Jump to content

Recommended Posts

• Svar 228
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg vælger Win7.... Jeg bruger noget software der ikke understøtter Linux. Så det er ganske enkelt. Som regel er driverne langt bedre integreret med hardware under Windows, end i Linux/FreeBSD. Netværk er noget jeg gør meget i og der oplever dobbelt hastighed i et windows miljø, fremfor et Linux miljø....

Besvaret
Jeg vælger Win7.... Jeg bruger noget software der ikke understøtter Linux. Så det er ganske enkelt. Som regel er driverne langt bedre integreret med hardware under Windows, end i Linux/FreeBSD. Netværk er noget jeg gør meget i og der oplever dobbelt hastighed i et windows miljø, fremfor et Linux miljø....
ja der findes programmer so er kun beregnet for windows, netværk, hastighed er jo vildt begreb, det er jo svært at konkludere at hastigheden er "hurtigere" på windows i stedefor linux... det vil være en god ide at have konkrete argumenter... det er god udfordring for mig at afprøve...
Besvaret

Nu er det ren overførselshastighed på netværk generelt. Det samme netkort med win drivere ligger på omkring 600mbit og netkortet med Linux drivere ligger på 250 og peaker på omkring 300... Og det er Intel ServerNic's på et Giga Procurve miljø.

Besvaret

Vi hæfter os iøvrigt ved denne linie i den artikel....

The neutrality of this article is disputed. Please see the discussion on the talk page. Please do not remove this message until the dispute is resolved. (January 2009)
Jeg kan godt li at miljøet man arbejder i, er grundlæggende ens, hvorend man kommer.....:)
Besvaret
Nu er det ren overførselshastighed på netværk generelt. Det samme netkort med win drivere ligger på omkring 600mbit og netkortet med Linux drivere ligger på 250 og peaker på omkring 300... Og det er Intel ServerNic's på et Giga Procurve miljø.
har du mere specifik info omkring din NIC, om det er Intel chipset der er på det netkort..i windows. er det redundant forbindelse du bruger ... hvilken HP ProCurve bruger du ?
Besvaret
Vi hæfter os iøvrigt ved denne linie i den artikel.... Jeg kan godt li at miljøet man arbejder i, er grundlæggende ens, hvorend man kommer.....:)
hahah den er god... som de siger hos Gajol
Besvaret

Selv bruger jeg Windows XP SP3. Fandt nedenstående link http://anuragbansal.wordpress.com/2008/04/07/25-reasons-to-use-ubuntu-instead-of-windows/ Som jeg vil kommentere lidt på.

• Ubuntu is Free and so any other Linux distro. (Saved ~ $250) Det er vel der det største argument ligger for Ubuntu
  • You don’t have to buy Office (Word, Power-point, Excel etc.) separately. It comes with OpenOffice preinstalled. (Saved ~ $200) Findes jo også til Windows så det argument holder ikke.
  • You don’t have to buy costly hardwares for the basic need. (RAM. Processor, HDD etc.) Gælder det også hvis man vil spille Grand Theft Auto IV på sin PC? Eller det kan måske ikke køre på Ubuntu.
  • Ubuntu is more stable. Kan jeg ikke modargumentere, da jeg ikke selv har Ubuntu, men har ikke problemer med stabiliteten på mit Windows XP.
  • You are free from Viruses so you don’t have to buy another upgrade of Norton or any other Antivirus software. (Saved ~ $75) AVG findes da gratis... Men hvis man nu har en dual boot med både Ubuntu og Windows, så kan man vel risikere at have en Windows virus liggende passivt via Ubuntu uden det gør skade. Men når man så starter Windows op kan man få virus'en, når Windows henter det library, hvor virus'en ligger.
  • When you have installed Ubuntu, you don’t have to install anything else to get you started with your productivity. Kommer da an på, hvad man skal lave :D
  • You don’t have to wait for years for the bugs to get fixed. You can track them down in Ubuntu. Microsoft er da blevet hurtigere.
  • You can update everything on your system with just one update manager. No need to run separate Update manger for all the softwares you installed. (Saves your system resources.) Man behøver da blot at opdatere det software man kører, når det bruges. Da ingen grund til at søge efter opdateringer hele tiden.
  • Don’t get tired restarting your computer all the time. You do it almost never with Ubuntu. Windows er da ikke så slem til at skulle genstarte hele tiden.
  • You are free from Pirated softwares. With Ubuntu you can share it with as many people as you want and it is LEGAL. Freeware findes da i stor stil på Windows.
  • Don’t have to bother searching the web for new softwares. Ubuntu gets a whole lot of software free of cost to you. Dårligt argument, hvis det ikke er præcist det software man ønsker.
  • Play hundreds of games for Free. Søg på internettet og spil selv mange spil gratis, også på Windows.
  • Your PC won’t get slower day by day. It happens in Windows only. Kan jeg ikke argumentere imod, da jeg ikke har Ubuntu. Men synes ikke Windows er så slem igen. Min egen Windows har da kørt i 3 år uden reinstall og kører ikke specielt langsommere end fra starten. Det er mere hardwaren som bliver slidt og det vil jo også ske med Ubuntu.
  • Use MSN, AIM, ICQ, Jabber, Gtalk, Yahoo and many more with a single program. No need to install separate software for the same thing. Findes da også til Windows (fx. Trillian).
  • Tired of managing multiple windows on your screen. You can use workspaces to manage your work. ...
  • You old computer will get a second life. Because Ubuntu does not need those high resources as Windows. Har ikke Ubuntu så kan ikke modargumentere, men det er sikkert korrekt.
  • Jump into the next generation of desktop themes with Compiz fusion and all with lot less resources than Windows Vista. Vent til Windows 7.
  • With Ubuntu, you are always free. Free as in Freedom and in Free Beer. Ubuntu is free and will always remain free. (Saves ~ $200 every 2 years when Microsoft releases a new version of its operating system and you have to buy it. Hvem siger man har lyst til at opgradere fra XP til Vista fx.?
  • All future upgrades of Ubuntu are provided free of cost. Upgrades are released every 6 months. Godt argument.
  • Upgrades are installed automatically. You don’t have to bother about losing your data and redoing lots of personalization. *Edit* The updates are installed with your permission and only if you want them…not in the background without you knowing it. – Thanks freeber – A Ubuntu User Hvis der ikke lige var den edit i ovenstående, så var det da lidt chokerende ;)
  • You can tweak your desktop wallpaper or any other setting the way you want it. You can make it look like Windows or Mac (if you want.). You can even get the sidebar you were fascinated in Vista. Godt.
  • You don’t have to defrag your hard disk every now and then to boost the performance. Ubuntu does it for you automatically. Det kan man også i Windows (med andre programmer)-
  • You don’t have to go to a shop to buy operating system. You can download it anytime you want it and burn it on a CD. You can even burn it on a re-writable CD to save some CDs. Kan man da også med Windows.
  • Thousand of user are there to help you with when you are stuck. Become a part of Ubuntuforums. Findes også masser af Windows user forums.
  • You will get free and Long Term Support (LTS) for Ubuntu. Ubuntu 8.04 Desktop version also will get a LTS. (17 days to go for the release version.) Godt.

Af ovenstående 25 argumenter/statements så er der ikke noget, der absolut kan få mig til at kaste mig direkte over Ubuntu. Hvis man nu skal bruge specielle programmer designet til Windows (fx. Adobe Photoshop) så er det vel lidt mere vanskeligt, når man skal benytte programmer, der kan emulere Windows programmer på Ubuntu.

Besvaret

GIMP vs Adobe Photoshop

Selv bruger jeg Windows XP SP3
hvorfor ikke bruge Vista ell Windows7 det er såååå godt...
Af ovenstående 25 argumenter/statements så er der ikke noget' date=' der absolut kan få mig til at kaste mig direkte over Ubuntu.[/quote'] det r en meget lækker liste du har fået fat i ...nice der findes GIMP, kunne godt være at den ikke kan så meget som Photoshop (i professional brugerflade) men for en alminelig bruger er det mere end rigeligt ... desuden GIMP bruger fære hukomelse resurcer end Photoshop, den nye CS4 photoshop er så tung at man skal opgradere computeren for at kunne bruge den...
Besvaret

Kører Windows Vista på min snegl... Når Windows 7 går i RTM opgraderer jeg til den... Linux i min verden kan kun være et alternativ såfremt man vælger en Red Hat eller anden version supportet af en kommerciel producent... For selvom der er masser af folk der sidder og udvikler på diverse frie Linux distributioner, hvordan kan du med sikkerhed sige at den fejl du oplever er noget der er en som gider rette - og kan man basere sin virksomhed på det...

Besvaret

Gimp er fint......CS4 er bare så meget bedre. Og ja.....CS4 MC er en af årsagerne til at jeg ikke har en Ubuntu maskine stående. Virus.....Det er sgu kun fordi du tror du er sikker....Virus har du masser af. Tænk dig når den første rigtige slemme virus kommer til Ubuntu...Hvor hurtigt den vil spredes fordi folk TROR de er sikre....

Besvaret
Gimp er fint......CS4 er bare så meget bedre. Og ja.....CS4 MC er en af årsagerne til at jeg ikke har en Ubuntu maskine stående. Virus.....Det er sgu kun fordi du tror du er sikker....Virus har du masser af. Tænk dig når den første rigtige slemme virus kommer til Ubuntu...Hvor hurtigt den vil spredes fordi folk TROR de er sikre....
Virus til Ubuntu er ikke til stede grundet platformens begrænsede udbredelse... Så snart der er lidt kød på at ramme det marked kan jeg garantere for det sker... Så det at der ikke er virus til Ubuntu er vel i og for sig en fallit-erklæring i forhold til platformens udbredelse - der er ingen som gider bruge den, ergo er der ingen som gider skrive vira til den...
Besvaret

Log ind i Windows som en begrænset bruger ikke som Admin.

