michael k Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 @Michael: Jeg ser du ejer Amerikanske Bulldogs (AB). Vi har selv en Old English Bulldog (AB) eller det danske svar på samme. Hvad er egenligt din holdning til "vores" kennelklub på området ABTDK (mener jeg de hedder). Her har vi en "kennelklub" som varetager AB og OEB primært i DK fordi hundene ikke er optaget af Dansk KennelKlub (DKK) eller FCI (Europas Kennelklub). Taget i betragtning af deres hunde står for skud synes jeg er hele Bulldog samfundet har været MEGET anonyme mens DFs Marlene "Haps" Harpsøe og DKK har fremmet holdninger om hhv. forbud og aflivninger til misinformtion om låsende kæber og decideret "KAMP GENER"! Min opfattelse af Bulldog miljøet (og enkelte andre ikke FCI godkendte muskelhunde kredse) er at der er MEGET varierende holdninger til avl, blanding og ansvar, og at det bærer præg af at det ikke er inde under en national og international interesse forening som f.eks. DKK/FCI jeg må indrömme at jeg ikke har den store holdning til til dem og kender ikke meget til ABTDK synes som du selv siger de er for .. ikke anonyme men konfliktsky og lade.. ABCD gör en del mere for at forsvare den amerikanske bulldog .. udover det er jeg aldrig gået meget op i selve racen jeg har ikke engang hentet papirerne på min 9 år gamle hund . for det betyder intet for mig .. jeg har dem fordi det er en fantakstisk hund .. kärlig hengiven rolig og lydig og så har de alle hver deres helt specielle personlighed.. og det pisser mig af at folk overhovedet kan kalde det en kamphund for den er aldrig blevet avlet med det formål .. og derved beviser folk bare hvor uvidende de er og hvor meget de bare burde klappe i !!!
Lynge Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Naturligvis kan man lave en statistik stort set som man vil. Jeg har ingen tal på hvor mange der bliver bidt og hvilke hunde der gør det' date=' men det har du sikkert. Ellers kan du jo heller ikke bruge tallene til noget. .[/quote'] Jeg kan fortælle at der er omkring 5000 bidskader om året i DK der kræver læge behandling. For tiden hører vi om alle tilfælde hvor en muskel hunde så meget som kigger i den forkerte retning, og det antal af skader vi hører om med muskelhunde er forsvindene lille i forhold til de 5000 årlige skader der kræver lægebehandling. Derudover er der lige over 12.000 sager hvor forsikringsselskaber skal udbetale penge på grund af skader forsaget af hunde. Det tal er de sidste 4-5 år faldet fra over 14.000 skader. Og det i samme periode hvor antalet af muskelhunde er steget voldsomt, DKK vurdere 20 dobblet, så hvis de her hunde er så farlige så burde dette tal jo være steget tilsvarende, men det er tværtimod faldet . Når det er sagt så er det helt klart at de problemer der helt klart, er totalt uacceptabelt og der skal sættes hårdt ind over det ingentvivl om det. Men det er altså ikke specifikke racer den er gal med, det den anden ende af snoren der skal kigges på. I Holland har man lige fjernet sit forbud mod Pit Bull for det intet hjalp, England overvejer at gøre det samme. Og i Norge hvor der er forbud mod vores race har det heller ikke hjulpet noget som helst. Jeg er lige så harm som alle andre over de overfald der har været, forskellen på er bare at vi og vores hunde må tage skraldet for noget vi intet har med at gøre, det er sku da ikke et fornuftigt retsamfund?
credde Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Jeg er da ked af at høre du ønsker din gamle fodvarmer forbudt, du har jo endda mødt den her type hunde og har oplevet at de ikke er så meget anderledes end andre hunde. Du kan vel ikke mene at det er iorden at jeg skal straffes fordi der er nogen der ikke kan opfører sig ordentligt? Nu bliver jeg jaloux. Det er da min fodvarmer :p
Lollikken Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 jeg må indrömme at jeg ikke har den store holdning til til dem og kender ikke meget til ABTDK synes som du selv siger de er for .. ikke anonyme men konfliktsky og lade.. ABCD gör en del mere for at forsvare den amerikanske bulldog .. udover det er jeg aldrig gået meget op i selve racen jeg har ikke engang hentet papirerne på min 9 år gamle hund . for det betyder intet for mig .. jeg har dem fordi det er en fantakstisk hund .. kärlig hengiven rolig og lydig og så har de alle hver deres helt specielle personlighed.. og det pisser mig af at folk overhovedet kan kalde det en kamphund for den er aldrig blevet avlet med det formål .. og derved beviser folk bare hvor uvidende de er og hvor meget de bare burde klappe i !!! Jeg har nu heller ikke rigtigt hørt noget til ABCD i debatten, og de er jo selv medlem af NKC som skriver "tavle" på hva' som helst?? Og jeg tvivler skam heller ikke på at du har nogle dejlige hunde, vi har jo selv en "kamphund" som er god som dagen er lang (og ligeså grim! :)). Problemet er bare at nå den bredere befolkning (uden at efterlade bidemærker =)). ADVARSEL til børn og andre sarte sjælde: Billeder af "Muskel"hund. Hold afstand, ingen pludselige bevægelser, klap ikke skærmen og hvis du bliver bange, så må du for guds (og især din egen) skyld ikke løbe!
Lollikken Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 @Lynge: Du bør måske gøre svarene lidt kortere (1 sætning pr. pointe), gerne med noget grafik og tal repræsenteret i procenter mest gavnlige for din pointe. Derved så er det lettere at forstå for den bredere befolkning. Velformuleret argumenter bliver bare betragtet som spam og går i det mentale filter ;) (Og nej dette er ikke rettet mod MC manden, blot lidt harme over moderne medier og hvor lette "pøblen" er at snøre). @Andre: Bør vi egenligt ikke også kalde Schæfferen for en kamphund? Den var det foretrukne våben blandt politiets hundepatruljer i 80-90'erne (af hvad jeg errindrer) og hvis den her hunds angrebsmetode ikke er lignende en "kamphund med 'kamp-genet'", så ved jeg ikke hvad jeg eller skal kalde det? ijdHEAPPcTg Btw jeg synes selv _hunden_ klarer det fint, og samme "tricks" kan man lære en hvilken som helst anden hund. Dog vil jeg mene at en mellemklasse hund som en Retriver, Schæfer, Rottweiler eller lign er bedre egnet end f.eks. en Tjekkisk Rottehund eller en Mops =P
Vicksen Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Billeder af "Muskel"hund. Hold afstand, ingen pludselige bevægelser, klap ikke skærmen og hvis du bliver bange, så må du for guds (og især din egen) skyld ikke løbe! Hold da op en charmetrold :th2: hunden altså, he he he
Lynge Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Nu bliver jeg jaloux. Det er da min fodvarmer :p Hehe bare rolig han varmer gerne alles fødder:th2:
sup3rior Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Hehe bare rolig han varmer gerne alles fødder:th2: Lejer I ham ud? For det er da miljøvenlig opvarmning
michael k Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Lejer I ham ud? For det er da miljøvenlig opvarmning der tager du fejl.. den slags udleder en fandens masse ildelugtende metangasser...
sup3rior Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 der tager du fejl.. den slags udleder en fandens masse ildelugtende metangasser... Så må man bare fodre ham med noget mad som ikke giver luft i maven :D
Humle Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Den ene var en schnauzer' date=' den anden en golden retriever... [/quote'] Frygtindgydende hunde !! Skider i bukserne når jeg møder dem ...
michael k Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Så må man bare fodre ham med noget mad som ikke giver luft i maven :D det funger ikke ... bulldogs fiser konstant og det lugter altid lige fält
Lynge Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Lejer I ham ud? For det er da miljøvenlig opvarmning Du kan få lov og låne ham no problem;) der tager du fejl.. den slags udleder en fandens masse ildelugtende metangasser... Hva faen siger du min hund lugter:confused:
Vicksen Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Godt at kigge ind og se, at humoren er tilbage i tråden :th2:
michael k Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Hva faen siger du min hund lugter:confused: haha tror jeg blandede det lidt sammen med lollands bulldog ... men har du bulldog så JA hehe
Lynge Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 haha tror jeg blandede det lidt sammen med lollands bulldog ... men har du bulldog så JA hehe He he nej Amstaff men der kan også komme nogle stinkere en gang i mellem, og hunde har overhovedet ikke en skam i livet:lol:
michael k Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 He he nej Amstaff men der kan også komme nogle stinkere en gang i mellem' date=' og hunde har overhovedet ikke en skam i livet:lol:[/quote'] det bedste er en ordentlig fis som de selv vågner af .. snuser til enden, fnyser og går meget fornärmet väk
Toft Besvaret August 14, 2009 Rapporter Besvaret August 14, 2009 Det bedste er at lukke en lille lettere ildelugtende vind ud i forsamlingen, og så kigge ned på hunden og sige "Føj for satan, nu igen" :)
Toft Besvaret August 17, 2009 Rapporter Besvaret August 17, 2009 Så har Dansk Camping Union trukket deres fuldstændig latterlige sorte liste tilbage over hunderacer der ikke er velkomne på campingpladserne :th2: "Hvis man kunne holde mund med tilbagevirkende kraft, så ville vi gøre det. Vi har forstand på camping ikke på hunde", siger informationschef for Dansk Camping Union, Jørgen Frølech http://ekstrabladet.dk/ferie/danmark/article1207397.ece
MC Manden Besvaret August 17, 2009 Rapporter Besvaret August 17, 2009 Kamphund angriber.....næ, ..angribes !!! http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1206345.ece
sup3rior Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Kamphund angriber.....næ, ..angribes !!! http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1206345.ece Lad os straks forbyde det bidske lille kræ - ud fra denne video kan alle jo se hvor farlige de er (sarkasme kan være anvendt)...
Toft Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Kamphund angriber.....næ, ..angribes !!! http://ekstrabladet.tv/nationentv/article1206345.ece Det er jo bare leg mellem to hunde, intet "breaking news" i det :) Min rottweiler synes også (som stort set alle andre større hunde der elsker at lege) at det er evigt sjovt at få en anden hund til at løbe efter sig. Det er jo ikke det samme som at han bliver ædt, hvis den anden hund får fat i ham, eller omvendt :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu