dannemare Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Tror altså godt Ford ved hvordan de servicerer deres eget produkt - svarer jo til jeg siger' date=' min Porsche aldrig nogensinde skal forbi et porsche værksted - fordi de ikke kan finde ud af at servicere bilen. [/quote'] Nope, RS'en er unik på så mange måder, at næsten ingen Ford-værksteder har (ordentlig) erfaring med dem. Dette er veldokumenteret af utallige ejere på ford club sweden -forummet og ikke mindst focusrsoc.com. I "gamle dage" krævede det særlig uddannelse af værkstederne, førend deres grease monkeys overhovedet måtte nærme sig en Ford RS. Dette blev for nogle år tilbage - som med så meget andet i disse tid - skåret væk af omkostningsmæssige (konkurrencemæssige) hensyn. Du kan ikke sammenligne med Porsche. De sælger jo ikke andet en performance-biler, hvor alle modeller formentligt har rigtigt, rigtigt meget til fælles. Næh du, en typisk Ford-forhandler sælger og servicerer sjældent andet end Fiesta'er og alm. Focus'er, der overvejende intet har til fælles med RS'en, når vi snakker motor, turbo, differentiale, mv. De fleste forhandlere kan ikke engang skaffe den særlige motorolie, som af Ford anbefales. Vi er mange RS-ejere, som har spurgt adskillige forhandlere, men de er clueless og kan ikke engang finde den i systemet. Jeg selv har ude hos Bilia (Ford, Volvo) på Amager forleden og ville købe lidt mere olie, så jeg havde noget på lager, men de kunne ikke skaffe det, så jeg måtte nøjes med den 'oil sump plug washer' til 5 kroner, som jeg havde glemt at få med fra forhandleren i Västerås.
Basse Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Dårlig reklame for ford må man sige - Subaru ejere må man håbe ikke har samme problem, efter som WRX STIen har været på markedet i mange år jo. Dog har jeg hørt at Danske Subaru forhandlere ikke aner en skid om de modeller hehe. Men giver sig selv, der kører formentlig få af dem på gaderne jo, som er inden for ny bil garantien i DK hehe. Måske ford skulle holde sig til biler de kender til, og lade deres muskel versioner blive hos deres ralley team :D
dannemare Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Ja de forhandlere siger så meget - men når lortet går i stykker, så er det importøren som bestemmer om garantien skal gælde eller ej(plejer det at være i det mindste). Og er der ikke stempler der matcher det der er lavet - så ryger garantien med sikkerhed. Det sparer de jo penge på. Så med mindre du har det skriftlig fra forhandleren, så er det ikke en dyt værd, hvad han har sagt. Njah, man kommer sikkert til at skulle slås med næb og kløer, men man har loven på sin side, så længe arbejdet kan dokumenteres til at være "fackmannamässigt utfört enligt tillverkarens instruktioner"....
dannemare Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Måske ford skulle holde sig til biler de kender til' date=' og lade deres muskel versioner blive hos deres ralley team :D[/quote'] RS'en er netop designet og udviklet af Ford Team RS: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Team_RS Tro mig... de ved, hvad de laver. Men derfra og så til at forvente, at en eller anden tilfældig Ford-forhandler på Lars Tyndskids marker har et indgående kenskab til RS'en, er naivt. Netop af denne grund udvalgte jeg mig min Ford-forhandler med allerstørste omhu. Ingen anden forhandler i hele Sverige har solgt så mange RS'er som dem, og de har uden tvivl fået opbygget sig en solid erfaring med bilerne hen over det seneste halvandet års tid. Problemet - for mig - er bare, at de ligger 600 kilometer væk. Autotech ligger trods alt "kun" 300 km herfra. Desuden er denne problematik jo slet, slet ikke Ford-specifik. Det gælder for samtlige bilproducenter, som først og fremmest sælger "alm." biler. Tag nu bare min gamle Corsa OPC, som for det typiske Opel-værksted (Sverige/Danmark) også er ukendt farvand. Denne bil har i sig selv også nogle "særheder", som langt de fleste Opel-mekanikere ikke har erfaring med. I hele Skåne er der kun blevet solgt en håndfuld, men heldigvis fandt jeg et værksted, hvor den ene af dem selv havde en Corsa OPC, hvilket gav mig lidt ro i sindet.
dannemare Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Mon ikke også min garanti ryger alligevel når den bliver chippet. yep (hvis de bemærker det, vel at mærke ;)) Synes bare service på nye biler er spild af tid og penge.... Hvis man bare sørger for olie' date=' filter, luftfilter, diverse væsker, dæk osv er der jo ikke meget andet...[/quote'] Så sandt. Man må bare krydse fingre for, at man ikke har fået en "Friday afternoon car"... :)
dannemare Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Dog har jeg hørt at Danske Subaru forhandlere ikke aner en skid om de modeller hehe. Men giver sig selv' date=' der [u']kører formentlig få af dem på gaderne jo, som er inden for ny bil garantien i DK hehe. Præcis. Hele humlen i en nøddeskal.
Basse Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 VI streger lidt brugt ford RS og wrx sti af listen - så hellere en nissan 350Z eller BMW z4 i35. Dog er der sikkert samme problemer med Nissan, da de kun producere 2 slags sportsvogne - men de er ikke så futuristiske som FRS'eren :-)
thomas_lund Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Z4? Er du vimmer bimmer :-D Husk lige at køre Boxster inden eller efter du har prøvet Z4'eren ;-)
Juff Besvaret July 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2010 yep (hvis de bemærker det, vel at mærke ;)) Så sandt. Man må bare krydse fingre for, at man ikke har fået en "Friday afternoon car"... :) Mon ikke det viser sig temmelig hurtigt så :-) har runder 2500 på 2 uger uden probs :-D
Rikke Rost Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Der står kun én tilbage når du er færdig....:D Dét ved du godt! VI streger lidt brugt ford RS og wrx sti af listen - så hellere en nissan 350Z eller BMW z4 i35. Dog er der sikkert samme problemer med Nissan' date=' da de kun producere 2 slags sportsvogne - men de er ikke så futuristiske som FRS'eren :-)[/quote']
Juff Besvaret July 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2010 Focus RS - med svensk el-motor ? http://www.automotorsport.se/news/21165/ford-focus-rs--med-svensk-elmotor/
dannemare Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 VI streger lidt brugt ford RS og wrx sti af listen - så hellere en nissan 350Z eller BMW z4 i35. Dog er der sikkert samme problemer med Nissan' date= da de kun producere 2 slags sportsvogne - men de er ikke så futuristiske som FRS'eren :-) Helt sikkert. Se bare da jeg var ude efter en prøvetur i en 370Z. Jeg skulle helt til Stockholm, fordi der stort set ikke fandtes en eneste i hele landet, selv om den havde været på markedet i et halvt års tid.
dannemare Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Mon ikke det viser sig temmelig hurtigt så :-) har runder 2500 på 2 uger uden probs :-D Yeps, også min tanke. Regner selv med at have rundet 7000 km, inden den ankommer til Autotech.
dannemare Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 VI streger lidt brugt ford RS og wrx sti af listen - så hellere en nissan 350Z eller BMW z4 i35. Dog er der sikkert samme problemer med Nissan' date= da de kun producere 2 slags sportsvogne - men de er ikke så futuristiske som FRS'eren :-) Hellere en Z4M Coupe for mit vedkommende (hvis jeg skulle købe brugt). Eeeeeelsker den forrige Z4'ers shape i coupe-form.
dannemare Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Focus RS - med svensk el-motor ? http://www.automotorsport.se/news/21165/ford-focus-rs--med-svensk-elmotor/ våra alltid välinformerade kolleger på Autocar, som citerar "very senior sources" Autocar er normalt alt andet end velinformeret og opdigter gang på gang "fakta". :) Men lad os se... :) Hvorom alt er, springer jeg over, når der snakkes elmotorer. :D
Basse Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Z4? Er du vimmer bimmer :-D Husk lige at køre Boxster inden eller efter du har prøvet Z4'eren ;-) Har kørt en hel dag i en 2008 Boxster S med 295hk motoren - den er for klein til mig. Alt for meget støj i kabinen både med og uden tag, og alt for meget vind i kabinen med taget nede. Kabinen er for lille og for trang til mine 193 cm. Men lyden og handling er top dollar, jeg er bare for høj og magelig til den lille bil. 911'eren sidder jeg dog helt perfekt i - men den er også lige det størrer. Har også mine tvivl om Z4 og Nissan 370Z - men har ikke prøvet dem endnu. Dog blev jeg overrasket over MB SLK 350'eren, der var godt nok meget plads i. Sad flyvende godt i den. Men lidt skufttet over støj niveauet i selve kabinen - det runger enormt meget. Men motorlyden er fantastisk, og den er ganske kvik sq. Det var den gamle 272 hk motor med 7g-tronic. Dog var den lidt næsetung som alle MB'er - men kunne godt leve med det. hehe Er pengene til det, når jeg skifter næste gang - blir det sq nok porsche 997 S enten cab eller coupe. Den bil er som skabt til min krop og humør. Men skal stadig ud og se på de andre, inden man køber jo - men pt. har jeg ikke de tanker - nyder min porsche 996 cab for meget hehe. Nuii det er en rigtig bil sq.!
Basse Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Der står kun én tilbage når du er færdig....:D Dét ved du godt! Hehe TTeren er rigtig fed - men tror aldrig jeg kommer til at eje en. Nægter simpelthen at betale audi købspriser og audi servicepriser. De er jo helt hen i vejret generelt i forhold til hvad man får. Audi er dyrer end porsche, i forhold til de priser jeg har fået oplyst. Der er sq noget galt.
Rikke Rost Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 MIn bliver kørt til AZF i Flensburg når det er tid.....:) Audi Malmø kommer ikke til at røre den....
Rikke Rost Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Jeg har lige bestilt sådan et her til bilen :) The MSR-200 High Definition MotorSports Camera, also referred to as an in car camera or on board camera, is the first POV camera designed specifically for the motorsports enthusiast. It shoots in crystal clear 720P H.264 HD The 110deg wide angle lens catches all the action and the 2x digital zoom brings it closer when you need it. It includes a wired start/stop remote and a suction mount. This rugged, weatherproof system is ideal for use in open cockpit vehicles like karts and Indy cars, mounted on windshields or mounted on the exterior panels and tanks of your motorcycle or snowmobile. Operation is easy with the included, wired remote control and extension cable.The front lens glass is replaceable so you don't have to worry about rocks and debris. With the included cigarette lighter power adapter and the ability to accept up to 32GB SD/SDHC cards, the MSR-200 can record uniterupted for up to 12hrs in HD. The MSR-200 also has an industry standard 1/4-20 thread so it can be used with just about any camera mount you want including our pump activated suction mount and rollbar mounts. The 2.4" Display, A/V out cable and built-in USB cable make watching and transfering your videos a snap. http://www.hoyttech.com/index.cfm/product/28_2/msr-200-high-definition-motorsports-camera.cfm Med remote switch! Så er det sgu nemt at montere lækkert i bilen!
dannemare Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Jeg har lige bestilt sådan et her til bilen :) The MSR-200 High Definition MotorSports Camera Nice
Rikke Rost Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Ja glæder mig pænt meget til at se resultatet! :) Nu mangler jeg lige den nye tuningsfil, de ARB's der er bestilt hjem og så lige få flyttet Cup sports over på mine S8 fælge. Og så lige en 4 hjuls udmåling. Så er den klar til ringen d. 6/8.
dannemare Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Min satsning hedder stadig Video VBOX, og de har smidt en "Lite"-udgave på gaden til næsten halv pris i forhold til sin storebror: http://videovbox.co.uk/index.php/products/video-vbox-lite UOWKeUuYyvs Svensk forhandler: http://www.mindation.com/index.php/racinggps/videovboxlite
Rikke Rost Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Helt hundrede! Men jeg synes ikke kvaliteten er godt nok på cam siden. Data overlay er super nice, men det er ikke noget jeg skal bruge til noget.
Juff Besvaret July 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2010 Sjovt nok købte min bror dette medion i aldi for at teste det. http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=115170 Som artklen siger giver det ganske flot video medion eller ej........ Er generelt ikke selv den store medion fan .. hehe Han bruger på hans R1 når der køres på bane.... fin kvalitet....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu