Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Golf R - første review Det første review af Golf R: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Volkswagen-Golf-2.0-TSI-270-R/246100/ Men at dømme ud fra Autocars review er der ikke helt samme aggressive lyd fra luftindtag og udstødning, som man ellers finder det i nye Cupra R. Hvis den bliver alt for steril, må jeg se mig om efter noget andet, men en Evo X er desværre heller ikke specielt interessant at høre på. Insignia OPC, derimod, lyder fabelagtig.

• Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
hehe tror måske det var mig der havde kørt de 50 af de 200km hvis det var i svedala du prøvede den. ja udstyr er der nok bla Rear vehicle monitor. den trækker godt må man sige og siger ikke så meget. man kan godt mærke der er skruet ned for momentet i 1 gear, men i 2 sker der noget mere. Jeg vil dog ikke bytte type r´en for MPS. Men MPS fortjener helt sikkert en prøvetur...
Har lige siddet og læst lidt i tråden her for sjov.. Skruet ned for momentet i 1.gear synes jeg bla. er en af de ret sjove - hvordan mener du ?
Besvaret
Har lige siddet og læst lidt i tråden her for sjov.. Skruet ned for momentet i 1.gear synes jeg bla. er en af de ret sjove - hvordan mener du ?
Af hensyn til traction ganske enkelt (eller mangel på samme). I flere af de nyere FWD hot hatches med over 200 hk, herunder også Focus RS, begrænser ECU-programmeringen således momentet i 1. gear og sågar i 2. gear for undgå ubehersket hjulspin og torque steer.
Besvaret
Hvilke andre "sjove" ting falder du over i tråden? Nu er det jo godt nok ikke biler, der kan måle sig med en Porsche, men derfor kan vi andre jo godt synes, at der er megen valuta for pengene i dette prissegment.
Besvaret

Hmm havde sq ikke tænkt på Insignia - syns dem jeg har set på vejen ser ganske fede ud. Knap så meget Opel som i gamle dage, over dem - og mere sporty moderne biler. Og den 2.8 V6er lyder satme godt hehe

Besvaret
Hmm havde sq ikke tænkt på Insignia - syns dem jeg har set på vejen ser ganske fede ud. Knap så meget Opel som i gamle dage, over dem - og mere sporty moderne biler. Og den 2.8 V6er lyder satme godt hehe
Helt enig. Fed lyd og et absolut vellykket design IMO. opel-insignia-opc-02.jpg
Besvaret
2:55 inde i dette klip kan musikken også nydes:
Edit: Genial anmelder i øvrigt. Selv uden undertekster (som da jeg først så dette klip i sin tid) og dermed uden at forstå et ord, er han IMO ganske underholdende. :D
Besvaret

Vill nu også hellere overveje en golf r32 og så smide et turbokit på - g-power f.eks. Syns prisen på en insignia opc er lidt vildt, for en ....opel griner. Eller bare holde mig til min oprindelige ide, SLK 55 AMG - :D

• 2 weeks later...
Besvaret

Hmm, har tænkt frem og tilbage gennem julen.... Ender nok med at jeg må have en Evo X i stedet for Golf R'en - med mindre en tur i Golfen til foråret får mig på helt andre tanker. Det, der betyder mest for mig, når dagen er omme, er smilet på læben, og det ved jeg ikke rigtigt, om en Golf R kan tilbyde. Og så skal Evo'en naturligvis på sigt en tur forbi JRM Racing og up'es til først 340 og så senere 380 hk. :) http://www.jrm-racing.se/p10838/p_frame_framesetpage_swe.php Det burde bringe 0-100 ned under de 4 sekunder og en 1/4 mile i den lave ende a 12 sek. :) En Evo X FQ-360 gør 0-100-diciplinen på 4.1 sek ifølge tal fra Mitsu UK.

Besvaret

Så vil jeg faktisk anbefale dig en EVO9 istedet....den kører langt bedre end X'eren. Og så er den ikke så grim.....trods alt. Der er mange lækre 9'ere tilsalg på blocket, hvis den gerne må være brugt.....Altså ha' kørt mere end 16km......:D

Besvaret
Der er mange lækre 9'ere tilsalg på blocket' date=' hvis den gerne må være brugt.....Altså ha' kørt mere end 16km......:D[/quote'] Det må den ikke. :p :laugh: Vil have den fra ny, og ja, 9'eren er mere rå og ufiltreret i køreoplevelsen end 10'eren, men det skal jeg nok overleve. Det bliver trods alt også en pendlerbil, og her er 10'eren efter alt at dømme nemmere at leve med i dagligdagen end 9'eren. Det er i hvert fald, hvad folk, der har haft begge, siger på bl.a. http://forums.evolutionm.net og http://www.evoxforums.com
Besvaret

Tror du vil få mere ud af en impreza wrx sti - Den er også pænere. Min genbo har en evo X - og han er rigtig ked af den. Den er kedelig at køre i syns han. Han har så også en med deres brøler af en automatgearkasse. Men som han siger, jeg får ikke et kick når jeg fyrer den af - den er tam(frit oversat fra svensk til dansk :D). Jeg syns ikke man hører den slags udtalelser fra folk der kører Impreza WRX STI ? Jeg selv er også kommet lidt videre i overvejelserne - SLK 55'eren blir droppet til fordel for en mere rummelig og lækker CLK 55 fra 2005. Den perfekte løsning, for os der godt kan leve med brugte biler :D 3 måneder til skiftet - der kan ske meget endnu. Drømme er jo gratis som man siger.

Besvaret
Det kunne jeg snildt forestille mig. Hvorfor ikke en Impreza så??? Synes jeg trods alt er federe end Lanceren med det nuværende design.....:)
Well, personligt er jeg meget mere til Evo'ens look end STI'ens i sin hatchback-form, og så har der været overraskende mange motor-relaterede problemer med 2008+ Subaru'erne (jeg har fulgt med på bl.a. http://iwsti.com/forums/ gennem flere år). Pris er også afgørende, og sidst jeg tjekkede kostede en STI i omegnen af SEK 470.000. Det er bilen slet ikke værd, IMO. Sidst, men ikke mindst, vinder Evo'en alle de sammenligningstests, jeg er faldet over gennem tiden.
Besvaret
Jeg selv er også kommet lidt videre i overvejelserne - SLK 55'eren blir droppet til fordel for en mere rummelig og lækker CLK 55 fra 2005. Den perfekte løsning, for os der godt kan leve med brugte biler :D 3 måneder til skiftet - der kan ske meget endnu. Drømme er jo gratis som man siger.
En CLK 55 er jo en fin bil på trods af den er "neddroslet" til 367 hk i forhold til E55 :p
Besvaret
Tror du vil få mere ud af en impreza wrx sti - Den er også pænere.
"Få mere ud af..." ?? :confused: Jeg har fulgt Evo vs STI -scenen utroligt tæt i 4 år nu. Jeg ved præcis, hvilken bil af de 2 jeg helst vil have.
Min genbo har en evo X - og han er rigtig ked af den. Den er kedelig at køre i syns han. Han har så også en med deres brøler af en automatgearkasse.
You said it. Behøver jeg sige mere?
Jeg syns ikke man hører den slags udtalelser fra folk der kører Impreza WRX STI ?
Det er lige præcis det eneste, jeg hører motorpressen sige om den seneste STI. Den er kedelig, blød, og den understyrer.
Sidst' date=' men ikke mindst, vinder Evo'en alle de sammenligningstests, jeg er faldet over gennem tiden.[/quote'] 'nuff said: 0MqBnjTTZLM
Besvaret
Evoerne er fede banebiler - hvis man vælger manuelt gear. Skal man have "DSG"' date=' så mister man 1 sek på 0-100 tiden, af en eller anden underlig grund. og den blir faktisk ret langsom så påd en forkerte side af 6 sekunder. den nye MRS eller hvad udstyrs varianten nu hedder.[/quote']
Besvaret
Det var da også på tide de kom ind i spillet :-) - gad vide om man kan få omprogrammeret 2008/2009 modellen også ? hvis det er alt de gjorde ? Det er det samme som VWs DSG gear gør i S-mode - og det er ekstremt fedt at køre med, når der skal underholdning på drengen. Hvornår henter du så en ? ? :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...