Rikke Rost Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Jow...det skulle være muligt. Du skal med på ringen Frederik.... Dét er lige noget for dig. Derudover kan man jo for relativt få midler hive en Golf R op på 320-340 hk' date=' hvis det skulle blive "nødvendigt". :) Køregenskaberne kommer næppe til at fejle noget, forventer jeg, men det må komme an på en prøve, når VW Sverige engang får nogle demoer til landet. :)[/quote']
Basse Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Jow...det skulle være muligt. Du skal med på ringen Frederik.... Dét er lige noget for dig. Fikser vi ikke en tur til foråret, til ringen ? :D Ellers i det mindste tage den med på Mantorp eller knutstorp :-)
Rikke Rost Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Jeg er nok rimelig frisk. Har lige noget jeg skal ha overstået pt og er meget hængt op. Men regner med at bruge vinteren på et baneprojekt....:)
Basse Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Jeg er nok rimelig frisk. Har lige noget jeg skal ha overstået pt og er meget hængt op. Men regner med at bruge vinteren på et baneprojekt....:) Jeg har aldrig prøvet ringen, men kunne godt tænke mig at prøve den bane. Og ja,det blir ikke i år - men til foråret, skulle være muligt. Baneprojekt ? - en TT-RS liret godt op kanske ? :D Eller har du set lyset, og kigger på en M3'er ? :D måske en Z4/Z3 m ? :D
dannemare Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Jow...det skulle være muligt. Du skal med på ringen Frederik.... Dét er lige noget for dig. Fikser vi ikke en tur til foråret' date=' til ringen ? :D[/quote'] Yeps, jeg vil helt sikkert gerne med en tur på Ringen til foråret/forsommeren.
dannemare Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Nogen der ved, hvad idéen er bag det "løbende" stoplys i klippet her (0:13-0:18 sek inde i klippet): vT6MRaB2M7Q
Gio Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Nogen der ved, hvad idéen er bag det "løbende" stoplys i klippet her (0:13-0:18 sek inde i klippet): vT6MRaB2M7QDemo-mode ("test-mode" vil de sikkert selv kalde det :D)...nothing but bling-bling
Basse Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 meh det er jo kun en 2.0 motor -. tror de gamle r32 folk kommer til art savne lyden og følelsen af en 3.2 v6er :(
Rikke Rost Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Det kan du være noget så sikker på de gør.... En 4 benet lyder bare for kedelig... meh det er jo kun en 2.0 motor -. tror de gamle r32 folk kommer til art savne lyden og følelsen af en 3.2 v6er :(
dannemare Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Det kan du være noget så sikker på de gør.... En 4 benet lyder bare for kedelig... Helt enig. EA113'eren (motoren som vi finder i S3, TT-S, Leon Cupra, GTI (MKV, ikke MKVI), Scirocco R og nu også den nye Golf R lyder (ved idle) lidt som en forkølet symaskine. Jeg synes til gengæld ikke, at den tamme motorlyd er noget problem, når først man er kørende. Selv den bette 1.6'er i min OPC giver en ganske fortrinlig lyd fra motorrummet, når man sparker til den. Ganske vist er det ikke så meget motoren i sig selv, men en kombination af motor, indsugning, osv. Kombineret med en tilpas lækker exhaust note, synes jeg klaveret spiller helt fint såmænd. Min OPC sprudler og pop'er smukt, når den får smæk (flere herinde har endda kommenteret positiv på det i de banevideoer, jeg har postet). Men nej, hvis valget f.eks. stod mellem den 5-benede motor i Focus RS og så EA113-symaskinen fra VAG, er der ingen tvivl. :D Samme gælder for den 5-benede i TT-RS (og kommende RS3). Sød musik. Ingen tvivl.
dannemare Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 meh det er jo kun en 2.0 motor -. tror de gamle r32 folk kommer til art savne lyden og følelsen af en 3.2 v6er :( Well, følelsen af V6'erens vægt og dens negative indflydelse på køreegenskaber i R32'eren, kommer de næppe til at savne. Samtidig er meget af lydoplevelsen i en R32 skabt af dens exhaust note, ikke kun motoren. VW brugte ufatteligt meget krudt på at tweake dens exhaust note. Dette er nu også viderebragt i forskellig grad til bl.a. den nye GTI MKVI og Scirocco R. Golf R'en mangler jeg endnu at høre.
Basse Besvaret September 16, 2009 Rapporter Besvaret September 16, 2009 Well' date=' følelsen af V6'erens vægt og dens negative indflydelse på køreegenskaber i R32'eren, kommer de næppe til at savne. Samtidig er meget af lydoplevelsen i en R32 skabt af dens exhaust note, ikke kun motoren. VW brugte ufatteligt meget krudt på at tweake dens exhaust note. Dette er nu også viderebragt i forskellig grad til bl.a. den nye GTI MKVI og Scirocco R. Golf R'en mangler jeg endnu at høre.[/quote'] Det må vi håbe, for det var da en af de possitive sider i R32 - lyden. Næsten lige så god som i min griner :D men også kun næsten hehe Som en sidenote lød min GTIer også ganske ok, når man gav den pryl - men i idle og lav fart, var den rimlig kedelig både inde for og udefra
GULVmanden Besvaret September 18, 2009 Rapporter Besvaret September 18, 2009 Jeg synes den er flot! Men kan DSG kassen hold til mere / 350 nm?? eller skal man bare ta den i 6MT. Prisen bliver vil omkring 380-400k loaded.
Rikke Rost Besvaret September 18, 2009 Rapporter Besvaret September 18, 2009 Altid manuel....aldrig DSG.....
dannemare Besvaret September 18, 2009 Rapporter Besvaret September 18, 2009 Altid manuel....aldrig DSG..... Og jeg vil ikke smide mere end 350k for en. Jeg kan sagtens gå på kompromis med visse options. Det giver mig ikke mere køreglæde i det daglige at have 8 højttalere eller bakkamera. :)
Rikke Rost Besvaret September 18, 2009 Rapporter Besvaret September 18, 2009 Jeg ville fandme gerne ha en hvor al komfort er revet ud af den.....kunne være så råt! Virkelig bare kunne høre sin bil.....nyde den.
Basse Besvaret September 18, 2009 Rapporter Besvaret September 18, 2009 kan du sikkert også, men du får lov til at betale fuld pris for den anyway hehe
Rikke Rost Besvaret September 18, 2009 Rapporter Besvaret September 18, 2009 Skid hul i det.....:D Damn den er så sweet!! kan du sikkert også' date=' men du får lov til at betale fuld pris for den anyway hehe[/quote']
Basse Besvaret September 25, 2009 Rapporter Besvaret September 25, 2009 Se VW laver sammefejl igen - bygger en GTIer der stortset ligner deres tilsvarende 1.4. Hvorfor gør de mon ikke noget ud af, at vise den er speciel ? Er jo det de unge vil have. Og det er de unge som har pengene idag. Men ok så kan man så købe scirrocoen, den ser i det mindste sporty ud :-) BMW kan godt finde ud af det i deres M3 jo, bule på frontklappen, extra brede skærme, markant anderledes front og bagende. Carbontag (hvis du ikke har soltag), speciale sideskørter, synlige luftindtag mv. Men der er self. også en prisforskel hehe. Selv ford kan gøre det med deres RSer - Men VW og Audi, vil hellere have deres biler til at ligne "stockmodels" - en ulv i fåreklæder. Men det er jo røvsygt at have brugt jeg ved ikke hvor mange penge extra til en R20 eller S3 f.eks og så tror folk det er en 1.4 TFSI f.eks.
Juff Besvaret September 25, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2009 1.4 TFSI sidder hvis kun i audien med 125.... 1.4 TSI kan nu være meget fornuftig med fx 160hk og dsg.. forbruget er jo ok. ellers kan den komme en tur forbi BSR http://produkter.bsr-tuning.dk/t1323/ :D men nej, de er lidt anonyme......
Flemming40 Besvaret September 25, 2009 Rapporter Besvaret September 25, 2009 Sådan er vi jo forskellige. Jeg synes, at det er fint, at GTI'en o.l. ikke på overfladen gør noget væsen af sig. Når blot JEG ved, hvad den har under motorhjelmen:fight: Det kan så også have den sidegevinst, at den i parkeret tilstand ikke tiltrækker uønsket opmærksomhed.
Rikke Rost Besvaret September 25, 2009 Rapporter Besvaret September 25, 2009 Sådan har jeg det med en TT-rs'er.....Den trækker bukserne af en Cayman, men ligner bare en TT'er.
dannemare Besvaret September 25, 2009 Rapporter Besvaret September 25, 2009 1.4 TFSI sidder hvis kun i audien med 125.... 1.4 TSI kan nu være meget fornuftig med fx 160hk og dsg.. forbruget er jo ok. ellers kan den komme en tur forbi BSR http://produkter.bsr-tuning.dk/t1323/ :D Jeg tror, at TFSI-betegnelsen helt er droppet for 1.4'erens vedkommende. I dag hedder det vist TSI, uanset om det er "twin-charger"-udgaven eller blot de alm. turbo'er, der omtales. Den svageste 1.4 TSI (kun turbo, ikke "twin-charger") kan i dag fås hos både Audi, VW, Skoda og Seat. Den eksisterer sjovt nok i både en 90 kw (122 hk) udgave samt en 92 kw udgave (125 hk). Om 14 dage modtager fruen en Octavia 1.4 TSI 122 hk. Supertyst motor og overraskende stærk (jaja, alt er relativt :)). Wikipedia: DIN rated motive power and torque outputs 90 kilowatts (122 PS; 121 bhp); 200 newton metres (148 ft·lbf) @ 1,500-3,500 rpm — Golf Mk5 from in 2007 92 kilowatts (125 PS; 123 bhp); 200 newton metres (148 ft·lbf) @ 1,500-4,000 rpm — CAXC; Audi A3 and SEAT Leon 103 kilowatts (140 PS; 138 bhp); 220 newton metres (162 ft·lbf) — Touran from early 2006, Golf Mk5 110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 ft·lbf) @ 1,750-4,000 rpm — BMY; VW Golf Mk5, VW Tiguan 118 kilowatts (160 PS; 158 bhp); 240 newton metres (177 ft·lbf) @ 1,750-4,500 rpm — Golf Mk6, Scirocco Mk3 125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 6,000 rpm; 240 newton metres (177 ft·lbf) (MEP 21.7 bar) @ 1,750-4,500 rpm (200 N·m (148 ft·lbf) @ 1,250-6,000 rpm), rev limit: 7,000 rpm — BLG; Golf Mk5 GT 133 kilowatts (181 PS; 178 bhp) ???? — SEAT Ibiza Cupra Og af alle disse er det så kun 125 kw-udgaven som har både supercharger og turbocharger (hvis man kan stole på wikipedia).
dannemare Besvaret September 25, 2009 Rapporter Besvaret September 25, 2009 Men VW og Audi' date=' vil hellere have deres biler til at ligne "stockmodels" - en ulv i fåreklæder. Men det er jo røvsygt at have brugt jeg ved ikke hvor mange penge extra til en R20 eller S3 f.eks og så tror folk det er en 1.4 TFSI f.eks.[/quote'] Jeg køber heldigvis en bil ene og alene for min egen skyld og ikke at andre spekulere skal over, om det er en 1.4 TSI eller R. Dem, der ikke ved bedre, interesserer sig alligevel ikke en skid for, at du har en R (de gaber, mens du fortæller dem om det). "Ligesindede" ser (og hører) til gengæld på et splitsekund, at der er tale om en R. Og med et APR Stg II+ kit (eller tilsvarende) til relativt få penge skal du bare være i et forkert gear i et ganske kort øjeblik i din M3, og løbet er kørt. ;) Du er jo vant til automat.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu