Jump to content

Advarsel Politi ved lufthavn

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle Politiet tjekker at folk ikke svinger til højre ned af amagerstandvej fra afkørslen ved lufthavnen her til morgen!! Det er fand'me irreterende at man ikke kan svinge der. Jeg nåede heldigvis lige fordi uden at blive taget!!!!! Hilsen den daglige pendler

Besvaret

Hvorfor ikke köre rundt? Jeg körte i flere år med min sön der arbejdede på Amagerstrandvej. Han hoppede normalt af når jeg holdt for rödt i inderste bane. Men visse dage hoppede han over i en kollegas bil der holdt i banen ved siden af. Og når jeg så kom frem og holdt som nr 1 eller 2 ved det röde lys så svingede de ned ad Amager strandvej efter at väret en tur rundt nede i rundkörslen. Så hvorfor ikke bare tage turen rundt og slippe for ärgelserne

Hej alle Politiet tjekker at folk ikke svinger til højre ned af amagerstandvej fra afkørslen ved lufthavnen her til morgen!! Det er fand'me irreterende at man ikke kan svinge der. Jeg nåede heldigvis lige fordi uden at blive taget!!!!! Hilsen den daglige pendler
Besvaret

Fordi man føler sig helt til grin over at skulle holde til kø hele vejen ned igennem rundkørslen, skabe unødig trafik dén vej mod lufthavnen, udlede ekstra CO2 og lige køre 500 meter ekstra hver dag. De var også travlt optaget da jeg kørte forbi her til morgen.. *pyyyh*

Besvaret

Der var intet politi kl. 7.50 ca. da jeg kørte forbi. (eller også så jeg dem ikke - blev i hvert fald ikke stoppet hehe) Ja, der er ikke mange sekunder at spare, det kommer lidt an på om man er heldig at komme med over første gang, eller skal vente :D De burde bare lave en svingbane der jo, så er alle problemer løst :-)

Besvaret

Ja netop - svingbane skal der til. Det ville også afvikle trafikken bedre tror jeg, da der kunne være grøn pil mens de, der kører af Amager Strandvej mod lufthavnen har grønt lys. Argumentet man har hørt om at det er pga et ønske om at begrænse trafikken af Amager Strandvej har jeg lidt svært ved at se det fornuftige i, kører man ikke den vej alligevel? Eller er der nogen der har fravalgt at køre den vej af netop den årsag?

Besvaret

Har da også lavet nummeret mere end et par gange.... Nogen der ved hvad det giver i bøde? (...samt evt. klip?) Mere for at afgøre om det er det værd..... Kører uden for myldretiden, så jeg gør det kun fordi jeg syntes det er komplet idioti at køre hele vejen ned til rundkørslen.:rolleye:

Besvaret
Har da også lavet nummeret mere end et par gange.... Nogen der ved hvad det giver i bøde? (...samt evt. klip?)
Det kostede mig 500 DKK sidste gang, jeg kom til at lave stuntet lige foran en politibil! Det giver ikke klip, og det skal det fanden galemig heller ikke gøre, når det højresving forbudt skilt udelukkende stammer fra et politisk lokums-forlig af værste skuffe. Det har INTET med trafiksikkerhed at gøre at der er højresving forbudt - det står der KUN for at sabotere trafikken opad amager strandvej mest muligt, og er udtryk for en lattervækkende "Not in my backyard" politik fra Tårnbys borgmester.
Besvaret
Nej' date=' ingen klip. Men de tager rigtig mange der liiige skal med for ikke at holde for rödt igen. Og det giver et klip.[/quote'] Da ikke hvis de kører over for gult ? - rødt ja - men sådan er det jo i alle kryds :-) Der var en gang en lastbil dyttede af mig, for at dreje til højre - jeg måtte tage mig selv i at griner af ham. Lastbilchauffører bryder jo trafikloven ca 99% af den tid de er på vejen. :-)
Besvaret

Hvorfor siger du det Basse???

Da ikke hvis de kører over for gult ? - rødt ja - men sådan er det jo i alle kryds :-) Der var en gang en lastbil dyttede af mig, for at dreje til højre - jeg måtte tage mig selv i at griner af ham. Lastbilchauffører bryder jo trafikloven ca 99% af den tid de er på vejen. :-)
Besvaret

Rödt lys Ja, rödt naturligvis, men det gör ca 50 % jo også.

Da ikke hvis de kører over for gult ? - rødt ja - men sådan er det jo i alle kryds :-) Der var en gang en lastbil dyttede af mig, for at dreje til højre - jeg måtte tage mig selv i at griner af ham. Lastbilchauffører bryder jo trafikloven ca 99% af den tid de er på vejen. :-)
Besvaret
Hvorfor siger du det Basse???
Deres fartpilot er på maxfarten aka 90 km/t når de kører motorvej, hvilket de gør for det meste. Men ok, måske ikke 99% af tiden, men tæt på da :D Og så overhales der jo stadig på motorvejen, selv om det vidst blev forbudt, da man hævede farten fra 70 km/t til 80 km/t for lastbiler ? eller tager jeg fejl.
Besvaret

ja det lille højresving kostede mig så desværre 500 kr her i morges :thumbdown lidt ærgeligt da jeg ellers ikke har kørt den vej i månedsvis, med hva' faen det er nu billigt sluppet :p for de 2-300 gange jeg samlet har taget det sving siden de lavede den fjollede regel

Besvaret
Deres fartpilot er på maxfarten aka 90 km/t når de kører motorvej, hvilket de gør for det meste. Men ok, måske ikke 99% af tiden, men tæt på da :D Og så overhales der jo stadig på motorvejen, selv om det vidst blev forbudt, da man hævede farten fra 70 km/t til 80 km/t for lastbiler ? eller tager jeg fejl.
Det er da ikke forbudt for lastbiler at overhale, andet end når der er skiltet for det. Tro mig der er mange bilister der ligger i vejen for lastbilerne.
Besvaret

Lyder som den helt rigtige dag at tage en hjemmearbejdsdag på. Ærgelig over at høre om jer der fik girokort. Hele krydset over broen ved lufthavnen kandiderer til Danmarks ringeste trafikløsning: Hvorfor er der ingen venstre svingbane mod Sverige? Hvorfor er der ikke lavet grøn pil og svingbane når man kommer fra Lufthavnen og drejer til højre mod Sverige? Hvorfor skal al trafik ned gennem den rundkørsel ved Netto? Hvorfor har man kun 10 sekunder i hver anden bølge til at slippe over, når man kommer fra Sverige? Hvorfor er det så farligt at lade lidt mere trafik slippe ned forbi hr Tårnbys borgmester på Amager Strandvej? Hvorfor er Tårnby Kommune ikke bare en smule taknemmelige over at have fået gratis motorvej fra lufthavnen til Kalvebod-afkørslen, finansieret af os pendlere? Jeg fatter det ikke...

Besvaret

....Jeg betragter det ikke som en bøde men derimod et årsabonnement der skulle betales :laugh: Det er 2 år siden jeg sidst betalte, så nu var det vel blevet tid til afregning ved kasse ét igen. Jeg har aldrig forstået hvorfor de ikke har kunne komme på en mere hensigtsmæssig løsning end den måde det fungerer på nu. Jeg har flere gange oplevet at ved at være lovlydig og køre ned til rundkørslen, at man så har bragt sig i en til tider mindre farlig situation, fordi de mange der skal til højre stopper trafikken for dem der kommer fra Netto og skal ligeud imod lufthavnen. Løsningen kunne være enten en lysreguleret rundkørsel eller at det blev tilladt at dreje til højre (evt. hjulpet på vej af en grønpil).

Besvaret
Hvorfor er der ingen venstre svingbane mod Sverige?
For at genere 'svenskerne' så de ikke bruger denne vej til at komme ind til centrum af København
Hvorfor er der ikke lavet grøn pil og svingbane når man kommer fra Lufthavnen og drejer til højre mod Sverige?
For at genere 'svenskerne' så de ikke bruger denne vej til at komme ind til centrum af København
Hvorfor skal al trafik ned gennem den rundkørsel ved Netto?
Hvorfor har man kun 10 sekunder i hver anden bølge til at slippe over' date=' når man kommer fra Sverige?[/quote']For at genere 'svenskerne' så de ikke bruger denne vej til at komme ind til centrum af København For at genere 'svenskerne' så de ikke bruger denne vej til at komme ind til centrum af København
Besvaret

Det underlige ved den trafikfjendske måde det kryds er planlagt på er jo at i 2012 åbner Danmarks Akvarium langs vandet mellem strandparken og lufthavnen. Bliver spændende om de til den tid har tænkt sig at blive en anelse mere hensynsfulde overfor os bilister.

Besvaret
Det underlige ved den trafikfjendske måde det kryds er planlagt på er jo at i 2012 åbner Danmarks Akvarium langs vandet mellem strandparken og lufthavnen. Bliver spændende om de til den tid har tænkt sig at blive en anelse mere hensynsfulde overfor os bilister.
Say what? Har du et link eller noget?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...