Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Nu har jeg aldrig været fan af 0-100 acc. jeg er mere til mellem accelerationerne. Så gør ikke så meget med lidt hjulspil i 1 og 2. gear, det er et spørgsmål om dosering. Og på våd vej kan du heller ikke undgå massivt hjulspin med baghjuls træk - der er det kun 4 hjulstræk der batter. Ved ikke om jeg specifikt satser på fwd - kigger på biler som ligger inden for mit budget. Golf R32'eren står stadig på listen, men i den konfiguration som jeg vil have er den svær at finde, og når man finder den koster den boksen i forhold til alder og udstyr. Og golf R kommer ikke ind i billedet - den er for dyr, og jeg skal købe den fabriks ny. Og jeg nægter at være den der tager det tab når den skal sælges griner. Så længe BSR giver 2 års garanti, dvs. overtaget garantien på motoren - så sover jeg ganske trygt om natten tror jeg :D Og nu i denne vinter, med baghjuls træk - må jeg indrømme at det bare ikek er så fedt, når man skal bruge 30-40 min hver dag at komme fri i sneen. Men det er fedt om sommeren og på bane :-) Denne bil blir et kompromi mellem økonomi og power - og den blir også min næste vinterbil - når den er betalt godt ned om 1½ år, så står den på en rigtig sjov banebil og sommerbil ved siden af. Man skulle ikke tro det - men en Golf r32 med DSG og 3 dørs, læder er meget svær at finde, til en fornuftig pris. Kan få den som 5 dørs,dsg og stofsædder uden problemer - men den B-stolpe er bare irreterende at kigge på, når man skal ud fra sidevej mv. Og så kan den ikke tunes så nemt - grundet det er en suge motor. Det koster kassen at få mere ud af den motor.

• Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Så har de da fået speedet leveringstiden op. Jeg bestilte min i midten af august har fået at vide' date=' at den bliver leveret i uge 10-11.[/quote'] Det her var hos SMC på amager. Jeg kunne få en med det samme, hvis jeg ville have man. gear :-)
Besvaret

Og så skal man lige huske på, at den gamle MK5 havde ingen former for dif.spær eller nm begrænsninger - det har den nye. Dog elektronisk og simpelt, men der skal en del til at spinne de forhjuls faktisk. Og med launch controllen i DSG, er der stort set intet hjulspin på tør vej, og i dette vejr, var der meget lidt faktisk. Var meget overrasket over det.

Besvaret
:confused: Du fokuserer da altid på 0-100 i alle dine tidligere indlæg' date=' når talen falder på acc. :confused:[/quote'] Fokuserer fordi de tit fortæller en masse om power - men jeg er ikke typen der selv ligger og køre dørtræk til næste kryds. På den måde - gå er de vigtige hehe - men som sagt, så kan jeg leve med lidt hjulspin i forhjulene, med det budget jeg har. Og nej, Mazda 3 mps og Ford focus som jeg har disset 0-100 km/t på blir stadig ikke aktuel hehe - Mazda 3 mps's interiør er skidt og billigt, det samme med forden, og den formår ikke at benytte sine 305 hk fornuftigt syns jeg. Og man sidder som om man kører bus i den. Opel Astra OPC, mjaa.....er generelt bare ikke til opel, lidt ala fordens billige interiør syns jeg.
Besvaret
det samme med forden' date=' og den formår ikke at benytte sine 305 hk fornuftigt syns jeg.[/quote'] Den må du sgu lige uddybe... 0-100 betød jo ikke så meget for dig, og med dét for øje, så eksploderer RS'en af sted fra 50 km/t i 2. gear. Den bil har en imponerende 50-150 acc. Og nu vi er ved det, så tag evt. et kig på en brugt 2008 Evo X MR igen, for hvis du ikke fokuserer på 0-100 alligevel, er dens tøven ved launch i 1. gear (som i øvrigt kan fikses via et reflash hos en Mitsu-forhandler!) jo ikke et problem. ;) Nej, interiøret i Evo'en når ikke GTI'en til sokkeholderne, så hvis fokus er kabine frem for rå performance, er den selvfølgelig et no-go.
Besvaret

Evo Xen er lidt for dyr, har skam tjekket den - den kommer på den forkerte side af 300.000 på svenske plader. Og mit fokus er lidt på det hele - er ikke kun enten eller :-) Mine forvirende udtalelser danner nok bund i at jeg er lidt i vildlede hvad jeg skal have - EN GT bil på motorvejen, og en GTI på banen - men med aut. gear og lidt luksus i. Oprindelig var jeg mest til en R32, men priserne ligger på 245.000-265.000 sek for en 2007/2008'er og for en 270.000-280.000 sek kan jeg få den helt nye Golf 6 GTI fra 2009. Grunden til jeg ikke kigger på Golf 5 GTI er, at den ligner alle de andre Golfer, men det gør R32'eren i samme årgang ikke. Den stikker ud af mængden lidt i fronten,bagenden og lyden. Det kan så fikses, men det koster en del ekstra med bodykit og udstødning. - der er den nye GTI 6 allerede klar. Den nye Opel insigna er rigtig lækker faktisk - men kan som du selv er inde på, ikke vente til sommere med at købe den nye Astra OPC.

Besvaret
Har i set at Bilmagasinet vil hellere ha en Focus ST end en Ralliart..... Synes sgu sådan en EVO er noget kedelig indvendig.....
Jeg vil gætte på de er utilfredse med sidehøjde og siddestillingen i RS'eneren, som alle andre der har testkørt :-) Begge biler er kedelige inden i - syns jeg.
Besvaret

Ja...... til daglig brug skal kabinen være lækker. Jeg gider heller ikke køre i al det plastic fantastic (se bort fra Starlet) :D Også derfor jeg er meget til de tyske biler....der er ikke mange der laver kabiner som tyskerne. BMW er ved at komme efter det, men er ikke helt ¨på højde med Audi og Mercedes.....Sådan en kabine i en C63'er er fandme lækker. :)

Besvaret
Har i set at Bilmagasinet vil hellere ha en Focus ST end en Ralliart..... Synes sgu sådan en EVO er noget kedelig indvendig.....
Enig. Kabinen er bestemt kedelig. Heldigvis - for mig - har interiør en lav prioritet hos mig, og nedenstående kan jeg uden problemer leve med: 2008-mitsubishi-lancer-evolution-x-6-588x441.jpg
Besvaret

Ralliart... Uha.. Den kabine er værere i virkeligheden end på billedet frederik... Læs evt hvad bilmagasinet skriver om deres 1990´er plastik. Meget mærkeligt at der ikke engang er sportssæder, men i nogle lande kan recaro tilkøbes :rolleyes: En ordentlig kabine og en omgang blyfri 95 som mulighed kunne jeg sagtens være interesseret :rolleyes:

Besvaret

Sæt dig ind i en TT-RS'er og du glemmer alt om en Mitsubishi......:D En kabine skal bare være LÆKKER!! Det er der man tilbringer det meste af sin tid når man kører, så det skal ikke være noget der er til at lukke op og skide i.... Frede....behold din Corsa OPC. Langt federe end det Mitsu værk....;)

Besvaret
Nu har jeg aldrig været fan af 0-100 acc. jeg er mere til mellem accelerationerne. Så gør ikke så meget med lidt hjulspil i 1 og 2. gear, det er et spørgsmål om dosering. Og på våd vej kan du heller ikke undgå massivt hjulspin med baghjuls træk - der er det kun 4 hjulstræk der batter. Ved ikke om jeg specifikt satser på fwd - kigger på biler som ligger inden for mit budget. Golf R32'eren står stadig på listen, men i den konfiguration som jeg vil have er den svær at finde, og når man finder den koster den boksen i forhold til alder og udstyr. Og golf R kommer ikke ind i billedet - den er for dyr, og jeg skal købe den fabriks ny. Og jeg nægter at være den der tager det tab når den skal sælges griner. Så længe BSR giver 2 års garanti, dvs. overtaget garantien på motoren - så sover jeg ganske trygt om natten tror jeg :D Og nu i denne vinter, med baghjuls træk - må jeg indrømme at det bare ikek er så fedt, når man skal bruge 30-40 min hver dag at komme fri i sneen. Men det er fedt om sommeren og på bane :-) Denne bil blir et kompromi mellem økonomi og power - og den blir også min næste vinterbil - når den er betalt godt ned om 1½ år, så står den på en rigtig sjov banebil og sommerbil ved siden af. Man skulle ikke tro det - men en Golf r32 med DSG og 3 dørs, læder er meget svær at finde, til en fornuftig pris. Kan få den som 5 dørs,dsg og stofsædder uden problemer - men den B-stolpe er bare irreterende at kigge på, når man skal ud fra sidevej mv. Og så kan den ikke tunes så nemt - grundet det er en suge motor. Det koster kassen at få mere ud af den motor.
Hvis du er til mellem accel så skal der ikke meget til at Cupraen bliver rigtig sjov... Jeg ejer selv en 2008 model, jeg har tunet den for ca 20.000kr og laver nu 356hk og 484nm mod standard 240hk og 318nm. Så bliver den altså sjov, 80-120 i 3 gear, 2,6 sek. MANGE bliver rigtig overrasket på motorvejen, den trækker igennem op til begrændseren i 6 gear som er flyttet til 7200omdr, der går den 283kmt på gps. Fra 100, til ca 270 kørte jeg mod en m3(ikke v8) med den har 343hk standard. Hans var chippet, komplet eisenhower(staveplade) udst og det var tydeligt jeg gik godt fra ham hele vejen op. Vi kørte fra forskellige hastigheder hele vejen fra hillerød til kbh. Ved godt jeg ikke følger ham på en bane men det bruger jeg ikke min til, kører meget motorvej og der er den altså sjov. Det eneste der er lavet for at nå de hk, er 3" forrør, 3" indsug, s3 intercooler og så er den chippet. Det hele holder til det, kobling kan dog til fordel skiftes da den kun holder ca 30.000km med det setup. Det er ikke med min gode vilje jeg sælger den, da det hele bare spiller i den bil, men vi flytter til SE 1 April plus vi venter første barn til august.. Giver mulen helt ret, i den prisklasse som en tt-rs er den helt klart det bedste alt, ELSKER Audi indeni... Meeeen i en Cupras prisklasse bliver den hurtigt den sjoveste og den holder bare...
Besvaret

Du fatter bare ikke en skid..... Spist for mange roer som lille? :D Det er da helt ligegyldigt hvad jeg siger, så er alt andet bare bedre og det jeg har/siger er noget skrammel..... Kan du ikke smide mig på ignore listen, så jeg slipper for dine kommentarer. Har du nogensinde siddet i en TT??? Nej.....for du cykler hver dag.

Nu ved jeg ikke om dette er "standard kabinen" i TT'eren, men udseendemæssigt er det hip som hap for mig på Dannemares Evo billede og dette. Det kan godt være der er milevidt mellem knapplacering, displays, valg af materialer og lignende, men ikke på selve udseendet. http://l.yimg.com/dv/izp/audi_tt_3.2_quattro_2009_dashboard_dashboard.jpg
Besvaret
Du fatter bare ikke en skid..... Spist for mange roer som lille? :D Det er da helt ligegyldigt hvad jeg siger, så er alt andet bare bedre og det jeg har/siger er noget skrammel..... Kan du ikke smide mig på ignore listen, så jeg slipper for dine kommentarer. Har du nogensinde siddet i en TT??? Nej.....for du cykler hver dag.
Nu skal du ikke lade dig gå på af Lollikens udtalelser - han har ikke begreb eller interesse for biler, taget ud fra tidligere udtalelser og denne :-) Det er min opfattelse i hvert fald. Og det er fair nok - men hvorfor så blande sig i en diskution - lugter af troll :-) (og det virker desværre hehe) Han ændre måske mening, når han er færdig med at studere(?) og kan købe bil i en anden klasse end han har nu. Så står den nok ikke på gammel saab :-) Eller også så er biler bare ikke ham, og har man ikke interessen så kan man ikke se forskel på hvad der er lækkert, eller sætte sig ind i hvorfor andre syns en bils udseende og design er lækkert. Han lyder som min gamle far på 65 - bil er et transportmiddel fra a-b, og skal helst være så billig som mulig og bare køre.
Besvaret

Tid til mellemkonklusion efter 40 sider.. Der er mange spændende hot hatches, og meningerne er mange.... Tyskerne er dog ofte i et stærkt overtal herinde. Dog bliver konklusionen at type r både har kabinen, motoren, teknikken, lyden, oplevelsen osv til at være en af de bedste hot hatches :D

Besvaret
Tid til mellemkonklusion efter 40 sider.. Der er mange spændende hot hatches, og meningerne er mange.... Tyskerne er dog ofte i et stærkt overtal herinde. Dog bliver konklusionen at type r både har kabinen, motoren, teknikken, lyden, oplevelsen osv til at være en af de bedste hot hatches :D
Jeg erklærer mig helt enig - du tænker jo på Golf R og Scirocco R - ikk'? ;)
Besvaret

Jeg ved sgu ik' om det er trolling, og hvis det er, så ville jeg jo langt fra være den eneste herinde :P Måske tror tyv hver mand stjæler? Indlægget blev skrevet i håb om nogen ville forklare mig de subtile forskelle i designet og på den måde udvide min horisont. Lidt ligesom at Italiensk fodbold er mere interessant hvis man forstår spillet bag spillet. Argumenter som "X hot, Y not" giver ikke rigtigt indtryk af hvorfor. =) En god ven er mekanikker og vi snakker tit om biler, men hvor han går op i design og udseende er jeg mere fokuseret på bedrifter og gadgets, altså teknologien, hvorfor jeg er mere hooked på en Evo kontra f.eks. en Mercer eller Bimmer i samme prisklasse. Også Audi A6 steg betydeligt i karakter efter den vintertest med deres A6 Allroad. Så er der nogen der kan se forbi fordomme og evt. tage tiden til at uddybe forskellene? F.eks. at der måske er så milevidt mellem mit billede af en TT kabine kontra virkeligheden, som der efter sigende er mellem Dannemares Evo kabine og virkeligheden?

Besvaret
Tid til mellemkonklusion efter 40 sider.. Der er mange spændende hot hatches, og meningerne er mange.... Tyskerne er dog ofte i et stærkt overtal herinde.
Jamen så vil jeg lige prøve at tilføje Citroën'en igen. DS3 ikke meget større end en mini, og skal kunne fås i en 2 liters motor med 200+ HK. Jeg vil da tro skidtet kan bevæge sig, men spørgsmålet er: hvordan bevæger den sig så? Hva' siger motorbladene f.eks.?
Besvaret
Prøv dem ......så ser du forskellen.....
Specifics Bob ... Be specific! =) Sætter jeg mig bag rettet så er det jo ekstremt subjektivt hvad jeg får ud af det. For at tage fodbold som udgangspunkt, hvis jeg elsker agressivt legende spansk fodbold og skal bedømme italiensk fodbold uden at kende til mentaliteten, så kan det meget vel være at jeg stadig synes det er røvkedeligt at se på :) Giv mig noget der kan udfordre mit nuværende syn .. som Bas'mand jo så smukt opremsede....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...