Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Er der nogen der ved hvad der nogensinde blev af al den snak om kamphundeforbud i Sverige?? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11490.ab Ovenstående artikel er fra 2001, arbejder de stadig på sagen, eller er det droppet? Har snakket med mange både svenskere og danskere, som er rad for at møde, et af de bæster når de er ude at gå tur inkl. mig selv.... Her til aften, så jeg et ungt par med en af slagsen, som råbte og skreg efter den. Den var selvfølgelig løs, og de ikke kunne kalde den til sig, den løb hel vildt rundt, og nåede heldigvis ikke, at se min hund, som jeg hurtigt fik hævet om bag hækken, og tog den over græsset, hvor den ikke kunne se os...... Kan simpelthen ikke være rigtigt man ikke kan gå en tur med sin hund længere, uden at frygte der kommer et bæst af en kamphund, og flår den ihjel!! Håber snart det skidt bliver forbudt og udryddet i både DK og SE. Er jo HVER dag der sker noget nyt, ja medierne har fokus på det, men fokus eller ej, så sker det nærmest hver dag, og når det sker, er det for de starkels hunde der bliver angrebet oftes med døden til følje:mad:...

• Svar 146
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

tror dette er en diskussion du slet ikke vil tage op herinde... isär ikke med den holdning du lägger for dagen ... håber snart uvidenhed og tåbelige fordomme bliver forbudt og udryddet verden over!!!

Hej, Er der nogen der ved hvad der nogensinde blev af al den snak om kamphundeforbud i Sverige?? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11490.ab Ovenstående artikel er fra 2001, arbejder de stadig på sagen, eller er det droppet? Har snakket med mange både svenskere og danskere, som er rad for at møde, et af de bæster når de er ude at gå tur inkl. mig selv.... Her til aften, så jeg et ungt par med en af slagsen, som råbte og skreg efter den. Den var selvfølgelig løs, og de ikke kunne kalde den til sig, den løb hel vildt rundt, og nåede heldigvis ikke, at se min hund, som jeg hurtigt fik hævet om bag hækken, og tog den over græsset, hvor den ikke kunne se os...... Kan simpelthen ikke være rigtigt man ikke kan gå en tur med sin hund længere, uden at frygte der kommer et bæst af en kamphund, og flår den ihjel!! Håber snart det skidt bliver forbudt og udryddet i både DK og SE. Er jo HVER dag der sker noget nyt, ja medierne har fokus på det, men fokus eller ej, så sker det nærmest hver dag, og når det sker, er det for de starkels hunde der bliver angrebet oftes med døden til følje:mad:...
Besvaret

Sverige har en mindre fordomsfuld holdning til muskelhunde, så et forbud bliver det heldigvis ikke til foreløbigt -rart at ikke alle tror verden hænger sammen udfra det der står i Ekstra Bladet!!! Du har selv hund, er du ikke medlem i SKK? Der var en leder for nogle numre siden om formandens syn på muskelhunde, det var meget fornuftigt skrevet! Jeg gentager mig selv fra en anden tråd. Citat Cesar Millan:

"My kids are around pit bulls every day. In the '70s they blamed Dobermans, in the '80s they blamed German shepherds, in the '90s they blamed the Rottweiler. Now they blame the pit bull." Som Lars vil skrive lige om lidt -problemet sidder i den anden ende af snoren. ...Hvis de ellers gad at sætte den på. Hvor bliver jeg dog trist over dit indlæg, nu er den holdning altså kommet til normalt fornuftige mennesker:(

Ps. Jeg møder ganske ofte div. muskelhunde rundt omkring i byen -også når jeg selv går med min hund. Ikke EN af dem har der været problemer med!!! Ikke en lyd, ikke noget springen på bagbenene i stram snor osv. Det er ikke ofte jeg kan sige det om andre racer!! En dag skulle min 90'er fordomshund forbi 21århundredes fordomshund og en politimand står ved siden af. "Bliver der nu hundeslagsmål?" spørger han... Jeg blev helt stum og får fremstammet noget ala "nej, selvfølgelig ikke". Bagefter kommer jeg i tanke om alt det jeg skulle ha sagt...typisk! En dag ved parkeringspladsen i skoven kommer en løs pittbull over til os, intet problem! Vi hilser -både hunde og mennesker- og så løber den tilbage til sin ejer (jeg havde sagt at den godt måtte komme, ellers tror jeg faktisk godt ejeren kunne kalde den til sig) Det er de personlige erfaringer jeg har med muskelhunde jeg ikke kender. Vil du komme med dine personlige erfaringer Diana?

Besvaret

Det er lige præcis i den anden ende af snoren problemet sidder... Og forbyder man de specifikke racer som der nævnes af populistiske grunde, finder den slags typer bare andre hunde... Behøver jeg nævne at den hund som står bag flest bid på mennesker er en golden retriever - men at forbyde sådan en snakker man jo ikke om pga. det er jo det man normalt forbinder med en familiehund... Eller den meste aggresive er en gravhund... Igen, der snakkes ikke om forbud pga. hvilken hund det er...

Besvaret

Man burde i stedet forbyde visse personer at eje hund. Et hundekørekort burde indføres og måske også visse krav til evt. stamtavler. Jeg har ikke selv hund (i familien er der masser af hunde dog ikke nogle af disse "farlige kamphunde"), men elsker hunde. Jeg ved af egen personlig erfaring af Lars og Kira's hunde er virkelig søde og rare (Ivan er den perfekte fodvarmer ;)) og der er der fuldstændig styr på sagerne. Det samme ved jeg er sagen med Sanne og Toft's hund. Det har jeg sagt før.

Besvaret

jeg tror rent faktisk ikke jeg kender en eneste som er blevet bidt af en af de udskäldte hunde kender rigtig mange som er blevet bidt at schaeffere o lign. og kender heller ingen hundeejere som har haft så store problemer med disse racer men kender en del hvor feks pudler o. lign har angrebet og skadet ret meget ... Diana jeg synes virkeligt dit indläg er så dumt som det kan blive og din holdning stinker så langt väk af mediefarvet uvidenhed... et eksempel: indvandrere skader statistisk set mere end muskelhunde og rent statistisk tror jeg der er större chance for at du blir skudt, voldtaget eller banket af en indvandrer end at du eller din hund blir bidt af en muskelhund.. skal vi så også forbyde indvandrere?? kan du virkeligt ikek selv se hvor dumt dit indläg er? og hvis du ser det hver dag så tror jeg du läser en avis som genbruger artikler ret så meget eller läser den samme igen og igen

Besvaret

Er selv blevet bidt af en Rottweiler, dog uden nogen mén. Lad mig sige det på denne måde. Hunde der tenderer at vise psykosociale problemer som f.eks voldsom aggressivitet burde kunne forbydes. Det er muligt at det er en golden retreiver som ligger højst i statistikken, men det er nok også dem er er flere af i forhold til de traditionelle muskelhunde. (Statistik kan man jo bruge som det passer én. ;) ) Man burde ret enkelt kunne se udbredelsen af de forskellige raser i dk/se og kigge på antallet af overfald fordelt på rase. Derefter tager man top10 "voldsforbryderne" og forbyder dem. \Tom

Besvaret

Woooww, der kom da der lige et par kamhunde ejere, eller undskyld muskelhunde ejere på banen. Jeg havde egentlig ikke til intention, at fornærme nogen. Mit primære formål var, at høre om der er nogen der har kendskab til hvad Sverige, herunder Malmö gør for at kontrollere den udvikling der er med kamphunde racer pt. Sekundært havde jeg bare lige behov for at komme af med lidt fustration efter hunden jeg mødte i aften. Jeg er udemærket klar over, at alle hunde kan angribe. Alle hunde min egen inklusiv, kan en dag bide. Der hvor forskellen er for mig, er måden div. racer angriber på. Syntes det er synd og skam at folk med den type hunde ikke vil erkende hvad de indeholder, og det er det der gør det endnu mere farligt. Min hund er en hyrde hund, og han hyrder sit legetøj sammen, selvom jeg dog aldrig har lært ham at hyrde. Min forrige hund var en jagthund, og han havde helt tydeligt et stort jagtinstinkt, selvom jeg dog aldrig har lært ham at jage. Kamphunde racer, er i tidernes morgen avlet til kamp, og blive ved, til døden. Alle andre hunderacer end kamphunde, bruger hundeinstinkter så som at lægge sig ned som underkastelse. Hvis 2 hunde kommer op at slås, og den ene underkaster sig, så ophører slagsmålet. En kamphund, har ikke de instinkter indbygget, og vil ikke stoppe hvis en anden hund underkaster sig, den vil kæmpe til døden. Og Michael K, nej jeg syntes ikke det jeg skriver er dumt, så havde jeg nok ikke skrevet det, men at diskutere på det niveau, ja det nægter jeg. Sanne: Min erfaring med kamphunde kan jeg ikke prale af at stor, der jeg gør mit allerbedste for at undgå dem. Da anton var hvalp, havde vi en enkelt episode, han var i en hundegård i Malmø, og der kom 2 dobermann og jagtede ham vildt rundt, og bed ud efter ham. Min starkels hund pev og var vildt bange, så han løb febrilsk rundt og prøvede, at undgå dem. Til sidst lykkedes det mig, at få fat i min hvalp, og komme ud med ham. Jeg kender 2 andre der har haft et meget uheldigt møde med dem, hvoraf den ene mistede sin kat, den anden skulle på skadestuen med sin hund. Min holdning er uden at blinke, at man ikke burde måtte have den type hunde, som man har en alm. hund. Det de indeholder, og den skade de kan forvolde, hører i min verden i en helt anden kategori. Som sagt, de ligger latent i hunden hvad de er fremavlet til. Gode eller dårlige ejere. Men sætter da stor pris på dem, med denne type race, der rent faktisk ved, hvad deres hund indeholder, aldrig har dem løs (af samme grund). Jeg syntes det er forkert, at sige man læser for meget BT fordi man har den holdning. De her overfald sker især på hunde, men også mennesker og andre dyr. Og det er man da nød til at forholde sig til. De sker jo nærmest hver dag, og det gør de altså ikke med andre racer. Bare i lille DK i juli måned var der 11 angreb af den type hunde. det syntes jeg personligt er meget. Syntes iøvrigt denne artikel fra en tidligere kamphundeejer er meget sigende: http://www.berlingske.dk/article/20090726/danmark/707250050/&template=print Jeg vil ikke trække mine holdninger i land, for det er min holdning til den sag. Men er da ked af, hvis der er nogen der føler sig stødt over mit indlæg. Jeg havde som sagt til hovedformål, at høre om den svenske regering, havde noget på bordet. Fra i 2001 at være ved, at komme med et total forbud til ingenting(???) i dag, er jo lidt mærkeligt i mine øre.

Besvaret

Gider som sådan ikke at deltage i muskelhunde-diskussion #417, da det ALTID er det samme og det samme og..... Vil blot lige indskyde at den artikel med Jane Aamund der, altså hun er så dum så det gør ondt!!! Læste artiklen da den kom for en måneds tid siden, og er stadig lige forundret over det fjols :thumbdown

Besvaret

Hvor skal man starte - Zzzzzzzzzzzzz Man kunne også opfordre de FORDOMSFULDE danskere der bor i Sverige, der vil prøve at piske en stemning op - pakker sydfrugterne of rykker over broen og deltager i hetzen i DK. I Sverige er der ingen usaglig diskussion og forfølgelse af diverse hunderacer - svenskerne har et helt andet syn på disse problemer end i DK - nemlig - at problemet findes i den anden ende af snoren! Herovre straffes hundejeren. Jeg tror ikke på der nogensinde kommer et forbud af hunde i Sverige. Bliver så irriteret over at UVIDENDE mennesker der henter deres viden fra diverse formiddagsblade, og æder deres informationer råt. Til at starte med er der indtil nu 2!!!!! Hunde der er stambogsført som står bag de utallige overfald på hunde/mennesker i DK. Jeg bliver irrriteret over at du skal omtale min race som BÆSTER - Hvad kendskab har du til MIN race siden du udtaler dig på denne måde? Hvad ved du om at mine BÆSTER ikke underkaster sig for andre hunde? Og Jane Aamund - hvor herre bevares - hun har vist glemt at tage hendes medicin eftersom hun fyrer den ene løgn af efter den anden. Hendes hund er mentaltestet - Øhhh NEJ det kan den så ikke være eftersom der først kom en ønskeprofil for hendes race i 2008 - og hendes hund er IKKE mentalbeskrevet. Så giver hun også en meget mystisk beskrivelse af udstillingsfolket: Udstillingshundene er iført mærkelige skjolde og læderveste, der understreger deres ejeres ønske om at have en fuld bevæbnet bodyguard ved sin side. Udstyret bliver taget af, inden hunden skal i udstillingsringen. Men udenfor præsenteres hundene med rygmærker, som firbenede rockere. De har kæder og advarende dræbertekster på deres latterlige hundetøj, ligesom deres udstillere gør alt for at sprede skræk og rædsel omkring ringen, hvor der naturligvis er ballade, når hannerne vises frem. Hvad er det for en gang ævl? amstaff_tvaaker_09.jpg I vores ring kan der stå 15 hanhunde klisteret op af hinanden og ikke én løfter et øre! Vores udstillere i racegruppen har ry for at være blandt de bedste klædte overhovedet, vi opfører os ordentlig og NEJ vi har ikke læderveste, skjolde og dræberveste på hverken hunde eller os selv. Du er mere end velkommen til at mødes med os og vores hunde, hvor den ene iøvrigt underkaster sig både hvalpe og andre hunde. De har alle et udemærket kropssprog som ALLE andre hunde. Og har det ingen interesse, så syntes jeg ærlig talt du skulle lade være med at udtale dig om hunderacer, du ikke har en pind forstand på. Vi kæmper hver eneste dag en kamp i Danmark mod folk der smider ting ind til hundene i folks egne haver, råber skældsord på gaden, spytter efter ejere og bevidst standser op foran folks eget have hegn med deres hunde og bare står og stirrer - det er ikke sket for mig da jeg jo bor her, men det sker i Hillerød - Hvordan tror du det føles??? Det er bare ikke særlig fedt for mine "hundevenner" i Danmark at blive mødt af disse oplevelser. "Vi" gør et stort stykke arbejde for racen, vi har de strengeste avlsrestriktioner i Dansk Kennel Klub overhovedet. Jeg har aldrig mødt fordomme i Sverige, så at de kommer fra en dansker kommer da slet ikke bag på mig. Jo det passer så ikke - vi har en ældre dame her i området som kigger skævt til os - men jeg glemte så også liiige en detalje - Hun er søreme dansker! Og har boet her i mange mange år - men hendes fordommer har hun taget med over broen.

Besvaret

For at være helt ærlig gider jeg ikke deltage i en egentlig kamhunde debat. For ja, er hver gang det samme og det samme der bliver skrevet. Ville som sagt gerne vide, om der er nogen der ved, hvad den svenske regering har i tankerne...? Ligefrem at mene jeg skal flytte tilbage til danmark... ja, det gider jeg ikke engang kommentere på! Vil dog lige tilføje, til det du skriver om svenskere vs. danskere: Vores hund Anton, har mange svenske hundevenner, med (og hold nu fast) svenske ejere i den anden ende af snoren, og de er alle af den samme holdning som jeg selv. Den svenske regering har jo altså også haft total forbud oppe og vende. Prøv at lav en søgning på googe.se, og du vil se lige så mange debatter, artikler osv. som i DK. Jeg lader mig ikke styre af formiddagsblade, som du skriver. Jeg har læst rigtigt meget om div. racer, for netop at vide hvad de står for, hvad de er arvlet til, og personligt kan jeg jo ikke forstå, at man ønsker et familiemedlem med de instinkter. Det vigtigste er vel at vide, hvad man har gående derhjemme, og mange kamhundeejere bliver jo dybt overrasket når deres hund går til angreb, for det havde de aldrig troet den ville gøre. Men somsagt gider ikke deltage i en egentlig mudderkastning om kamphunde. Jeg har min mening og andre deres.

Besvaret
Det er muligt at det er en golden retreiver som ligger højst i statistikken, men det er nok også dem er er flere af i forhold til de traditionelle muskelhunde. (Statistik kan man jo bruge som det passer én. ;) ) \Tom
FORKERT den statistik er nemlig regnet ud procentmässigt ikke pr tilfälde så at der er fler af dem har INTET at sige
Besvaret
Min holdning er uden at blinke, at man ikke burde måtte have den type hunde, som man har en alm. hund. Det de indeholder, og den skade de kan forvolde, hører i min verden i en helt anden kategori.
så ifölge din forskruede fordomslogik(til hunde du ingen erfaring har med udover mediernes) skal ALLE hunde jo forbydes for ALLE hunde äder andre dyr ... bare fordi du mener din hund er mere värd end en evt mus eller fugl eller andet jagthunde äder gör den ikke nödvendigvis mere värd... du har selv haft jaghund.. jaghunde dräber hvert år tonsvis af dyr så skal alle jagthunderacer forbydes ifölge din logik... og dit P** nu med at du ik vil diskutere på det niveau og ikke ville starte en debat om kamphunde er da endnu dummere end dit förste indläg .. ALLE herinde inkl dig ved at skriver du sådan et indläg vil det ende med en stor diskussion for dte er sket en del gange för.. isär når du SÅ uvidende sviner en masse hunderacer og deres ejer til og mener at vores söde familiehunde som intet gör skal forbydes og udryddes uden at vide et dug om disse hunde og endda uden at ha nogensomhelst erfaring med de pågäldende hunde ... og hvis du virkeligt bare ville höre vedr. forbudet hvorfor overhovedet begynde at svinde en räkke hunderacer til? det var DIG der startede mudderkastningen og jeg tör vädde på at 98% af dine såkaldte svenske hundeejervenner har ligeså lidt erfaringer med de pågäldende hunde som du har .. og "11 angreb af DEN TYPE HUNDE" hvilken type hunde? du har jo ikke engang styr på hvilke hunde du egentligt selv er så bange for ... er det dobermann? amerikansk bulldog? pitbull? for dte er hele 3 forskellige slags hunde avlet med 3 forskellige formål.. få nu lidt styr på hvad der er hvad ellers så jo så er det og vil det altid väre BT´s holdning til tingene du plaprer op om og er du klar over hvor mange katte kaniner o. lign der hvert år blir ädt ? .. samtlige racer som uvidende mennesker kalder kamphunde står måske for 1% af dem resten er familiehunde og folks springerspaniel o. lign som er jagthunde men som folk har som familiehunde og at du overhovedet nävner dobermann i forbindelse med dette viser jo bare at du INTET ved om hunde dobermann er hverken en kamphund eller muskelhund ... det er en vagthund udover det vis mig en eneste hund af såkaldt kamphunderace i danmark hvor du kan indenfor bare en overskuelig tid vise spor tilbage til kamphunde... de fleste af de hunde uvidende mennesker som dig selv kalder kamphunde er ikke engang kamphunde racer og har aldrig väret det ... isåfald ligger det også i generne på din lille hund da alle hunde i verdenshistorien nedstammer fra en eller anden slags kamp eller vagthund... og Toft kan kun give dig ret magen til dumhed skal man da lede länge efter .. eller nåh nej...
Besvaret
For at være helt ærlig gider jeg ikke deltage i en egentlig kamhunde debat. For ja, er hver gang det samme og det samme der bliver skrevet. Ville som sagt gerne vide, om der er nogen der ved, hvad den svenske regering har i tankerne...?
Hvorfor startede du så tråden på den måde velvidende, at det sikkert ville få en del op ad stolen?? Du kunne havde droppet dine sidste to afsnit i dit allerførste indlæg, hvor du ytrer din personlige holdning (den har du naturligvis ret til at have), så ville svarene nok have set en hel del anderledes ud.
Besvaret

Jeg har en delt holdningerer: 1. Forbyd alle hunde, samt aflivning af dem som er nu 2. Indfør kørekort til hundeejere, alle dem som ikke kan opføre sig ordentligt skal miste retten til at opforstre sådanne dyr (det er faktisk generelt for alle dyr)

Besvaret
Jeg har en delt holdningerer: 1. Forbyd alle hunde, samt aflivning af dem som er nu 2. Indfør kørekort til hundeejere, alle dem som ikke kan opføre sig ordentligt skal miste retten til at opforstre sådanne dyr (det er faktisk generelt for alle dyr)
3. mere kontrol fra myndighedernes side, mere kontrol med kenneler, køb kun hunde fra godkendte kenneler, tjeck mentalbeskrivningerne af forfædre...
Besvaret
I følge din logik, så er nr. 2 ligegyldig, så fremt nr. 1 indføres?
Besvaret
3. mere kontrol fra myndighedernes side' date=' mere kontrol med kenneler, køb kun hunde fra godkendte kenneler, tjeck mentalbeskrivningerne af forfædre...[/quote'] Den må sammen med nr. 2 :-) Alle hundeejere kommer altid med argumentet at det er "den anden side af snoren" den er gal med, så det må være der, der skal strammes gevaldigt op
Besvaret
Jamen, det er også enten eller Det er ikke punkter, men enten-eller holdninger
Hvis det var enten/eller holdninger, hvorfor skulle punkt 2 så være overflødig :rolleye: Du mener altså ikke, som JEG ellers læser i punkt 1, at alle hunde skal forbydes samt aflives?
Besvaret

Uden at jeg gider diskutere for eller imod denne type hund, så hørte jeg i nyhederne imorges at, 9 ud af 10 "overfald" er forårsaget af blandingsracer. Måske en løsning kunne være: stamtavle, dokumenteret træning og "mental-bevis" (ved ikke helt præcist hvad dette hedder) fra kennelklubben ? Hvis ikke dette kan bevises, så skyd lortet .... Dette kan også kun være i interessere for alle seriøse hundeejere som gerne vil beholde racen.

Besvaret
Woooww, der kom da der lige et par kamhunde ejere, eller undskyld muskelhunde ejere på banen.
Til din info ejer jeg hverken hund, kat, fugl eller fisk... Jeg kan bare gennemskue alt medie-hysteriet...
Besvaret
'et eksempel: indvandrere skader statistisk set mere end muskelhunde og rent statistisk tror jeg der er större chance for at du blir skudt, voldtaget eller banket af en indvandrer end at du eller din hund blir bidt af en muskelhund.. skal vi så også forbyde indvandrere??
Der er vist en hel del invandrere der er frihedsberøvet for de ugerninger du nævner, så ja, det er vel et slags forbud ..
Besvaret
Der er vist en hel del invandrere der er frihedsberøvet for de ugerninger du nævner' date=' så ja, det er vel et slags forbud ..[/quote'] Jeg er sku lidt i tvivl..... når der diskuteres indvandrere, indebærer det så også danskere i sverige som jo er indvandrere elller ? Toft - jo, selvfølgelig er alle andre punkter overflødige hvis punkt 1 bliver indført
Besvaret
Woooww' date=' der kom da der lige et par kamhunde ejere, eller undskyld muskelhunde ejere på banen. [/quote']Jeg er personligt ikke muskelhundeejer, men reagerer generelt på fordomme og dumheder!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...