cbpwr Skrevet July 3, 2009 Rapporter Skrevet July 3, 2009 Hejsa. Konens bærbare døede i harddisken, og hun lånte min, en ældre P4'er med 3gb ram, 320gb disk og Windows XP Prof., helt updateret. Efter den tid synes jeg den har opført sig underligt, mistænker hun har installeret et eller andet mystisk. Kører med avast men den har ikke fundet noget mystisk. Det der sker er til tider kan ingen internet programmer åbnes. hverken explorer, opera eller firefox virker. Opera loades og når man skriver en adresse, lukker den bare ?, andre programmer virker som de skal. Det der også sker er at den hvor man logger ind (fx. som administrator) og windows skal til at starte, skiver noget med LSASS.EXE har returnert en ukendt værdig bla.bla.bla og du bør gemme dit arbejde, windows lukkes. Løsningen er at jeg nu må trykke reset imens windows er ved at starte, så får jeg mulighed for at vælge sidste configuration hvor systemet virkede. Men det er jo kun indtil næste gang man booter :( Nogle der ved hvad det kan være ? Sikkert noget snavst?
Gio Besvaret July 3, 2009 Rapporter Besvaret July 3, 2009 Løsningen er at jeg nu må trykke reset imens windows er ved at starte, så får jeg mulighed for at vælge sidste configuration hvor systemet virkede. Men det er jo kun indtil næste gang man booter :( Nogle der ved hvad det kan være ? Sikkert noget snavst?Du kan starte med at gendanne din pc til inden hun lånte den. Tryk F1 (hvis du kan få lov) og vælg "Systemgendannelse". Alternativt kan du starte maskine op i fejlsikret tilstand, og gøre det herfra - forudsat der ikke også er problemer hér. Er du stadig ude i noget der opfører sig underligt, så er mit bedste bud http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-analyse-logs/ Dygtige folk, som hjertens gerne hjælper dig igennem til en brugbar pc igen - forudsat du følger deres vejledninger slavisk, og kan præsentere dem for alle de data de skal bruge.
Menace Besvaret July 3, 2009 Rapporter Besvaret July 3, 2009 enten er lsass fucked op hvilket betyder et eller andet med "den process som holder styr på dine logins er fucked" eller også har du fået sasser virus (eller en variant) 1. ved fejl på lsass: If your computer keeps booting after your get the lsass.exe error, your security registry hive is corrupt. rename "c:\windows\sytem32\config\security" to security.bak then copy c:\windows\system32\repair\security to the location above. that should do it. 2. hvis du har sasser virus, find et værktøj til at fjerne den evt. reinstaller Bemærk at det behøver ikke have noget med din kæreste har lånt din computer hvis i har samme login.... Det undre mig egentligt at folk overhovedet bruger login, XP/Vista login tager ca. 1 sek at bryde....
webodin Besvaret July 4, 2009 Rapporter Besvaret July 4, 2009 Description The process lsass.exe serves as the Local Security Authentication Server by Microsoft, Inc. It is responsible for the enforcement of the security policy within the operating system. This process checks whether a user’s supplied identification is valid or not whenever he or she tries to access the computer system. With the execution of the file lsass.exe, the system acquires security by preventing the access of unwanted users to any private information. The file lsass.exe also handles the password modifications done by the user. The process lsass.exe mainly operates in the system through its ability to create access tokens. These tokens encapsulate the file’s security descriptor, which contains the necessary information to process user authentication such as data on which user holds access to the system and whether the access is mandatory or discretionary. Recommendation lsass.exe should not be disabled, required for essential applications to work properly. lsass.exe general information: Author: Microsoft Corp. Part of: Microsoft Windows Operating System Common Path(s): %system%\LSASS.exe %system%\system32\lsass.exe ------------------ og her kan man læse mere http://en.wikipedia.org/wiki/Local_Security_Authority_Subsystem_Service --- så løsning er ligsom Gio forslog reetablere maskinen her er nogle guides til HOW TO RECOVER
Rikke Rost Besvaret July 4, 2009 Rapporter Besvaret July 4, 2009 Problemet er at der er 2 versioner af Lsass.exe....Små bogstaver er den legale fra M$, men LSASS.exe er en virus. http://en.wikipedia.org/wiki/Local_Security_Authority_Subsystem_Service http://en.wikipedia.org/wiki/Sasser_(computer_worm)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu