Basse Besvaret November 20, 2009 Rapporter Besvaret November 20, 2009 hehe.. jeps den kommer engang......måske den præsenteres i 2010 og kommer i 2011... bliver nok nice.. men uha..... den bliver nok mere tørstig end hondaen som drikker 10-10.5 L/ 100km Hvis det er benzin du tænker på, skal du slet ikke tænke hothatches og sjove biler jo ? ;)
Juff Besvaret November 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 21, 2009 Hvis det er benzin du tænker på' date=' skal du slet ikke tænke hothatches og sjove biler jo ? ;)[/quote'] Sjove biler koster i bens.. sådan er det :) hondaen bliver tanket 50 liter hver 3 dag hvilket jeg egentlig ikke spekulere så meget i.nogle gange oftere... Dog er de 10L / 100 km absolut max med min kørselsbehov... hvis jeg alligevel skal have en større familieagtig bil tror jeg det bliver diesel nu når jeg alligevel er igang ............. men sjov på samme måde bliver den aldrig.......... hvilken hobby skal jeg mon så finde til at bruge de overskydende benzin penge :D ?
Basse Besvaret November 21, 2009 Rapporter Besvaret November 21, 2009 Sjove biler koster i bens.. sådan er det :) hondaen bliver tanket 50 liter hver 3 dag hvilket jeg egentlig ikke spekulere så meget i.nogle gange oftere... Dog er de 10L / 100 km absolut max med min kørselsbehov... hvis jeg alligevel skal have en større familieagtig bil tror jeg det bliver diesel nu når jeg alligevel er igang ............. men sjov på samme måde bliver den aldrig.......... hvilken hobby skal jeg mon så finde til at bruge de overskydende benzin penge :D ? De overskydende benzinpenge kan sikkert stortset finansierer en sjov ældre bil ? EN ældre BMW Z3 3.0 f.eks - den er ikke køn med taget oppe - men tror den er ret sjov at køre i :-)
CAC Besvaret November 21, 2009 Rapporter Besvaret November 21, 2009 Sjove biler koster i bens.. sådan er det :) hondaen bliver tanket 50 liter hver 3 dag hvilket jeg egentlig ikke spekulere så meget i.nogle gange oftere... Dog er de 10L / 100 km absolut max med min kørselsbehov... Det var da helt vildt! Jeg tanker ca. en gang i ugen og kører ca 800-850 om ugen. Da er da godt at du tilgengæld har det rigtigt sjovt i din bil
Juff Besvaret November 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 21, 2009 De overskydende benzinpenge kan sikkert stortset finansierer en sjov ældre bil ? EN ældre BMW Z3 3.0 f.eks - den er ikke køn med taget oppe - men tror den er ret sjov at køre i :-) hehe så vil jeg nok hellere beholde min civic ;) endnu en hot hatch bliver det nok ikke.......umiddelbart :) Meeeeen Jeg tilhører også gruppen der ikke er så interesseret i en brugt bil .....penge sparet eller ej Har det bedst med ideen om at køre sine egen bil til, vedligeholde fra start osv....
Basse Besvaret November 21, 2009 Rapporter Besvaret November 21, 2009 hehe så vil jeg nok hellere beholde min civic ;) endnu en hot hatch bliver det nok ikke.......umiddelbart :) Meeeeen Jeg tilhører også gruppen der ikke er så interesseret i en brugt bil .....penge sparet eller ej Har det bedst med ideen om at køre sine egen bil til, vedligeholde fra start osv.... Er mest interesseret i at prøve så mange sjove biler som muligt, mens muligheden er der griner. Så jeg køber brugt og sparer lidt penge. De er solgt igen, inden evt. fejl indkørsel kommer til syne anyway.
Juff Besvaret November 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 26, 2009 Jeg så lige, at der findes en Mitsubishi Lancer Ralliart på det svenske marked. En "billigudgave" af den "rigtige" rally-Lancer. Men trods alt med 240 HK - firehjulstræk - "DSG"-gearkasse og lidt mere lir. Jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om den bil Og så er der er jo også Mazda 3 MPS - med 260 (eller er det 265?) HK. Heller ikke den bil er jeg helt afklaret omkring ;) Men det kunne jo være alternativer til de meget omtalte tyske hot-hatch modeller :) Både sportback og sedan kan bestilles i sverige... Meeeeen hvad sker der lige med at den skal have oktan 98.. er det ikke lidt atypisk disse dage Kompression måske ?
Rikke Rost Besvaret November 26, 2009 Rapporter Besvaret November 26, 2009 Nej tænding... Både sportback og sedan kan bestilles i sverige... Meeeeen hvad sker der lige med at den skal have oktan 98.. er det ikke lidt atypisk disse dage Kompression måske ?
Kim H Besvaret November 26, 2009 Rapporter Besvaret November 26, 2009 Lancer Ralliart prøvekørt - ikke noget for mig Tjah - så har jeg prøvekørt en Lancer Ralliart. Den faldt på kørestillingen ... Det var ikke muligt at finde en indstilling, som passede til mig. Dels fordi rattet ikke kan justeres i længderetning. Dels fordi sædefladen er for kort og for flad. Sæderne var egentlig det som skuffede mest. Interiøret er ellers OK - måske OK+ - men heller ikke mere. Motor, gearkasse og anden mekanik levede op til forventningerne. Anyway - "der kommer altid en sporvogn og en hothatch til" (frit efter en ældgammel dansk vise)
Juff Besvaret November 26, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 26, 2009 ok.. tak for meldingen kim...det er jo positivt lige bortset fra din kørestilling. jeg har siddet i den normale lancer, som var 10 år+ bag min civic interiør mæssigt. ellers har jeg kun set review omkring ralliart, og ikke været i den. i de tests jeg har set har recaro sæder været tilkøbsmulighed. ved ikke om det er muligt i se ? men fedt nok de har en demobil, var det i malmö ? for 2 år siden var jeg hos mazda i malmö, hvor det ikke var muligt at prøvekører mazda 3 mps. jeg har dog lige fået bekræftet at de får en mazda 3 mps demo i svedala til december :D..... ...
Kim H Besvaret November 26, 2009 Rapporter Besvaret November 26, 2009 ok.. tak for meldingen kim...det er jo positivt lige bortset fra din kørestilling. jeg har siddet i den normale lancer, som var 10 år+ bag min civic interiør mæssigt. ellers har jeg kun set review omkring ralliart, og ikke været i den. i de tests jeg har set har recaro sæder været tilkøbsmulighed. ved ikke om det er muligt i se ? men fedt nok de har en demobil, var det i malmö ? for 2 år siden var jeg hos mazda i malmö, hvor det ikke var muligt at prøvekører mazda 3 mps. jeg har dog lige fået bekræftet at de får en mazda 3 mps demo i svedala til december :D..... ... Forhandlerne ved faktisk ikke så meget om Ralliarten - selv ikke Mitsubishi Center Malmö (Agnesfridsvägen), som har et eksemplar stående. Der findes en business-pakke med læder, navigation med music-server (på harddisk) m.m. - prisen kender de dog ikke Recaro hører til i Evolution-modellen, som faktisk skulle være "nede" omkring 350.000 SEK - dog i en version med manuel gearkasse. Positivt med oplysningen om Mazda 3 MPS i Svedala - december er jo "lige om hjørnet" :th2: Civic - hos Mitsubishi i Lund (Bilparken) har de 2 stk. brugte Civic R - som jeg så lige kastede et par blikke på. Ingen tvivl om at der måske er "lysår" til forskel i interiøret. Civic'en er meeeget speciel - "spacy" dækker vist meget godt. Men den er på forunderlig vis også på min "liste" - jeg synes dog at den fører sig lidt for meget frem med skørter, spoiler m.m. Her var Ralliarten faktisk suveræn. Kun en kender vil kunne se, at det er en speciel bil. 18-tommer hjul - men det kan hvem som helst sætte på sin bil for tiden. Særlige luftindtag i motorhjelmen - jo det ses på en hvid bil - men da ikke på en mørkere model. Og så er motorhjelmen af aluminium (men så skal den jo afmonteres og vejes for at opleve forskellen). Ralliart = ulv i fåreklæder.
Juff Besvaret December 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 9, 2009 Scirocco R 265 HK http://www.automotorsport.se/news/19895/vw-scirocco-r-läckert-knallpulver/ :)
Lollikken Besvaret December 9, 2009 Rapporter Besvaret December 9, 2009 hehe.. jeps den kommer engang......måske den præsenteres i 2010 og kommer i 2011... bliver nok nice.. men uha..... den bliver nok mere tørstig end hondaen som drikker 10-10.5 L/ 100km Havde du ikke en nyere Honda Civic (Ufo'en?). Selv Type R kan da vel køre økonomisk hvis påkrævet?
Juff Besvaret December 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 9, 2009 Havde du ikke en nyere Honda Civic (Ufo'en?). Selv Type R kan da vel køre økonomisk hvis påkrævet? Type R er generelt meget tørstig.. men jo jeg har en type r 2008. Hvis jeg kører "pænt" kan jeg måske holde den på de opgivet 9L/100 km Ved morfar kørsel 8.5L/100 km.... Ellers kommer den hurtig op på gennemsnit 10L/100 km ved kraftig acceleration eller 140+ Men kæft det lyder godt, så det er det værd :D Men forbruget er helt fint, ellers skulle jeg jo have købt en civic 1.8 140 HK
Lollikken Besvaret December 9, 2009 Rapporter Besvaret December 9, 2009 Type R er generelt meget tørstig.. men jo jeg har en type r 2008. Hvis jeg kører "pænt" kan jeg måske holde den på de opgivet 9L/100 km Ved morfar kørsel 8.5L/100 km.... Ellers kommer den hurtig op på gennemsnit 10L/100 km ved kraftig acceleration eller 140+ Men kæft det lyder godt, så det er det værd :D Men forbruget er helt fint, ellers skulle jeg jo have købt en civic 1.8 140 HK Damn. Jeg troede godt nok der var et større spænd mellem morfarkørsel og juffracing ;) .. hmm den kan misforstås, men du ved nok hva' jeg mener =)
Juff Besvaret December 9, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 9, 2009 Damn. Jeg troede godt nok der var et større spænd mellem morfarkørsel og juffracing ;) .. hmm den kan misforstås' date=' men du ved nok hva' jeg mener =)[/quote'] hehe men ja der er et lille spænd.....
Flemming40 Besvaret December 10, 2009 Rapporter Besvaret December 10, 2009 Denne Golf må da kunne give våde drømme.... http://www.evo.co.uk/news/evonews/246010/380bhp_vw_golf_gti.html?CMP=NLC-Newsletters&uid=acf3bc80740217c68fba7eeacc88230e
Basse Besvaret December 10, 2009 Rapporter Besvaret December 10, 2009 Gad vide hvor lang tid den 2.0 motor holder -
Juff Besvaret December 10, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 10, 2009 damn... 380 hk og forhjulstræk men ja, hvad mon smertegrænsen for den 2.0 turbo.......alt efter kørsel
Rikke Rost Besvaret December 10, 2009 Rapporter Besvaret December 10, 2009 Over 500hk.....Så ingen panik dér.
Basse Besvaret December 10, 2009 Rapporter Besvaret December 10, 2009 Nu tænker både Juff og jeg nok mere i hvor mange km den kan køre inden et eller andet siger PUFF BANG - når du passerer start inkasserer du IKKE 4000 kr. grundet du skal betale 20.000 for at få reppet din motor :D
Rikke Rost Besvaret December 10, 2009 Rapporter Besvaret December 10, 2009 Over 500hk.....og den kan snildt tåle at køre som pendlerbil med de hk
Basse Besvaret December 11, 2009 Rapporter Besvaret December 11, 2009 Ærger mig stadig over scirrocoen ikke kommer med 4motion og 272 hk, lige som i Golf. Den er helt klart flottere end golfen, men det er klart at se at VW VIL have deres ikon Golf ført kunstigt frem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu