jolin Skrevet October 11, 2009 Rapporter Skrevet October 11, 2009 I forbindelse med bestilling af internet skal jeg bla. skrive følgende på bestillingen. - Trappantal (t.ex. BV, 1tr, 2tr) Er det, det samme som etage? BV er stuen, 1tr er første sal osv?
Jakriborg Besvaret October 11, 2009 Rapporter Besvaret October 11, 2009 En dansk første sal svarer til svensk 2.tr, og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)
Gio Besvaret October 11, 2009 Rapporter Besvaret October 11, 2009 En dansk første sal svarer til svensk 2.tr' date=' og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)[/quote']BV = bottenvåning
jolin Besvaret October 11, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2009 Så BV er vel stuen? I min opgang skal man lige 4 trin op til de første lejligheder. Så er spørgsmålet om det stadig er BV? (det er jo de nederste lejligheder)
Jakriborg Besvaret October 11, 2009 Rapporter Besvaret October 11, 2009 Skriv 1.tr, så er du sikker på, at ingen tager fejl. BV. har jeg ikke set anvendt ret mange steder. De fleste skriver vist bare 1.tr. om stueetagen.
jpc Besvaret October 15, 2009 Rapporter Besvaret October 15, 2009 En dansk første sal svarer til svensk 2.tr' date=' og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)[/quote'] Forleden spurgte jeg sekretæren i en bygning, hvor kontoret lå. Hun sagde jeg skulle op på 3. våningen - gik med mig ud til elevatoren og trykkede på.... knappen med 4.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu