Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Ang. ægtheden af videoen, så er det jo tydeligt at det ikke har meget med en STD. RS at gøre længere....Direzza er et motorsportsdæk i den tunge klasse og sælges ikke igennem Dunlop, men Dunlop Motorsport. Undervogn og bremser er modd'et og det betyder alt. Så der var skam en god grund til at jeg såede tvivl om videoen. For en std. Focus kommer ikke derned.... Og jeg synes det er superfedt du optimerer bilen! Glæder mig til at se den og ikke mindst se hvor hurtig den er. Se den 0-200 tid på 17.7 sekunder for den tunede Focus. Det er rystende langsomt... Ifølge fastestlaps.com så er TTRS med færre hk og mindre moment, 14,9sek 0-200 og 3,9sek 0-100. Det synes jeg ret beset sætter Focus i et skidt lys rent performance mæssigt. Nu må du ikke ta' det personligt og tro jeg er ude på at håne dig eller noget..... Jeg forholder mig til den erfaring jeg har med tunede biler, samt omgangene på ringen. Jeg kan se når en mand og hans bil kører stærkt dernede... Du kan se det på linierne og hvornår han indleder svingene. Jeg satte en SLS AMG til vægs dernede i maj måned. Med 2 meget erfarne svenske motorsjournalister i...de var nede og teste en svensk pressebil. De var MEGET imponeret over den lille lysegrå racer, for de havde forsøgt at hænge på, men kunne ikke. Den nuppede en GT3RS Mk2 .... og inden du/i begynder at sige at de ikke tror på det, så kommer der 2 videoer her... Den første med SLS og overhalingen i Hatzenbach. Han gi'r plads da jeg ligger og presser....

Den anden er med GT3RS Mk2 fra indgangen til Schwalbenschwans og til Gantry. Ryger forbi i 5 gear....
Feast your eyes my friend ;) Han forsøger at stikke af....det kan du høre på hans udstødning der bare larmer HELT vildt!
Hvad søren får dig til at tro, at jeg ligefrem er overrasket, eller ikke ved hvilke mods de har udført på bilen? :rolleye: Stadig pænt selskab, ikke desto mindre, og jeg synes egentligt ikke, at deres modifikationer er så ekstreme, som du synes at ville antyde. Til foråret får jeg selv nye dæk og fælge på min i samme liga. Så er vi ved at være nede på, at bremser, undervogn og drexler lsd adskiller mit setup fra deres (med den undtagelse, at min har en god sjat power ekstra, selvfølgelig, herunder kraftigere indstrøjtningdyser og modificeret indsugning). Bur, intet bagsæde og andre forstole har jeg imidlertid ingen planer om, og bremser bliver først opgraderet, når standardbremserne synger på sidste vers. Undervogn er jeg lidt i syv sind omkring. Det er slemt nok at køre rundt i Kbh i forvejen. :) Vægtbesparende tiltag kommer jeg ikke umiddelbart ind på, så min forbliver godt 25 kilo tungere. Har du for øvrigt allerede glemt, at jeg postede selvsamme klip herinde for et års tid siden? :confused: På daværende tidspunkt forsøgte du at så tvivl om videoens ægthed. I know. auto sport "Supertest" er altid 20,6. Det fremgår tydeligt af billedet ovenfor. 20,6 er distancen brugt af langt de fleste test, så der er intet specielt i det.
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Nope.....venter lige lidt for der kommer ting til den i løbet af foråret med bigturbo kit. Så der er ingen grund til selv at begynde en dyr udvikling :D LOBA er kommet med et 500 hk's kit til den. Baseret på en optimeret OEM lader. Det kunne jeg godt hoppe på....for det er ren bolt-on. Og det tiltaler mig faktisk en del. Og det med at R-dæk ikke betyder noget, lyder i mine ører helt åndssvagt.

Hvordan går det forresten med din TTRS? Er den planmæssigt ved at ramme de 500 heste efterhånden?
Besvaret
Så der var skam en god grund til at jeg såede tvivl om videoen. For en std. Focus kommer ikke derned....
Jeg kan ikke mindes, at jeg sagde, bilen var en standard FRS, da jeg postede klippet.
Og jeg synes det er superfedt du optimerer bilen! Glæder mig til at se den og ikke mindst se hvor hurtig den er. Se den 0-200 tid på 17.7 sekunder for den tunede Focus. Det er rystende langsomt... Ifølge fastestlaps.com så er TTRS med færre hk og mindre moment, 14,9sek 0-200 og 3,9sek 0-100. Det synes jeg ret beset sætter Focus i et skidt lys rent performance mæssigt.
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: 0-?? tider siger mig intet. For så havde jeg jo ligesom ikke købt en tung FWD. :) Og jeg kører aldrig med pedalen i bund fra lyskryds i byzoner. Det er saften og kraften på motorvej, der interesserer mig. Jeg har ingen tider på min egen (cirka 400 heste), men for en 440 hestes FRS (tilhørende JWRacing i UK) ligger 96-160 km/t-tiden på 4.7 sek. Det er samme tid som en 2005 Ferrari F430.
Nu må du ikke ta' det personligt og tro jeg er ude på at håne dig eller noget..... Jeg forholder mig til den erfaring jeg har med tunede biler, samt omgangene på ringen. Jeg kan se når en mand og hans bil kører stærkt dernede... Du kan se det på linierne og hvornår han indleder svingene.
Hmm, det er ellers mit indtryk, at det meste, du har med at gøre, enten går i stykker eller bare ikke er lavet ordentligt. Det gik galt med din RS6, og din TTRS har vist heller ikke ligefrem haft en ubesværet start på livet. ;)
Jeg satte en SLS AMG til vægs dernede i maj måned. Med 2 meget erfarne svenske motorsjournalister i...de var nede og teste en svensk pressebil. De var MEGET imponeret over den lille lysegrå racer, for de havde forsøgt at hænge på, men kunne ikke. Den nuppede en GT3RS Mk2 .... og inden du/i begynder at sige at de ikke tror på det, så kommer der 2 videoer her... Den første med SLS og overhalingen i Hatzenbach. Han gi'r plads da jeg ligger og presser....
Den anden er med GT3RS Mk2 fra indgangen til Schwalbenschwans og til Gantry. Ryger forbi i 5 gear....
Feast your eyes my friend ;) Han forsøger at stikke af....det kan du høre på hans udstødning der bare larmer HELT vildt!
Det er altid svært at vudere andre kørere, og om de er så eller så dygtige, og om de faktisk yder deres/bilens bedste. Apropos udstødning så larmer min eksempelvis cirka det samme ved fuld pedal på motorvejen uanset om den er i f.eks. 4. eller 5.. Jeg siger bare, at med mindre han sidder med aut.gear, er det ikke nødvendigvis en selvfølge, at han har smækket den i det optimale gear. Nu må du ikke tro, at jeg er ude på at stille spørgsmålstegn ved din kunnen. Du lader til at køre godt.
Besvaret
Og det med at R-dæk ikke betyder noget, lyder i mine ører helt åndssvagt.
Meget muligt. Men det blev testet på Ringen sidste år eller forrige år. Jeg har allerede referet detajlerne herom tidligere i denne tråd. Et sæt R888 gav en standard FRS cirka 1 sekund på Ringen.
Besvaret
Har du en reference? Jeg finder nemlig ingen 20.8 km tid for TTRS på 8:09. Det er 20.6 km tider alle sammen, inkl. Horst von Saurmas 8:09-tid i sport autos Supertest. Breuer kørte en 7:59-tid i RS'en. Supertest-tider sat af sport auto er normalt med Horst von Saurma. 7:58 for Raeder RS'ens vedkommende. 8:09 for en helt standard TTRSs vedkommende.
Som ovenfor skrevet.
Besvaret
Meget muligt. Men det blev testet på Ringen sidste år eller forrige år. Jeg har allerede referet detajlerne herom tidligere i denne tråd. Et sæt R888 gav en standard FRS cirka 1 sekund på Ringen.
så tag du nogen andre, 1 sek er ikke nok til at hele vejen rundt når de ikke holder til mere.. sorry :th2:
Besvaret

Den er jeg ikke lige med på Frederik??? Kan du ikke lige opfriske min hukommelse??

Hmm' date=' det er ellers mit indtryk, at det meste, du har med at gøre, enten går i stykker eller bare ikke er lavet ordentligt. Det gik galt med din RS6, og din TTRS har vist heller ikke ligefrem haft en ubesværet start på livet. ;)[/quote']
Besvaret

Så er det sgu et skidt setup..... Skulle den tese være rigtig, så er der ingen grund til at montere andre dæk end dem den kommer med OEM. Tror sku ikke de erfarne folk på ringen er enig....men det er bare noget jeg tror. ;)

Besvaret
Den er jeg ikke lige med på Frederik??? Kan du ikke lige opfriske min hukommelse??
Jeg driller bare. :rose: :) Din RS6 led overlast engang nede på Ringen (det er vist endda omtalt i en tråd herinde for et par år siden), og din TTRS går rundt og "glemmer" sit remap og har samtidig ikke ligefrem fået optimal behandling hos BN, selv om du har overværet meget af arbejdet. Tag med mig til Autotech i Trollhättan til sommer, så sætter de skik på den. :p
Besvaret

RS6 var mine pølsefingre der kom i vejen og BN er et overstået stade. Der sætter jeg ikke mine ben igen... Overværet og overværet...er jo svært at se om en gut svejser ordentligt og fjerner grater osv bagefter. Det finder man jo først ud af når man skiller det ad igen. Ang. map'et så var det en ting Landberg skulle bruge noget tid på. Der var en del ting i ECU der nulstiller sig selv og de parametre fik han først med den beskrivelses fil der kom fra Audi om parametre i ECU'en. Det har fungeret upåklageligt siden. Men jeg vil meget gerne med op til Autotech. Kunne være spændende! Har haft Basse med ude i bilen og han var, for at sige det pænt, meget overrasket over hvordan den bare trak igennem.

Besvaret
RS6 var mine pølsefingre der kom i vejen og BN er et overstået stade. Der sætter jeg ikke mine ben igen... Overværet og overværet...er jo svært at se om en gut svejser ordentligt og fjerner grater osv bagefter. Det finder man jo først ud af når man skiller det ad igen. Ang. map'et så var det en ting Landberg skulle bruge noget tid på. Der var en del ting i ECU der nulstiller sig selv og de parametre fik han først med den beskrivelses fil der kom fra Audi om parametre i ECU'en. Det har fungeret upåklageligt siden. Men jeg vil meget gerne med op til Autotech. Kunne være spændende! Har haft Basse med ude i bilen og han var, for at sige det pænt, meget overrasket over hvordan den bare trak igennem.
Ja, den er rimlig vild hvad angår træk - uanset gearet. Men "samme" setup i en FRS asso 2.5l 5cyl med turbo - har dog ikke prøvet FRSen endnu, kun Brians TT RSer. I burde begge melde jer på knutten, og så se hvordan jeres biler opfører sig :-)
Besvaret
Ja, den er rimlig vild hvad angår træk - uanset gearet. Men "samme" setup i en FRS asso 2.5l 5cyl med turbo - har dog ikke prøvet FRSen endnu, kun Brians TT RSer. I burde begge melde jer på knutten, og så se hvordan jeres biler opfører sig :-)
Jeg har planer om at deltage. Jeg har trods alt kun 4 trackdays fra 2009 i bagagen (2010 kørte jeg slet ikke), så det kan vist kun gå fremad med rutinen. :)
  • 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...