Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
...2 securitas folk...
Forleden morgen var der 4 styk igennem toget. Der har været en del skriverier omkring togførernes arbejdsmiljø på det sidste, hvor togførerne klagede over ubehagelige og overfusende kunder når de kontrollerede billetter.
Besvaret

Så selv der gik 5 styk igennem en formiddag i sidste uge - uden dog egentlig at lave noget....undrede mig noget over deres tilstedeværelse. De hoppede af på kastrup. Personligt har jeg aldrig oplevet at personalet er blevet overfuset ml. Kbh H og Svågertorp selvom guderne skal vide at der har været grunde til det. Virker på mig som om folk godt er klar over at alle de skide forsinkelser ikke er noget den tilfældige ansatte foran dem kan gøre noget ved.

Besvaret

Tja... For et par uger siden da jeg stod dernede en søndag hvor der var forsinkelser. Blev et holdende tog "lavet om" til en anden destination end den det var tiltænkt. Det resulterede i at en mand i toget (som skulle til den første destination, altså den som blev lavet om) farede ud af toget - gav togførereren en ordentligt svada/skideballe for at det blev lavet om på den måde - og så jokkede vredt på af trappen. Helt ærligt, jeg forstår godt at man bliver mega irriteret (det var vi også over at have stået og gloet i 20 minutter ekstra) men det er da for pokker ikke noget man hverken kan eller bør hælde sin galde ud over fyren der kører toget for. Så hvis der sker meget af tilsvarende overfor personalet i toget, ja så forstår jeg egentlig godt at de gør det andet...

Besvaret

I sidste uge (tirsdag) var der også 5 stykker med, og de fik faktisk en, der ikke havde rent mel i posen. Han nägtede at skrive under på böden, og resultatet blev, at de inddrog hans kort. Hans forklaring var "at mange af hans venner havde prövet at forklare Skånetrafiken, at der var fejl på deres kort".

Besvaret

Jeg tror mere det er et spørgsmål om at personalet bliver truet når de laver billet kontrol. Jeg sad sommerdag sidste år i en halv time 10 meter fra hellerup station og ventede på at strisserne dukkede op så de kunne hente den her klaphat der ikke havde billet, råbte af konduktøren og til sidst forårsagede at toget blev stoppet indtil politiet indhentede ham. Pudsigt nok var han meget medgørelig derefter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...