brianap Skrevet July 21, 2009 Rapporter Skrevet July 21, 2009 Hej alle, Jeg er flyttet til söderhamn sverige, her for ca en månedstid siden. Her har jeg arbejdet for Teleperformance, ( call - center ) lige siden. I mine annonce papirer til selve arbejdet står der at jeg ville få 6000 sek til at købe møbler og til at dække rejse udgifter osv. Da jeg så kom herop sagde vores HR konsulent, at rejsen blev betalt af firmaet og at vi stadig ville få 6000 sek til at købe møbler for. Altså en lidt anden historie end den i papirerne. Vi var 2 der hørte konsulentens svar. Nu vil firmaet så ikke betale rejsen herop, selvom vi har konsulentens ord på det. Og i mellemtiden har de så fyret konsulenten, af andre årsager. Hvordan stiller jeg mig i denne situation? I dk er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftelig. Nogen hints?
Menace Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Hej alle, Jeg er flyttet til söderhamn sverige, her for ca en månedstid siden. Her har jeg arbejdet for Teleperformance, ( call - center ) lige siden. I mine annonce papirer til selve arbejdet står der at jeg ville få 6000 sek til at købe møbler og til at dække rejse udgifter osv. Da jeg så kom herop sagde vores HR konsulent, at rejsen blev betalt af firmaet og at vi stadig ville få 6000 sek til at købe møbler for. Altså en lidt anden historie end den i papirerne. Vi var 2 der hørte konsulentens svar. Nu vil firmaet så ikke betale rejsen herop, selvom vi har konsulentens ord på det. Og i mellemtiden har de så fyret konsulenten, af andre årsager. Hvordan stiller jeg mig i denne situation? I dk er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftelig. Nogen hints? Kan være HRkonsulenten har udtrykt sig forkert Jeg ville nok mest stole på det papir du havde set mht. at de 6000 sek skal døkke rejseomkostninger samt etablering Hvor dyr er den rejse du snakker om ? Jeg tror du får svært ved a bevise en mundtlig formulering fra en fyret HR-medarbejder i en evt. retslig tvist hvor du kunne risikere at blive fyret grundet samarbejdsmuligheder, vurder om det er det værd.....
brianap Besvaret July 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2009 Det er jeg godt klar over. Men mener ikke det bliver svørt at bevise, da vi er 2 der har hørt det.
Rikke Rost Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Jeg ville ikke gøre mere ved det..... For det står på den kontrakt du har underskrevet. resten kan du ikke bruge til en hujende fis....
Menace Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Hvor mange penge er det vi snakker om ? I kan jo være 100 der har hørt det, det gør det ikke mere rigtigt, hvis det er en fejl
sup3rior Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Hvor mange penge er det vi snakker om ? I kan jo være 100 der har hørt det, det gør det ikke mere rigtigt, hvis det er en fejl Det er så ikke helt korrekt... Kan du via vidner bestyrke dit krav, så er det en fordel... Og en mundtligt aftale er lige så bindende som en skriftlig... Spørgsmålet i den her sag er om beløbets størrelse er værd at gå efter, når man kigger på potentielle følge-effekter af en sådan sag som eksempelvis fyring...
Rikke Rost Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Spørgsmålet man så stiller sig, er vigtigheden af det vidnesbyrd der kommer fra en fyret medarbejder.....
sup3rior Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Spørgsmålet man så stiller sig' date=' er vigtigheden af det vidnesbyrd der kommer fra en fyret medarbejder.....[/quote'] Det har du som sådan ret i... Men hvis den pågældende medarbejder på tidspunktet har været i en position hvor en sådan udtalelse kan have været korrekt (og sidder man med ansvar for HR må det formodes at de kender til sådan noget) så hænger firmaet på den... Eneste undtagelse herfra er hvis man selv med rimelighed kunne vurdere at det ikke stemmer (såsom HR chefen kommer og siger du stiger til 1 milliard om måneden i løn)...
brianap Besvaret July 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2009 Hej, Konsulenten er fyret, men vi var 2 nye medarbejdere der fik denne besked af ham inden han blev fyret. Beløbet er 1400 sek og ikke det vilde. Jeg tænker mere sådan rent principielt. ( staveplade)
Thomas Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Hej alle, Jeg er flyttet til söderhamn sverige, her for ca en månedstid siden. Her har jeg arbejdet for Teleperformance, ( call - center ) lige siden. I mine annonce papirer til selve arbejdet står der at jeg ville få 6000 sek til at købe møbler og til at dække rejse udgifter osv. Da jeg så kom herop sagde vores HR konsulent, at rejsen blev betalt af firmaet og at vi stadig ville få 6000 sek til at købe møbler for. Altså en lidt anden historie end den i papirerne. Vi var 2 der hørte konsulentens svar. Nu vil firmaet så ikke betale rejsen herop, selvom vi har konsulentens ord på det. Og i mellemtiden har de så fyret konsulenten, af andre årsager. Hvordan stiller jeg mig i denne situation? I dk er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftelig. Nogen hints? Hmm skriver du ikke selv at de 6000 skulle dække rejseudgifter? I mine annonce papirer til selve arbejdet står der at jeg ville få 6000 sek til at købe møbler og til at dække rejse udgifter osv.
brianap Besvaret July 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2009 jo, men så får vi noget andet at vide når vi er kommet herop.
Rikke Rost Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Ja men indtil du har det på skrift, så er det kontrakten der gælder.....
brianap Besvaret July 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2009 Nu er det ikke i min ansættelseskontrakt at det står, men i selve jobopslaget. Hvis vi går ud fra at en mundlig aftale er lige så meget værd som en skriftelig, så er der 2 modsvarende "tilbud". Her hælder jeg jo til det bedste tilbud selvfølgelig. Vi var 2 nyansatte der af HR konsulenten, fik at vide at vi ville få de 6000 sek og at rejsen derop var gratis. ( betalt af firmaet ) Ifølge dansk erhvervsret, så er et mundligt tilsagn lige så bindende og firmaet må bare rette ind. Hvis en sælger med myndighed, siger at man kan få varen for 100 kr. så skal firmaet sælge varen for 100 kr. Nu ved jeg så godt at der kan være tale om en misforståelse osv. og det drejer sig ikke om ret mange penge. Men igen, det er bare princippet i det. Er der nogen med svensk juridisk kendskab, der kan give deres vurdering?
MC Manden Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Hvis vi går ud fra at en mundlig aftale er lige så meget værd som en skriftelig, så er der 2 modsvarende "tilbud". Her hælder jeg jo til det bedste tilbud selvfølgelig. Glem det. Du har ikke en chance og er det værd at være stædig når du stadig har 5 måneder tilbage af din prøvetid ? Altså, det kunne jo være dig og din kollega der har hørt forkert, eller opdigtet historien. Og, når konsulenten er ude af vagten, så har du/I ikke en chance for at få det gennemført.
Gio Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Glem det. Du har ikke en chance og er det værd at være stædig når du stadig har 5 måneder tilbage af din prøvetid ? Altså, det kunne jo være dig og din kollega der har hørt forkert, eller opdigtet historien. Og, når konsulenten er ude af vagten, så har du/I ikke en chance for at få det gennemført.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu