Men kan ihvertfald ikke anbefale Telias digital tv løsning via bredbånd. og tillykke med imorgen :D
Valgte du Boxer og i såfald, hvordan fungerer det for dig?
  • 3 weeks later...
Besvaret
Super-service! :thumbup: Credde's boks fandt både de danske og svenske kanaler - og det er netop dét der er øvelsen i første omgang. Jeg er primært interesseret i danske kanaler, da jeg ingen har p.t. Skal jeg kigge forbi i aften? :)
Nu laver min "billige" boks lidt numre. Den stopper pludselig og går på standby efter et par minutters visning. Derefter tænder den ikke igen når man trykker på standby knappen - hverken på boxen eller på fjernbetjeningen. Det eneste der duer er, at hive stikket ud og sætte det tilbage igen efter et par minutter. Må lige teste igen i morgen ellers ryger den tilbage i hovedet på Siba - den havde ellers virket upåklageligt indtil i dag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...