ahmad.dk Skrevet July 11, 2009 Rapporter Skrevet July 11, 2009 Hey. Jeg har lige faaet mig en dejlig huskat for 3 uger siden her i Malmo. Den er ikke registreret nogen steder.(chip,stamtavle,Pas etc.) Mit spoergsmaal er kan jeg godt tage den med til Kbh og tilbage igen uden problemer eller er der strenge regler for dette, ligesom med hunde?? mange hilsner. Ahmad
jolin Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 Hey. Jeg har lige faaet mig en dejlig huskat for 3 uger siden her i Malmo. Den er ikke registreret nogen steder.(chip,stamtavle,Pas etc.) Mit spoergsmaal er kan jeg godt tage den med til Kbh og tilbage igen uden problemer eller er der strenge regler for dette, ligesom med hunde?? mange hilsner. Ahmad Google søgning på få sek. gav dette link. http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inochutforselavhundochkatt/atervanda/attatervandaresagenomellerflyttatillsverige.4.52c6f10b903d789380003842.html Men ja det er stort set det samme som med hund.
Lollikken Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 Hey. Jeg har lige faaet mig en dejlig huskat for 3 uger siden her i Malmo. Den er ikke registreret nogen steder.(chip,stamtavle,Pas etc.) Mit spoergsmaal er kan jeg godt tage den med til Kbh og tilbage igen uden problemer eller er der strenge regler for dette, ligesom med hunde?? mange hilsner. Ahmad Husk også at få kræet vaccineret hvis det ikke er gjort. For at tage katten tilbage til Sverige skal den rabies vaccineres og det tager 4-5 måneder, så jo hurtigere du kommer i gang, jo før kan du tage katten med til DK :) Hvis du får gjort det hele på en gang nu, så kan du da spare gebyret for de enkelte besøg.
ahmad.dk Besvaret July 11, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 11, 2009 Husk også at få kræet vaccineret hvis det ikke er gjort. For at tage katten tilbage til Sverige skal den rabies vaccineres og det tager 4-5 måneder, så jo hurtigere du kommer i gang, jo før kan du tage katten med til DK :) Hvis du får gjort det hele på en gang nu, så kan du da spare gebyret for de enkelte besøg. Tack for rådet. Har netop lige været hos dyrlægen for at gi den første vaccination, og skal igen sidst på måneden. Skal lige sige at det er min 1. kat, (og ikke mit 1. valg da jeg hellere vil have en Schæffer men konen vandt.) og derfor har ikke meget erfaring med dem mht tips mm. og hvordan man lærer dem tricks.
Lollikken Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 Tack for rådet. Har netop lige været hos dyrlægen for at gi den første vaccination, og skal igen sidst på måneden. Skal lige sige at det er min 1. kat, (og ikke mit 1. valg da jeg hellere vil have en Schæffer men konen vandt.) og derfor har ikke meget erfaring med dem mht tips mm. og hvordan man lærer dem tricks. Hehe ironisk nok kan du så betragte det som træning til når du/I skal ha' hund ;) Det er ca. den samme mølle som I skal igennem ;) Jeg ved ikke om katten er steriliseret på forhånd (flere professionelle katterier gør dette), men hvis den ikke er så kan jeg anbefale at gøre det tidligt. For hankatte kan I vist undgå at de strinter (og hankattepis stinker ekstra slemt), og for hunkatte undgår I at I pludselig skal af med en masse killinger en dag. I DK koster sterilisation mellem 500 og 1000 SEK for katte, så mon ikke prisen er ca. den samme i SE bare i SEK ;) (Et hurtigt kig bekræfter dette http://www.veterinargruppen.se/priser.html) Held og Lykke =)
Ann Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 derfor har ikke meget erfaring med dem mht tips mm. og hvordan man lærer dem tricks. :lol: Det kan du godt glemme. Det er ikke dig der lærer en kat tricks. Det er den der lærer dig dem. Om ½ år er du sikkert næsten fuldt katte-trænet til at vide hvornår og hvad du skal fodre, hvilke kropsdele du skal klø - og i hvilken rækkefølge. Samt hvilket legetøj der er in og hvilket der er yt - den dag. :p PS. Til gengæld betaler katten dig tilbage med utallige latteranfald, rolige stunder, masser af kærlighed, og nusseture som bevisligt nedsætter dit blodtryk og mindsker din risiko for hjerteanfald. Og hvis du er rigtigt heldig, holder den dine fødder varme om natten i de kolde vinternætter.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu