Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nogen der har det? Evt via tag antennen? Vi har Telia digital tv via bredbånd idag og er lidt træt af det. Det er fandens ustabil. Så jeg overvejer boxer via tag antennen. Nogen der har det og kan komme med lidt feedback?

Besvaret
Vi har det! Hvad vil du vide? :p
Er det det man skal have? Jeg synes kun jeg på hjemmesiden kan se kanal udvalget på bredbånds udgaven? Har du et link? Mangler du nogen kanaler?
Besvaret

Min egen plan er, (når jeg nu får husnøglerne i morgen :th2:) at starte med at købe en af de billige bokse til at teste, om der overhovedet er ordentlig forbindelse via tv-antennen. I såfald der ikke er, er der jo ingen grund til at investere i Boxer.

Besvaret
Min egen plan er' date=' (når jeg nu får husnøglerne i morgen :th2:) at starte med at købe en af de billige bokse til at teste, om der overhovedet er ordentlig forbindelse via tv-antennen. I såfald der ikke er, er der jo ingen grund til at investere i Boxer.[/quote'] Jo det er der faktisk. For ellers har du kun DR1, DR2, DR update, TV2, SVT1, SVT2, TV4, TV6 og et par andre små kanaler altså hvis du smider en digital boks på dit antenne signal. Det har jeg nemlig idag. Virker fint. Her er så hvad du kan se med Boxer Kanaler i Baspaketen TV3 Kanal 5 TV4 Plus TV4 Film TV4 Fakta TV400 TV8 Kanal 9 ZTV CNN Eurosport MTV Nordic Discovery Channel Animal Planet Disney Channel Nickelodeon Comedy Central VH1 Tillvalskanaler CANAL+ First, CANAL+ Sport 1, CANAL+ Hits Sport Weekend Kanaler som du ser utan programkort SVT 1 SVT 2 SVT 24 Barnkanalen Kunskapskanalen TV4 TV6 Axess TV Kanaler i Baspaketen med 95% hushållstäckning TV4 Sport Canal 7 Silver TCM Sakset fra http://www.boxer.se/?page=266
Besvaret
Jo det er der faktisk. For ellers har du kun DR1, DR2, DR update, TV2, SVT1, SVT2, TV4, TV6 og et par andre små kanaler altså hvis du smider en digital boks på dit antenne signal. Det har jeg nemlig idag. Virker fint.
Tror du misforstod mig. Mente, at hvis der ikke er ordentligt signal er der ingen grund til at investere i Boxer. Men hvis der er, så vil jeg nok også vælge det fremfor Telia's digital tv via bredbåndet. Bare lidt surt, at Viasat ikke er med hos Boxer ;)
Besvaret

Altså, vi har det hele: TV3 Kanal 5 TV4 Plus TV4 Film TV4 Fakta TV400 TV8 Kanal 9 ZTV CNN Eurosport MTV Nordic Discovery Channel Animal Planet Disney Channel Nickelodeon Comedy Central VH1 SVT 1 SVT 2 SVT 24 Barnkanalen Kunskapskanalen TV4 TV6 Axess TV TV4 Sport Canal 7 Silver TCM Plus DR1, DR2, TV2 og DR update (udenom Boxer, som dig) Vi har så to kort, og har tilvalgt Canal Digital på det ene kort. Bortset fra, at Canal Digital nu har valgt at sende 'Harry Potter og Fønixordenen' sådan cirka 48 gange, så er det okay udvalg af film - men hvorfor ikke tilbyde alle Canal Digitals kanaler??? Comedy Central er en god ting, hvis man er til stand-up (zulu gør det dog bedre!) Disney kan jeg ikke få til at virke - selvom vi burde have den! Jeg synes udvalget er okay. Jeg savner dog zulu og et større udvalg af filmkanaler, men efter at Lillepigen er kommet til, er det alligevel begrænset hvor mange film, vi ser. Vi går og bokser lidt med tanken om Canal Digital abonnement igen - men det ved du jo! Det er fedt at have Boxer direkte ind i fjernsynet - en fjernbetjening! Det virker dog kun på det ene tv, da det andet ikke kan tage MPG4, som er det format, de danske sendes i. Summa summarum: Det er fint og okay, når jeg nu ikke kan få Zulu :laugh:

Besvaret
Tror du misforstod mig. Mente, at hvis der ikke er ordentligt signal er der ingen grund til at investere i Boxer. Men hvis der er, så vil jeg nok også vælge det fremfor Telia's digital tv via bredbåndet. Bare lidt surt, at Viasat ikke er med hos Boxer ;)
Ja så misforstod jeg dig :D Men hvis jeg får boxer ind ad døren kan den måske komme forbi dig en dag så du kan teste om boxer signalet kan trækkes hos dig. Men kan ihvertfald ikke anbefale Telias digital tv løsning via bredbånd. og tillykke med imorgen :D
Besvaret
Ja så misforstod jeg dig :D Men hvis jeg får boxer ind ad døren kan den måske komme forbi dig en dag så du kan teste om boxer signalet kan trækkes hos dig. Men kan ihvertfald ikke anbefale Telias digital tv løsning via bredbånd. og tillykke med imorgen :D
Det vil være super :th2: Det aftaler vi lige på msn i stedet!
Guest carspar
Besvaret

Vi har to ting. 1 Svensk Canal Digital 2 Dansk Tag-antenne rettet mod Hovesenderen i DK fra 1 er der en antenneledning ned til vor Digitalbox, og fra 2 er der en antenneledning ned til Digitalboxen der samled de og går op i TV Da digitalboxen er Svensk medfører det at vi normalt ikke kan se underteksterne under de dansk kanaler med det kan vi under de svenske kanaler. Grunden er at de danske undertekster lægges uden for billede båndet med i det Svenske er de lagt i billedebåndet. Vi kan købe en dansk Digitalbox så skulle det være løst. Men antennen fra Danmark (dete rdigitale signaler vi henter) er en udendørs som vi dog har sat lige under taget (for syns skyld) og der er kanont skarpt, så det kan i roligt gøre. Der er ikke nogen synliig forske i skarpheden i den Sveneske parabol og det Danske Antennesignal.

Besvaret
Vi har to ting. 1 Svensk Canal Digital 2 Dansk Tag-antenne rettet mod Hovesenderen i DK fra 1 er der en antenneledning ned til vor Digitalbox, og fra 2 er der en antenneledning ned til Digitalboxen der samled de og går op i TV Da digitalboxen er Svensk medfører det at vi normalt ikke kan se underteksterne under de dansk kanaler med det kan vi under de svenske kanaler. Grunden er at de danske undertekster lægges uden for billede båndet med i det Svenske er de lagt i billedebåndet. Vi kan købe en dansk Digitalbox så skulle det være løst. Men antennen fra Danmark (dete rdigitale signaler vi henter) er en udendørs som vi dog har sat lige under taget (for syns skyld) og der er kanont skarpt, så det kan i roligt gøre. Der er ikke nogen synliig forske i skarpheden i den Sveneske parabol og det Danske Antennesignal.
Det er nu ikke helt sandt det du siger, om du køber boxen i det ene eller andet land har ikke noget at sige. Jeg har en box, købt i sverige rettet mod dk. Modtager 4 danske kanaler, alle med danske undertexter. Samme box modtager også et par svenske, sjovt nok med svenske undertexter! Min box som kom fra telia, der kan jeg selv vælge sproget på undertexterne på de internationale kanaler, som feks. discovery, mtv osv...
Besvaret

Jeg købte den billigste digital boks hos Siba i dag, satte den til fjernsynet og til antennestikket og vupti, der var det klareste signal igennem med alle gratis kanalerne (både danske og svenske) Så kan jeg vist godt investere i Boxer :th2:

Besvaret
Jeg købte den billigste digital boks hos Siba i dag' date=' satte den til fjernsynet og til antennestikket og vupti, der var det klareste signal igennem med alle gratis kanalerne (både danske og svenske)[/quote']...tror vist jeg skal have testet igen - med en anden boks. Sidst kunne jeg "kun" tage de svenske kanaler. Men jeg har boksen mistænkt for urent spil...og med en anden antenne pegende mod DK på loftet, så må det da kunne lykkes :cool: Jeg lider lidt under mangel på danske kanaler...:o
Besvaret
...tror vist jeg skal have testet igen - med en anden boks. Sidst kunne jeg "kun" tage de svenske kanaler. Men jeg har boksen mistænkt for urent spil...og med en anden antenne pegende mod DK på loftet, så må det da kunne lykkes :cool: Jeg lider lidt under mangel på danske kanaler...:o
Ellers kan du låne min boks.
Besvaret
Det var faktisk en fin idé :thumbup: Sig til når du har fået den anden boks - så laver vi lige et rendezvous (og i mellemtiden skal jeg se om jeg kan få købt en antenne :p)
Besvaret
Fortæl lige hvilke bokse, I har, I to (Credde og Gio) Jeg vil selv ud og købe en i nærmeste fremtid... Kan iøvrigt fortælle, at digitaltuneren i min svensk købte pc uden problemer modtog de svenske kanaler, men ikke de danske. Pludselig opdagede jeg en dag, at man selv skulle ind og konfigurere tuneren til at modtage de danske kanaler, før det lykkedes (i modsætning til de svenske). Sjovt problem!
Besvaret
Fortæl lige hvilke bokse, I har, I to (Credde og Gio) Jeg vil selv ud og købe en i nærmeste fremtid... Kan iøvrigt fortælle, at digitaltuneren i min svensk købte pc uden problemer modtog de svenske kanaler, men ikke de danske. Pludselig opdagede jeg en dag, at man selv skulle ind og konfigurere tuneren til at modtage de danske kanaler, før det lykkedes (i modsætning til de svenske). Sjovt problem!
Jeg havde lånt een, som jeg ikke kan huske hvad hed. Jeg satte den op til at tune manuelt efter de danske MUX'er - men der dukkede intet op. De svenske bragede dog igennem ved en standard auto-tune. ...men min antenne (gammel UHF) peger den forkerte vej. Med en ny digital-antenne, rettet mod DK, så burde det kunne lade sig gøre...håber jeg.
Besvaret
Jeg købte den her: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2035222 Den fanger selvfølgelig kun de frie kanaler, men fandt via autotune både de danske og svenske.
Besvaret
Jeg havde lånt een, som jeg ikke kan huske hvad hed. Jeg satte den op til at tune manuelt efter de danske MUX'er - men der dukkede intet op. De svenske bragede dog igennem ved en standard auto-tune. ...men min antenne (gammel UHF) peger den forkerte vej. Med en ny digital-antenne, rettet mod DK, så burde det kunne lade sig gøre...håber jeg.
Du kan låne en digital-antenne af os - den ligger klar! Husk at recieveren skal kunne modtage MPG4...
Besvaret
Du kan låne en digital-antenne af os - den ligger klar! Husk at recieveren skal kunne modtage MPG4...
Super-service! :thumbup: Credde's boks fandt både de danske og svenske kanaler - og det er netop dét der er øvelsen i første omgang. Jeg er primært interesseret i danske kanaler, da jeg ingen har p.t. Skal jeg kigge forbi i aften? :)
Besvaret
Super-service! :thumbup: Credde's boks fandt både de danske og svenske kanaler - og det er netop dét der er øvelsen i første omgang. Jeg er primært interesseret i danske kanaler, da jeg ingen har p.t. Skal jeg kigge forbi i aften? :)
Jeg er stadig snottet, så det er på eget ansvar - men du er meget velkommen! ;)
Besvaret
Kan din boks modtage i MPEG4 formatet?? er det ikke det som Boxer sender med?? Det alm. digitale tv-net (DK og SE) er vist stadig kun MPEG2.
Det er omvendt.. Boxer sender MPEG2 og DK sender MPEG4...
Besvaret
Kan din boks modtage i MPEG4 formatet?? er det ikke det som Boxer sender med?? Det alm. digitale tv-net (DK og SE) er vist stadig kun MPEG2.
Boksen er vist ikke godkendt til Boxer, men det primære formål med at indkøbe den boks var at teste mine antenneforhold i huset, så jeg vidste om det var det, jeg skulle gå efter eller få bestilt digital-tv via internettet. Men det virker jo til, at jeg slipper for det (jubii så kan jeg slippe for Telia hehe)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...