Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg kan se, at jeg nok skulle have set på de øvrige indslag vedr. betalingsanmærkninger, inden jeg undlod at betale en parkeringsbøde:D Jeg fik en parkeringsbøde, her i foråret, som jeg af princippiele årsager ikke ville betale. Jeg har klaget til Malmö Stadt, men det hjælp ikke så meget. Det endte så med, at jeg fik en betalingsanmærkning:thumbdown. Jeg har efterfølgende betalt bøden og var så naiv, at jeg troede at sagen var ud af verden. Her til sommer ville jeg udskifte bilen og? ja, korrekt de l... SEB ville ikke bevillige mig et billån. De kigger overhovedet ikke på ens personlige forhold, økonomi m.v. De ved, at jeg tjener rimeligt godt og har i de 2 år, jeg har været kunde hos dem altid betalt til tiden. Det skyldes ene og alene en anmærkning pga en fu... P-bøde:fight: Jeg har skrevet til SEB i Stockholm i går og nu må jeg se, hvad de siger. DET ER SIMPELTHEN UFFATELIGT OG HELT UD AF PROPORTIONER. Indlægget er ment som en advarsel til andre (som ikke har læst de øvrige indlæg).

Besvaret

man plejer at kunne få sekretess på sin förste og eneste betalingsanmärkning spesielt mht böder.. jeg fik det på en böde for at köre i en avställd bil.. ringede til kronofogden og beklagede mig og de gav mig sekretess. de sagde at det gör det ofte i den slags sager med nysvenskere hvis det er bagateller og de er betalt... men den går ikke flere gange bare med den förste läste lidt og ens förste anmärkning er åbenbart pr automatik usynlig så du må ha flere end en hvis seb kan se dem

Besvaret

Ja, det drejer sig faktisk om 2 parkeringsbøder (begge biler holdt hele weekend på vejen, da vi var på en kort smuttur i udlandet). Det er nu surt alligevel! I den sidste ende drejede det sig om 1100 Skr. Det, som får mig op af stolen er, at de ikke vurderer udfra ens økonomi og om man har overholdt lånafbetaling. Jeg betragter ikke mig selv som en dårlig betaler. Jeg kunne forstår det, hvis jeg misbrugte kreditkort, misligeholdt lån o.l.....men parkeringsbøde® på tilsammen 1100???

Besvaret

Manøvre.... Tænker, hvad hvis man har fået en anmærkning. Kunne man flytte til DK i 1-2 måneder, for bagefter at flytte tilbage til Sverige.....får man et nyt personnummer?? Kunne det tænkes at man bliver slettet??

Besvaret
Tænker, hvad hvis man har fået en anmærkning. Kunne man flytte til DK i 1-2 måneder, for bagefter at flytte tilbage til Sverige.....får man et nyt personnummer?? Kunne det tænkes at man bliver slettet??
Dit personnummer slettes svjv. ikke. I DK har du ihvert fald dit danske personnummer resten af livet. F.eks. svenskere der arbejder i DK... Fik du bøderne på baggrund af den der regel at man ikke må holde samme sted i mere end 24 timer?
Besvaret

Cpr nr Man beholder samme person nr

Tænker, hvad hvis man har fået en anmærkning. Kunne man flytte til DK i 1-2 måneder, for bagefter at flytte tilbage til Sverige.....får man et nyt personnummer?? Kunne det tænkes at man bliver slettet??
Besvaret
Ja, det drejer sig faktisk om 2 parkeringsbøder (begge biler holdt hele weekend på vejen, da vi var på en kort smuttur i udlandet). Det er nu surt alligevel! I den sidste ende drejede det sig om 1100 Skr. Det, som får mig op af stolen er, at de ikke vurderer udfra ens økonomi og om man har overholdt lånafbetaling. Jeg betragter ikke mig selv som en dårlig betaler. Jeg kunne forstår det, hvis jeg misbrugte kreditkort, misligeholdt lån o.l.....men parkeringsbøde® på tilsammen 1100???
gå ned i en SEB og tal med dem personligt .. det kan hjälpe... eller så tag en snak med GE
Besvaret

Jeg har talt med SEB personligt. Jeg fik oven i købet både KFM og UC til at sende en skriftelig bekræftelse på, at jeg intet skylder (=at begge bøder er betalt). Det hjælp intet. Det er derfor, at jeg skrev et brev til SEB i Stockholm i går. Jeg har også tænkt mig at tale med andre banker, herunder handelsbanken. Har I nogen erfaringer med dem?

Besvaret

Ja, jeg forstår det heller ikke. Jeg havde altid troet, at man vurderede de enkelte kunder individuelt! At afvise folk pga en anmærkning vedr. en parkeringsbøde er efter min mening helt ud i skoven. Nu prøver jeg at skifte bank....hvis muligt??

Besvaret
Er der nogen speciel grund til at det er sådan i Sverige ? Bankerne går glip af mange gode kunder, hvis de automatisk afviser folk som i denne tråd der har udmærket økonomi.
Deres vurdering er vel at de helst vil have kunder som både har betalingsevne og betalingsvillighed.
Besvaret

Betalingsanmærkninger er så vidt jeg har forstået - uanset hvad - en kilde til store problemer ift at optage lån mv i Sverige. Derfor - undgå dem - selv om jeg godt kan se at det er for sent i dette tilfælde.

Besvaret
Deres vurdering er vel at de helst vil have kunder som både har betalingsevne og betalingsvillighed.
Det er lige præcis det... Desuden foreskriver reglerne for P Malmö også at selvom du er uenig i en bøde skal den indbetales... Så kan du klage over den, og få den retur såfremt den er givet på et forkert grundlag...
Besvaret

Ja, det har jeg også hørt efterfølgende. Der er ingen tvivl om, at det er mig selv der har klokket i det, men det ærger mig alligevel, at SEB "pludselig" betragter mig som en slags "dårlig betaler". Jeg er blevet klogere, men det hjælper mig ikke så meget nu:-(

Besvaret
Ja' date=' det har jeg også hørt efterfølgende. Der er ingen tvivl om, at det er mig selv der har klokket i det, men det ærger mig alligevel, at SEB "pludselig" betragter mig som en slags "dårlig betaler". Jeg er blevet klogere, men det hjælper mig ikke så meget nu:-([/quote'] Det fremgår af deres hjemmeside under klagevejledningen... Hvor surt det end er, så er uvidenhed desværre ikke noget som myndighederne accepterer... Du bliver af banken betragtet som en kunde der enten ikke kan betale eller vil betale... Det er de 2 ting som skaffer dig en registrering hos Kronfogden... Men skal du låne penge inden din betalingsanmærkning bliver slettet, så er Bluestep stedet at gøre det...
Besvaret

Vi brukar inte ha problem med att finansiera bilar på kunder som har betalningsanmärkningar av bagatellartad sort, men det är iof. nu ett år sedan sist jag fick en sådan kredit beviljad, vet inte om klimatet blivit "hårdare". Speciellt Danskar brukar man ha lite mer överseende med då dom inte är insatta i "vårt" system här i Sverige. Tycker det är underligt at din egen bank avvisar dig pga. detta... Men som tidigare skrivits det är inte bara betalningsförmåga som bankerna tittar på utan även betalningsmoral, dennna är nog betydligt högre i S just beroende på effekterna av en betalningsanmärkning, på gott och ont.

Besvaret
Jeg har talt med SEB personligt. Jeg fik oven i købet både KFM og UC til at sende en skriftelig bekræftelse på' date=' at jeg intet skylder (=at begge bøder er betalt). Det hjælp intet. Det er derfor, at jeg skrev et brev til SEB i Stockholm i går. Jeg har også tænkt mig at tale med andre banker, herunder handelsbanken. Har I nogen erfaringer med dem?[/quote'] ja jeg synes de er helt til gri i HB men pröv feks nordea eller danske bank evt få din danske bank til at skrive et anbefalelsesbrev.. hvis du da altså er "clean" i dk

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...