Perfekt_g Skrevet June 19, 2009 Rapporter Skrevet June 19, 2009 På vej ud af tunnellen ved lufthavnen og ved Bella Centret.
BS Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 På vej ud af tunnellen ved lufthavnen og ved Bella Centret. Yep. Og en vis herre herinde fra fik bekendtskab med deres bødeblok :D Så kan han lære at tjekke sms'er kan han :D
Miriam Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 På vej ud af tunnellen ved lufthavnen og ved Bella Centret. ja og losseplads vej ud af byen
Miriam Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Yep. Og en vis herre herinde fra fik bekendtskab med deres bødeblok :D Så kan han lære at tjekke sms'er kan han :D fatter ikke jeg slap i dag :) må lige spille lotto :)
Juff Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 fatter ikke jeg slap i dag :) må lige spille lotto :) Endnu engang spottede jeg dem længe før udgangen, træk pænt ind, og kørte 95 :-) Men det hjælper da efterhånden med deres camouflage jakker
Lynge Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 For satan jeg var heldig, så dem lidt sent, kørte lidt mere end tilladt:o bremsede ned og tænkte shit der fik jeg en bøde, men niks kørte lige forbi:th2:
mrode Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Yep. Og en vis herre herinde fra fik bekendtskab med deres bødeblok :D Så kan han lære at tjekke sms'er kan han :D Ja tak.. det må man jo :)
Basse Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Må sige jeg har valgt den rette dag til en fridag hehe :D kanske jeg også skal spille lidt lotto idag :D
Lollikken Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Det er på sådan en dag man skal prise sig lykkelig for at der ikke er et differentieret bøde system i DK som de f.eks. har i Finland :D
dannemare Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 ...differentieret bøde system... Blev nysgerrig på området og fandt så faktisk nedenstående på http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/boedetakster/ "Er du under 18 år på gerningstidspunktet halveres den bødetakst, som er angivet i den vejledende bødeoversigt, medmindre andet er angivet. Dog kommer en bøde aldrig under 300 kr. Hvis din årsindtægt på gerningstidspunktet (2007) ikke overstiger 133.200 kr. (før skat), og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog minimum 300 kr. Hvis du mener, at din indtægt kan medføre en nedsættelse af bøden, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til politiet. Du skal vedlægge dokumentation for dine indtægtsforhold i form af seneste årsopgørelse, lønsedler eller lignende."
mrode Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Blev nysgerrig på området og fandt så faktisk nedenstående på http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/boedetakster/ Det her er differentieret bødetakster http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece Det andet er en standard-rabat der findes mange steder indenfor bøder (hvis ikke alle steder) for folk der ikke tjener så meget.
Sune Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 12 dagsindkomster i bøde..... selv med min sølle indkomst er det høje satser.
dannemare Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 Det her er differentieret bødetakster http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece :scared: Det andet er en standard-rabat der findes mange steder indenfor bøder (hvis ikke alle steder) for folk der ikke tjener så meget. Aaah, det anede jeg faktisk ikke.
mrode Besvaret June 19, 2009 Rapporter Besvaret June 19, 2009 :scared: Aaah, det anede jeg faktisk ikke. Ja, de 1500,- jeg fik i morges er pludseligt latterligt lidt..
Lollikken Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Ja' date=' de 1500,- jeg fik i morges er pludseligt latterligt lidt..[/quote'] Hvor hurtigt kørte du for at inkassere den? 10 km/t over det tilladte? ---------------------- Jeg mener at det finske dag bøde system starter ved omkring 20 % overskridelse. Dvs. i DK ville det være ca. omkring 130 km/t på 110 motorvej (som findes generelt i KBH). Hvis der var risiko for at få dag bøder, som vist ikke kun tager højde for hastigheden men også omstændighederne, hvor mange af jer der normalt kører for stærkt ville så overveje at køre tættere på den angivne hastighed?
larsk Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Hvor hurtigt kørte du for at inkassere den? 10 km/t over det tilladte? http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0308.pdf sidste side, skema 1, takst 1 (motorvej under 100 km/t begrænsning): man skal over 126 på 90 km/t strækningen for at få 1500 kr i bøde og den hastigheds overskridelse udløser normalt også et klip (126-90/90 *100 = 40% overskridelse).
Rikke Rost Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Du har jo kørt som en fuldstændig sindssyg Mikkel......:D ;)
mrode Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Du har jo kørt som en fuldstændig sindssyg Mikkel......:D ;) Jeps.. :) (og ja, jeg fik også et klip)
Sune Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Hvor hurtigt kørte du for at inkassere den? 10 km/t over det tilladte? ---------------------- Jeg mener at det finske dag bøde system starter ved omkring 20 % overskridelse. Dvs. i DK ville det være ca. omkring 130 km/t på 110 motorvej (som findes generelt i KBH). Hvis der var risiko for at få dag bøder, som vist ikke kun tager højde for hastigheden men også omstændighederne, hvor mange af jer der normalt kører for stærkt ville så overveje at køre tættere på den angivne hastighed? Hvis jeg risikerede at skulle slippe 30K for at køre 22 km/t for stærkt ville jeg helt klart køre mere efter reglerne end jeg gør i dag.
bananas Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Det her er differentieret bødetakster http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1143901.ece Den bøde er helt ude i skoven forkert. Problemet med den sag er, at "fartsynderen" har fået vurderet sin indkomst helt forkert. Fordi man har solgt aktierne i et firma for 25 mio. i et bestemt år har man jo ikke tjent 25 mio. det år. Det har sikkert taget rigtigt mange år at oparbejde den gevinst, og den er tilfældigvis bare realiseret i det år. Som minimum burde de jo have divideret de 25 mio. med antallet af år han havde haft aktierne. Eksemplet viser præcist hvorfor det er svært at give bøder efter indkomst - folk reelle indkomst er sværere at bedømme end man tror. Og at give bøder på så løst grundlag som for eksempel en skattemæssig indkomst opgørelse er at stadfæste uretfærdigheder. Hvad med dem, som tabte så mange penge på aktier i 2008 at de havde negativ indkomst? Skal de så have penge fra staten hver gang de får en bøde??
Lollikken Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Du har jo kørt som en fuldstændig sindssyg Mikkel......:D ;) På en relativ skala af debattens brugere er jeg sikker på at Mikkel kørte som en Nonne i en skolebus fyldt med nyfødte babyer :D
Rikke Rost Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Nå da...Skal vi lige sætte de 40% i relation til det vi kender, svarer det til 154 km/t ude på broen og på strækninger med 130, så var det 182................... ;) Så hvis det er nonnekørsel med nyfødte babyer, så er jeg præst uden børn.......
Lollikken Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Den bøde er helt ude i skoven forkert. Problemet med den sag er, at "fartsynderen" har fået vurderet sin indkomst helt forkert. Fordi man har solgt aktierne i et firma for 25 mio. i et bestemt år har man jo ikke tjent 25 mio. det år. Det har sikkert taget rigtigt mange år at oparbejde den gevinst, og den er tilfældigvis bare realiseret i det år. Som minimum burde de jo have divideret de 25 mio. med antallet af år han havde haft aktierne. Eksemplet viser præcist hvorfor det er svært at give bøder efter indkomst - folk reelle indkomst er sværere at bedømme end man tror. Og at give bøder på så løst grundlag som for eksempel en skattemæssig indkomst opgørelse er at stadfæste uretfærdigheder. Hvad med dem, som tabte så mange penge på aktier i 2008 at de havde negativ indkomst? Skal de så have penge fra staten hver gang de får en bøde?? Hvis jeg husker rigtigt så har flere af de folk med disse absurde bøder fået en god del eftergivet i den efterfølgende klagesag. Denne sag er "bare" en af de der absurde og ekstreme tilfælde. Det skal også siges at det finske system er fra 20'erne eller 30'erne så dengang tænkte man sikkert ikke på at lade skattevæsnet lave en gennemsnitsberegning på baggrund af dine f.eks. sidste 3 års indtægt. Plus jeg mener også at der er en minimumssats, så studerende med studiegæld ikke kørte for stærkt for at tjene penge :P Dog er jeg nysgerrig, ville du acceptere dag bøde systemet hvis man, hypotetisk set, hvis systemet var baseret på din reelle indtægt ?
Lollikken Besvaret June 21, 2009 Rapporter Besvaret June 21, 2009 Hvis jeg risikerede at skulle slippe 30K for at køre 22 km/t for stærkt ville jeg helt klart køre mere efter reglerne end jeg gør i dag. Ja det ville jeg sku også :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu