dannemare Skrevet September 20, 2009 Rapporter Skrevet September 20, 2009 Nogen der ved, om man med et simpelt "indgreb"(med VAG-COM eller noget andet) selv kan definere, hvornår omdrejningsbegrænseren slår til? Helt optimalt ville det være, hvis man kunne få den til at være afhængig af olietemp (alternativt går kølervæsketemp også an).
Rikke Rost Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Der skal lægges en logaritme ind i ECU'en..... er den ikke forberedt til det, så kan man ikke.
Thage Løbner Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Der skal lægges en logaritme ind i ECU'en..... er den ikke forberedt til det' date=' så kan man ikke.[/quote'] Måske du mener ALGORITME ? God søndag Thage
Rikke Rost Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Ja Thage...jeg mente algoritme......:) Tak Måske du mener ALGORITME ? God søndag Thage
Lollikken Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Måske du mener ALGORITME ? God søndag Thage [Overtræt&Lalleglad] Eller Al Gore Rhythm? [/Overtræt&Lalleglad]
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Der skal lægges en logaritme ind i ECU'en..... er den ikke forberedt til det' date=' så kan man ikke.[/quote'] Men hvis jeg bare vil have mulighed for manuelt at kunne skifte mellem f.eks. 3800 RPM og fabriksstandard (6500+ RPM), burde det vel være muligt med en eller anden device (omend jeg risikerer, at garantien ryger worst-case). Alternativt må jeg jo bare ledsage bilen, når den skal til olieservice m.m., ligesom jeg allerede gør det i dag med OPC'en. Og nej, jeg stoler nemlig ikke en pind på, at værkstederne ikke voldtager ens bil på kold motor. Jeg har hørt rigeligt med dårlige historier fra nær og fjern.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Måske du mener ALGORITME ? God søndag Thage Ja Thage...jeg mente algoritme......:) Tak Brian, mener du ikke Thøger? KIDDING, Thage... Du kan ta' det.
Rikke Rost Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Det kan man godt elektronisk. Der skal 2 programmer i boksen som man så kan skifte imellem via fartpiloten eller andet der sidder nemt og bekvemt. Det bruger Oettinger bla på deres ECU tuninger. Der er en gut, Kim Ritterbusch, i danmark der gør det samme med hans dieseltuninger såfremt der er plads i boksen til de 2 programmer.
Gio Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Men hvis jeg bare vil have mulighed for manuelt at kunne skifte mellem f.eks. 3800 RPM og fabriksstandard (6500+ RPM), burde det vel være muligt med en eller anden device (omend jeg risikerer, at garantien ryger worst-case). Alternativt må jeg jo bare ledsage bilen, når den skal til olieservice m.m., ligesom jeg allerede gør det i dag med OPC'en. Og nej, jeg stoler nemlig ikke en pind på, at værkstederne ikke voldtager ens bil på kold motor. Jeg har hørt rigeligt med dårlige historier fra nær og fjern.Kan din "racer-dims" ikke generere en log, som fortæller om kørsel, omdrejninger m.m.? I så fald kan du jo se om lærlingen har har været ude og fyre den af imens den har været på værksted. Så er det jo bare at konfrontere dem med det - omend det vel er svært at se, om det har været på kold eller varm motor (?). Under alle omstændigheder, så skal den slet ikke op i det røde felt ved et almindeligt værkstedsbesøg - og så er du i din gode ret til at gå videre.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Det kan man godt elektronisk. Der skal 2 programmer i boksen som man så kan skifte imellem via fartpiloten eller andet der sidder nemt og bekvemt. Det bruger Oettinger bla på deres ECU tuninger. Der er en gut, Kim Ritterbusch, i danmark der gør det samme med hans dieseltuninger såfremt der er plads i boksen til de 2 programmer. Ah, clever. Det kunne være smart. Det vil jeg helt sikkert lige tjekke op på, når det bliver aktuelt.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Kan din "racer-dims" ikke generere en log' date=' som fortæller om kørsel, omdrejninger m.m.? I så fald kan du jo se om lærlingen har har været ude og fyre den af imens den har været på værksted. Så er det jo bare at konfrontere dem med det - omend det vel er svært at se, om det har været på kold eller varm motor (?). Under alle omstændigheder, så skal den slet ikke op i det røde felt ved et almindeligt værkstedsbesøg - og så er du i din gode ret til at gå videre.[/quote'] Sandt, det er en mulighed. Men jeg forestiller mig, at lærling-bumsen bare unplug'er min VI fra OBD-stikket, mens han "testkører" den. Stikket sidder lige under cigartænderen, så det tager kun 2 sek. Og de kan helt sikkert komme på talrige undskyldninger for midlertidigt lige at have taget stikket.
Rikke Rost Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Bedre at forebygge end at helbrede......:) Og de bruger helt sikkert OBD til diagnose, så det hiver de ud med en sandsynlighed på 1,12......
Gio Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Sandt' date=' det er en mulighed. Men jeg forestiller mig, at lærling-bumsen bare unplug'er min VI fra OBD-stikket, mens han "testkører" den. Stikket sidder lige under cigartænderen, så det tager kun 2 sek. Og de kan helt sikkert komme på talrige undskyldninger for midlertidigt lige at have taget stikket.[/quote']Point taken!...ja, så er der jo kun muligheden tilbage med de to programmer i ECU'en.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Jeg ved endnu ikke, hvor jeg ender med at købe, men når den skal ha' service, tror jeg, at jeg smider den op til Bilcentrum i Hörby. Så kan Peter forhåbentligt holde lidt øje med den. :)
larsk Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Men HAR du bestemt hvad du vil købe? Sidst vi talte havde du da med en bred vifte af ideer.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Men HAR du bestemt hvad du vil købe? Sidst vi talte havde du da med en bred vifte af ideer. Da VW på Frankfurt i tirsdags officielt annoncerede, at Golf R rent faktisk ville få sine 270 hk sammen med et effektivt AWD (rygterne var mange om FWD, ligesom Scirocco R fik det), var jeg mere eller mindre solgt. :th2: Så ja, det ender med AL sandsynlighed med at blive en 5-dørs Golf R i enten blå eller hvid. Forventer dog ikke at lægge en bestilling før tidligst til juni næste år. Selv om motor osv. er velafprøvet gennem flere år (Audi S3, TT-S, osv) nu, vil jeg ikke have en af de allerførste R'ere, der ryger af samlebåndet.
larsk Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Da VW på Frankfurt i tirsdags officielt annoncerede' date=' at Golf R rent faktisk ville få sine 270 hk sammen med et effektivt AWD (rygterne var mange om FWD, ligesom Scirocco R fik det), var jeg mere eller mindre solgt. :th2: Så ja, det ender med AL sandsynlighed med at blive en 5-dørs Golf R i enten blå eller hvid. Forventer dog ikke at lægge en bestilling før tidligst til juni næste år. Selv om motor osv. er velafprøvet gennem flere år (Audi S3, TT-S, osv) nu, vil jeg ikke have en af de allerførste R'ere, der yger af samlebåndet.[/quote'] Falder af samlebåndet Det forstår jeg godt, og det lyder sq også helt forrygende med de specs.
Basse Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Nogen der ved' date=' om man med et simpelt "indgreb"(med VAG-COM eller noget andet) selv kan definere, hvornår omdrejningsbegrænseren slår til? Helt optimalt ville det være, hvis man kunne få den til at være afhængig af olietemp (alternativt går kølervæsketemp også an).[/quote'] Køb en E92 M3, så ligger det i som standard :D
Basse Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Sandt' date=' det er en mulighed. Men jeg forestiller mig, at lærling-bumsen bare unplug'er min VI fra OBD-stikket, mens han "testkører" den. Stikket sidder lige under cigartænderen, så det tager kun 2 sek. Og de kan helt sikkert komme på talrige undskyldninger for midlertidigt lige at have taget stikket.[/quote'] 2 ord - GPS tracker :-) Har jeg god erfaring med.
Lollikken Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 2 ord - GPS tracker :-) Har jeg god erfaring med. Hva' er prisklassen på sådan en fætter og hvor tit sender den data? :)
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 2 ord - GPS tracker :-) Har jeg god erfaring med. Ja, sådan en fætter har jeg faktisk også haft lidt kig på: http://tramigo.se/
Basse Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Tramigo skulle være ganske udemærket - udfordringen med alle trackers er monteringen. Hvis den skal være rigtig effektiv, så skal den gemmes rigtig rigtig godt - og det koster lidt knaster. Men BRC tager f.eks 1800 for en montering af tracker ca. - og de placerer den som regl ganske ok, ikke de vildeste steder - men nok til en tyv ikke bare lige kan komme til den.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Køb en E92 M3' date=' så ligger det i som standard :D[/quote'] Det burde simpelthen være standard i ALLE biler IMO. Det er et plus for alle. Bilproducenterne må da også selv være interesseret i, at hr. & fru bondeknold ikke sparker til pedalen i fx deres Kia Ceed med 7 års fabriksgaranti, mens motoren stadig er iskold.
Lollikken Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Det burde simpelthen være standard i ALLE biler IMO. Det er et plus for alle. Bilproducenterne må da også selv være interesseret i' date=' at hr. & fru bondeknold ikke sparker til pedalen i fx deres Kia Ceed med 7 års fabriksgaranti, mens motoren stadig er iskold.[/quote'] Hvorfor så ikke bare have et oliefyr til motoren og bilen vil først starte når motoren har en bestemt temperatur ? :) Det ville sikkert været det bedste for bilen og motoren, men hvis du skal afsted med en fødende kone, så vil du nok foretrække at du kan give gas på en kold motor kontra at bede konen om at tage det stille og roligt i de 15-30 minutter, det tager at varme motoren op til optimal temperatur :D (Men det er så bare mig). Jeg tror de fleste gerne vil have fuld frihed når det gælder deres bil og vil undgå så mange begrænsninger så muligt? Det er vel også derfor at de fede racing biler kan slå alle de forpulede computerstyret funktioner fra.
Lollikken Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Ja' date=' sådan en fætter har jeg faktisk også haft lidt kig på: [url']http://tramigo.se/ Tramigo skulle være ganske udemærket - udfordringen med alle trackers er monteringen. Hvis den skal være rigtig effektiv, så skal den gemmes rigtig rigtig godt - og det koster lidt knaster. Men BRC tager f.eks 1800 for en montering af tracker ca. - og de placerer den som regl ganske ok, ikke de vildeste steder - men nok til en tyv ikke bare lige kan komme til den. Hvor længe holder sådan et batteri så? For det kan godt være man skjuler skidtet rigtigt godt, men hvis man skal huske at lade batteriet op hver 3. uge så kan det nok blive lidt belastende(og måske dyrt) i længden :D En anden tanke jeg fik var .. hvis dette bliver standard i biler, gad vide hvornår øvrigheden begynder at ansøge om at få bilernes GPS data i forbindelse med forbrydelser eller gentagende fartovertrædelser ... ?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu