Jump to content

Recommended Posts

• Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

Samme her, på dansk 3 og hver 3. uge modtager jeg flg. "Velkommen til Sverige. Den almindelige prisliste gælder ikke i udlandet. I stedet gælder de tariffer der opgives i denne SMS. Priserne er inklusiv moms og uden eventuelle rabatter og 3Global. I 3s net (3 SE) og (SWEDEN) gælder samme priser som hjemme. I øvrige net gælder følgende priser: Opkald til Danmark: 3,95 kr/min. Modtag samtale: 1,75 kr/min. Data: 20 kr/MB. Send SMS: 1 kr. Opkald til alarmcentralen 112 er gratis. For yderligere information om priser i udlandet ring +4570313120." Men det kan vel ikke komme an på telefonen, der er jo ikke nogen der ved hvilke mærke telefon, der modtager den i den anden ende ? Kan det være abb? jeg har et privat abb., det kan jo være i Erhvervs kunder får noget andet ?

Besvaret

Vi har også haft 3 længe og virker super godt. Vi blev tilbudt 3 Internet hjemme og vi kunne få 14 dage til at afprøve om signalet var godt nok. Kan man ikk også gøre det med en ny telefon. Data-roaming er slået til, men skifter altid manuelt net når vi krydser Øresund har redspot som ip. Men hvilke skal man vælge for at få et svensk nummer?

Besvaret

Antennen Alt afhänger åbenbart af antenne forholdene, ikke hvilken mobil man har. Vi havde evige problemer der hvor vi boede för. Men efter vi er flyttet er vi ikke blevet afbrugt en eneste gang. Vores DK 3 står altid i DK3, aldrig på Telia mere:rolleye: Det er ret fantastisk med alle de problemer vi har haft. Det eneste der er irriterende er en sträkning på vej på arbejde hvor den Danske ikke fungerer et pänt stykke vej. Derimod fungerer den Svenske 3 uden problemer, det fatter jeg ikke. Jeg ved at der bliver byttet mast (För omtalt af Toft der også får SMS med velkommen til Sverige der) Men jeg kan se på min mands telefon regning at hans ofte står i andet net når han er på arbejde i Kastrup lufthavn. Derimod har vi adrig problemer i Dragör ikke så langt derfra. Så noget system er der ikke:confused:

Besvaret

Blev nød til at tjekke min telefonregning online. Synes at jeg blev lidt bekymret af at læse de 2 sider her. Men ikke et eneste afhop i hverken tele, sms, mms eller data, selvom dataroaming altid er slået til. Hvis jeres telefoner hopper mellem de forskellige netværk er det telefonen den er gal med. Julie har en veninde hvis telefon gør det samme, også selvom den har været sendt til opdatering. Mine har aldrig selv smuttet uden at have fået besked på det. Så efter mit tjek på regningerne, vil jeg give 3.dk en kæmpe krammer for året som er gået. Lige meget hvor jeg befinder mig, har jeg altid net og skifter kun manuelt hver gang jeg krydser sundet. :thumbup: Perfekt gået 3.dk i mine områder. (der er selvfølgelig små sjældne huller forskellige steder i DK på landet, men ligeledes er der på min firmatelefon fra Homofon, eller telenor som det vidst hedder nu.)

Besvaret
Hvis jeres telefoner hopper mellem de forskellige netværk er det telefonen den er gal med. Julie har en veninde hvis telefon gør det samme, også selvom den har været sendt til opdatering. Mine har aldrig selv smuttet uden at have fået besked på det.
Jeg er også yderst tilfreds, har heller ikke fået nogen overraskelser i de 5½ år jeg har anvendt 3 her i Helsingborg og på vej rundt i Nordsjælland. Jeg har en Nokia E90, og når jeg læser indlæggene i denne tråd, ser det ud til at flere af dem, der har problemer, har noget andet end Nokia. Er det misforstået?
Besvaret
Jeg har en Nokia E90, og når jeg læser indlæggene i denne tråd, ser det ud til at flere af dem, der har problemer, har noget andet end Nokia. Er det misforstået?
Nej, det stemmer såmænd meget godt med det billede, jeg selv oplever. Samtlige Nokia-telefoner, vi har haft, har haft bedre signal end vores ikke-Nokia'er.
Besvaret
Jeg har en Nokia E90, og når jeg læser indlæggene i denne tråd, ser det ud til at flere af dem, der har problemer, har noget andet end Nokia. Er det misforstået?
Nej' date=' det stemmer såmænd meget godt med det billede, jeg selv oplever. Samtlige Nokia-telefoner, vi har haft, har haft bedre signal end vores ikke-Nokia'er.[/quote'] jamen Frederik du skriver jo det modsatte af hvad JPC siger :) Og her i huset har vi Ericsson og har aldrig haft nogle problem
Besvaret
Vi har haft en hel stribe Ericsson telefoner absolut uden problemer med 3 dækning. Så det kan altså lade sige gøre
ja, så er der ikke nogen tydelig tendens i nogen bestemt retning. Rart at få det be- eller afkræftet.
Besvaret

Vi har ikk haft Nokia i mange år. Samsung og Iphone. Der er nok bare bedre dækning her Nordpå. Men hvorfor ikke aftale en prøveperiode inden bindingstiden starter.

Besvaret

Vi har også udelukkende kørt med diverse "ældre" SE-telefoner de sidste 4 år.. Har tidligere haft både Nokia og Samsung, men holder mig pt til SE, for de virker upåklageligt - og de ringer, sms'er og tager lige så "gode" billeder som en iPhone :th2:

Besvaret
Jeg får "unknown application" på både min svenske og danske :-( Så nok også derfor det ikke står i mine sms´er
Jeg vil så godt tilføje at jeg ikke har modtaget en eneste af disse sms´er siden jeg prøvede at taste koden ind. Så det virker åbenbart også selv om den skrev unknown application
  • 3 weeks later...
Besvaret

Jeg har en lidt stor regning fra Tre i denne måned, og bemærker at det primært er 2 telefonnumre som bonner ud på regningen. Det bemærkelsesværdige er at begge disse numre er 3 numre! Et 3 i DK og det andet tre i SE. Min tre er fra SE. Så de to numre burde være gratis at ringe til, alligevel har tre faktureret 1100 sek for diverse opkald til disse numre. Når jeg ringer til tre, siger de at det koster hvis jeg ikke er i tres net når jeg ringer. Jeg har så efterfølgende altid prøvet at bemærke om jeg er i tres net, og det er jeg faktisk altid (når jeg kiger i hvert fald), så det undre mig meget at de charger 1100 sek for noget som jeg regnede med var inkluderet i abbonnementet. Derfor har jeg skrevet til kundeservice og spurgt til om det evt er en fejl. Er der nogen her på debatten som har oplevet det samme? Og eventuelt fundet en løsning? Eventuelt ville det da være smart, hvis man kunne låse telefonen til kun at bruge tres net, så man er helt sikker på at det ikke er årsagen?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...