Virus.....Det er sgu kun fordi du tror du er sikker....Virus har du masser af. Tænk dig når den første rigtige slemme virus kommer til Ubuntu...Hvor hurtigt den vil spredes fordi folk TROR de er sikre....
man kan også installere FW og Antivirus på Ubuntu... men de sidste 4-5 år var det ikke nødvendigt en af ulemper med Windows er at brugerne logger ind på maskinen som Administrator, det gør man ikke i Linux som windows bruger vil jeg nok logge på windows maskine som en begrænset bruger dermed sikre sig at næsten ingen ting vil slippe på min maskine...
Besvaret
man kan også installere FW og Antivirus på Ubuntu... men de sidste 4-5 år var det ikke nødvendigt en af ulemper med Windows er at brugerne logger ind på maskinen som Administrator, det gør man ikke i Linux som windows bruger vil jeg nok logge på windows maskine som en begrænset bruger dermed sikre sig at næsten ingen ting vil slippe på min maskine...
Sådan har det ikke foregået siden introduktion af UAC i Windows Vista ;)
Besvaret
Virus til Ubuntu er ikke til stede grundet platformens begrænsede udbredelse... Så snart der er lidt kød på at ramme det marked kan jeg garantere for det sker... Så det at der ikke er virus til Ubuntu er vel i og for sig en fallit-erklæring i forhold til platformens udbredelse - der er ingen som gider bruge den' date=' ergo er der ingen som gider skrive vira til den...[/quote'] France regering skulle opgradere fra XP til Vista de droppede Vista og vælgte Ubuntu.... så ved ikke om der er nogen som ikke gider bruge Ubuntu
Besvaret

Lyder sgu godt.....:) Så slipper vi fandme for de frøædere når de er offline og nede hvert andet øjeblik......:D Har du boet i Frankrig? Magen til rod i systemerne skal du lede længe efter. Min far fik tilsendt en anden mands pas og papirer, da han ved inflytning var reg. som ham der passede til passet. Ydermere er min stedmor reg. ved sit fødenavn og ikke med det efternavn hun har nu... Det krævede 3 nye pas. Så jeg kan godt forstå de skifter til ubuntu. Så har de nemlig noget at skyde skylden på.....:D

France regering skulle opgradere fra XP til Vista de droppede Vista og vælgte Ubuntu.... så ved ikke om der er nogen som ikke gider bruge Ubuntu
Besvaret
nå ok, så brugeren trykker ikke OK når man vil installere noget på maskinen ?
Så er det jo brugerens egen fejl og ikke operativ-systemets? Men hvem fanden er også lokal administrator på sin egen pc med sin almindelige bruger-konto?
Besvaret
France regering skulle opgradere fra XP til Vista de droppede Vista og vælgte Ubuntu.... så ved ikke om der er nogen som ikke gider bruge Ubuntu
Og jeg har masser af kunder som tester Linux i forskellige varianter og dropper det... Ligesom jeg har kunder der kører Linux, men udfaser det til fordel for Microsoft... Så hvad er din pointe...? Folk skifter alt efter hvad de lyster, men faktuelt set har Microsoft den største markedsandel, mil foran f.eks. Ubuntu - og det er der jo nok en grund til ;)
Besvaret
nok de fleste windows bruger når de køber en ny maskine...
Det forhindrer UAC jo netop fra Vista og fremover... At brugeren er stupid og så eleverer programmets rettigheder er jo ikke operativsystemets skyld... Du kan da også lave et kald til Ubuntu hvor programmet beder om root credentials, og så er vi lige vidt ;)
Besvaret
Har du boet i Frankrig?.....
nej, men arbejdede mange år DanskFransk virksomhed
Magen til rod i systemerne skal du lede længe efter.
jes der er kæmpe rod i frankrig, men detdśkyldes nok ikke UBUNTU valg.. hehe:)
Besvaret
hvorfor ikke bruge Vista ell Windows7 det er såååå godt... det r en meget lækker liste du har fået fat i ...nice der findes GIMP, kunne godt være at den ikke kan så meget som Photoshop (i professional brugerflade) men for en alminelig bruger er det mere end rigeligt ... desuden GIMP bruger fære hukomelse resurcer end Photoshop, den nye CS4 photoshop er så tung at man skal opgradere computeren for at kunne bruge den...
Det er ikke meget du modargumenterer mig :D. Bortset fra det, så har jeg aldrig sagt, at Vista var godt - tværtimod, så bryder jeg mig overhovedet ikke om det. Det tager for meget af ens hukommelse, processor osv. Men det er noget, som Microsoft jo har taget til sig ved udviklingen af Windows 7 og som skulle bruge langt mindre processor og ram end både Vista og XP. Windows 7 er jo stadig i beta og jeg gider egentlig ikke installere en beta, men når det engang kommer i rigtig udgave, og jeg alligevel står for at skulle opgradere til en ny computer, så regner jeg da bestemt med at det skal installeres.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...