Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Allesammen. Jeg er en ung knægt på 19 år og sidder fast i en stram situation. Da min far er fransk statsborgerskab og køber snart en villa om ikke så længe i sverige og derfor ville jeg høre om at jeg kan flytte ind sammen med ham? Da jeg er myndig og ikke har et EU-statsborgerskab, men DK opholdstilladelse (permenent). Jeg har hørt fra nogen, at det kan godt lade sig gøre. Men jeg kan ikke arve noget på mit eget navn indtil at jeg ikke har fået et EU-statsborgerskab eller et svensk opholdstilladelse og kan samtidig også arbejde i DK.... Så ville lige sikre mig på om dette kan passe eller ej. P.s jeg har selv Pakistansk statsborgerskab. Hvis der er nogen der har svar på noget af dette, ville betyde meget for mig :) MVH Arsi

Besvaret

Ok, dether forstår jeg simpelthen ikke.... Hvad snakker du om ?

Men jeg kan ikke arve noget på mit eget navn indtil at jeg ikke har fået et EU-statsborgerskab eller et svensk opholdstilladelse og kan samtidig også arbejde i DK....
Besvaret

Arsi, hvis du flytter til Sverige, mister du din danske opholds- og arbejdstilladelse ved udrejse fra Danmark i mere end 12 eller 24 måneder, så måske var det smartest at søge om dansk statsborgerskab, inden du overvejer at flytte til Sverige

Besvaret
Ok' date=' dether forstår jeg simpelthen ikke.... Hvad snakker du om ?[/quote'] Jeg må godt nok være ærlig overfor dig, jeg ved heller ikke selv. Det er noget jeg har hørt og ville sikre mig på det overhovedet passer eller ej.
Besvaret

Ok, så er spørgsmålet bare at, kan jeg heller ikke flytte ind hos min far i SE? Selvom jeg ikke er EU-borger og er myndig. Sys det lidt latterligt, at man skal op til en indfødsretsprøve. Selvom man er født og opvokset i DK, samt læst helt ud.

Besvaret
Sys det lidt latterligt' date=' at man skal op til en indfødsretsprøve. Selvom man er født og opvokset i DK, samt læst helt ud.[/quote']Ja! Men sådan har den danske regering nu engang valgt at det skal være... Når du er født og opvokset i DK, er prøven da heller noget problem for dig:th2:(selvom spørgsmålene til tider kan være lidt langt ude...-men så er det godt vi har EM 1992:))
Besvaret

Det er jo rimeligt smart, at du stiller spørgsmål, som du ikke selv forstår. 1. Når din fader dør, vil du selvfølgelig arve efter ham, lige meget hvor i verden, han er bosiddende, hvilken regering eller land vil forhindre dig i det?? Du skal selvfølgelig betale arveafgift til det land. 2.Der er ikke noget som hedder EU-statsborgerskab!!! EU består af en række lande lande, som hver især har deres eget statsborgerskab. 3. Indfødsretsprøve, hvor står der lige, at du skal op til en sådan?? Du skriver selv, at du har permanent opholdstilladelse i DK, altså du er ude over det problem. 4. Hvis du flytter ind hos din fader, når han køber hus i Sverige, skal du søge det svenske Migrationsverket om opholdstilladelse, og du vil miste din danske. Du kan så heller ikke arbejde mere i Danmark, da du også mister din arbejdstilladelse. Der kan være specielle tilfælde, hvor du stadig kan få lov til at arbejde i DK. 5. Det eneste latterlige i dit indlæg, er som jeg ser det, at du skriver om noget "du har hørt", ikke om fakta, og om du har gidet undersøge fakta. 6. Lad være med at blande ting sammen, Sverige har en lovgivning og Danmark en anden.

Besvaret
Jeg er en ung knægt på 19 år og sidder fast i en stram situation. Da min far har fransk statsborgerskab og køber snart en villa om ikke så længe i sverige og derfor ville jeg høre om at jeg kan flytte ind sammen med ham?
Hvilket lands statsborgerskab har du selv?
Besvaret
Ok, så er spørgsmålet bare at, kan jeg heller ikke flytte ind hos min far i SE? Selvom jeg ikke er EU-borger og er myndig.
Når din far er fransk, anses han som EU-borger i Sverige, og kan han forsørge dig, vil du derfor kunne søge om et EU-opholdsbevis i Sverige. Har du i øvrigt undersøgt, at du ikke er født med dobbelt statsborgerskab, altså at du også er fransk, når nu din far er fransk?
Besvaret
Når din far er fransk, anses han som EU-borger i Sverige, og kan han forsørge dig, vil du derfor kunne søge om et EU-opholdsbevis i Sverige. Har du i øvrigt undersøgt, at du ikke er født med dobbelt statsborgerskab, altså at du også er fransk, når nu din far er fransk?
Hvad sker der med den den dankse permanente opholdstillade, hvis man flytter til Sverige? Jeg har hørt at man mister den efter 24 måneder uden for Danmark.
Besvaret

Hvis man gad læse reglerne om permanent opholdstilladelse, som jeg har linket til, så kan man læse under hvilke betingelser, man kan få lov til at beholde den. Intet sted står der noget 24 måneder, man kan lovligt opholde sig 6 eller 12 måneder uden for Danmark. Vil man opholde sig længere, skal man søge om dispensation. Dispensation gives for normalt 3 år. Militærtjeneste eller lignende regnes ikke for ophold, og ens permanent opholdstilladelse er da ikke i fare. Men du kan stadig ikke lovligt arbejde i Danmark og bo i Sverige. Det er til dels rigtigt, som Jakriborg skriver, at din far kan søge om familiesammenføring efter EU-reglerne, hvis han opfylder visse krav. Han skal bl.a. have minimum 6.000,00 skr tilbage, hver måned efter alle faste udgifter er betalt. Disse regler kan i læse om på Migrationsverkets hjemmeside.

Besvaret
Jeg er ved at undersøge lige dette, får svaret på det imorgen. Vil også lige selv være helt sikker på det om jeg er det eller ej. Da jeg tidligere har fået at vide at jeg har "fransk nationalitet" af politiet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...