schou Skrevet October 17, 2009 Rapporter Skrevet October 17, 2009 Hej Vi har tv via Canal Digital her i Sverige. Og forleden gik det op for mig, at vi bliver ramt af sort skærm den 31/10, når Danmark overgår til det nye signal. Jeg har godt set de der rulletekster over TV2, men har ikke skænket det en tanke, da alle med kabel tv jo ikke skulle blive berørt. Og vi har kabel tv via Canal Digital. Så stor var overraskelsen da TV2 forleden lavede en test og sagde, at alle dem der fik sort skærm nu også ville få det 31/10. Så jeg skrev straks til Canal Digital. De skriver, at jeg har analogt kabel tv. Jeg har ikke en dyt forstand på det her, er kabel tv altid analogt? De tilbyder jo digitalt tv, men er det også kabel tv?? Så der findes både analog og digital kabel tv? Problemet med de digitale pakker er, at så kan man ikke få de danske kanaler, ellers ville jeg gerne overgå til digital tv. Jeg tænkte også på, om det kan skyldes, at vores tv er af ældre dato? Det er fra 2002, og er formentlig ikke HD ready, som jeg har læst mig til, at TV'et også skal være? (Det er et B&O MX8000 nogen der ved om det er HD ready???) Jeg er virkelig på bar bund her, Canal Digital svarer mig ikke, jeg tror ikke helt de er klar over, hvad jeg snakker om, når jeg fortæller dem, at TV signalet skifter i DK. What to do???
Gio Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Dit kabeltv-abb. er p.t. analogt, og du modtager fint TV 2. Det vil sige, at Canal Digital tager TV 2-signalet ned "et sted fra", og afleverer det til dig analogt. Siden du har rulleteksterne, så kan vi gå ud fra at det er "det gamle signal" Canal Digital leverer til dig. Logikken ville være, at Canal Digital pr. 1 november tog "det nye signal" og afleverede til dig - stadig i analog form. Ergo skal de konvertere det fra digitalt til analogt, inden det kan komme ud på dit analoge kabeltv-abb. Hvis Canal Digital ikke har i sinde at gøre dette, ja - så står du uden TV 2 pr. 1 november. Så er muligheden at Canal Digital fortsætter med at levere TV 2 - nu bare via deres digitale udbud. Og så skal du have et nyt digitalt abb. hos dem, med tilhørende ny hardware. Dit B&o er ikke "HD Ready". Men det skal også siges, at du har blandet begreberne lidt sammen. "HD Ready" har intet med det nye tv-signal at gøre, men derimod noget at gøre med om et specifikt fjernsyn kan vise højopløselige tv-signaler i 720p. Nyere fladskærms-tv er oftest "HD Ready", og de nyeste/dyrere får klasket "Full HD" på, og kan dermed vise 1080p. Men det er ikke noget du behøver bekymre dig om, sådan lige umiddelbart, i denne sammenhæng. Dit gamle B&o vil kunne vise signalet fra en Canal Digital digital-boks fint. Bare ikke i bedste opløsning, og via SCART-stik e.l. Dit spørgsmål må nu være, om Canal Digital pr. 1 november fortsætter med at distribuere TV 2's nye signal (konverteret ned) på deres analoge abbonnement. Hvis ikke, så er det slut med fornøjelserne...og du må ud og hitte et alternativ. Jeg kan dog ikke forestille mig at de helt har tænkt tingene igennem, hvis de siger TV 2 forsvinder "for good" 1 november
schou Besvaret October 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2009 Hej Gio Mange tak for dit gode og uddybende svar :th2: Jeg er blevet lidt klogere på det hele. Vil tage fat i Canal Digital igen.
skallstorp Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Dk tv For at få DK TV via dem skal man købe en ekstra pakke, 199 pr måned:sick: Hej Gio Mange tak for dit gode og uddybende svar :th2: Jeg er blevet lidt klogere på det hele. Vil tage fat i Canal Digital igen.
larscph Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Alternativet til at få danske kanaler til en rimelig pris er at købe et Dansk abonnement på Canal Digital - hvis du har parabol er det eneste du skal køre at sætte det danske kodekort i din modtaget så kører det. Det kræver du finder en stråmand i Danmark der vil lade dig bruge hans/hendes adresse - Canal Digital må nemlig ikke distribuere deres danske pakke uden for Danmark, derfor kræver de en dansk adresse til abonnementet.
Martin_M Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 For at få DK TV via dem skal man købe en ekstra pakke' date=' 199 pr måned:sick:[/quote'] Hvilken pakke er det? Jeg har Canal digital og har ikke hørt noget om at TV2 skulle forsvinde. Jeg har heller ikke set rulleteksterne på TV2...
Don A Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 hvem er det nu der arbejder på tv2:rolleyes: han må kunne fixe det for alle os andre
hpn Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 ej, det var da ikke gået op for mig heller! Du må gerne opdatere og skrive, hvad CD svarer dig. Det kunne väre, at jeg selv også skal brygge et lille brev sammen til dem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu