Jump to content

Sprogspørgsmål - Trappantal (t.ex. BV, 1tr, 2tr)

Recommended Posts

Skrevet

I forbindelse med bestilling af internet skal jeg bla. skrive følgende på bestillingen. - Trappantal (t.ex. BV, 1tr, 2tr) Er det, det samme som etage? BV er stuen, 1tr er første sal osv?

Besvaret

En dansk første sal svarer til svensk 2.tr, og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)

Besvaret
En dansk første sal svarer til svensk 2.tr' date=' og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)[/quote']BV = bottenvåning
Besvaret

Så BV er vel stuen? I min opgang skal man lige 4 trin op til de første lejligheder. Så er spørgsmålet om det stadig er BV? (det er jo de nederste lejligheder)

Besvaret
En dansk første sal svarer til svensk 2.tr' date=' og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)[/quote'] Forleden spurgte jeg sekretæren i en bygning, hvor kontoret lå. Hun sagde jeg skulle op på 3. våningen - gik med mig ud til elevatoren og trykkede på.... knappen med 4. :tongue2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...