Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Jeg har et hus i Örkelljunga. Er der nogen, der ved om det er muligt at se danske TV-kanaler i dette område? Og hvis ja, hvad skal der så til?

Besvaret

Du skal nok ikke regne med noget via egen antenne så langt inde i landet. Men du kan springe på Viasat's Danmarkspakke, og på den måde trække de danske kanaler ned via parabol. Du skal så ha' en dansker til at stå for abbonementet. Sidste alternativ er at undersøge fællesantenne-mulighederne i området. Men det giver jo sig selv :D

Besvaret
Du kan altid prøve at rette din antenne mod Hovesenderen (Kompasretning 226 grader (afstand 87.1 km)), men som Gio siger er det tvivlsomt. Prøv at kaste en eksakt adresse ind i denne - http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/maps/maps-v2/
Jeg bor i følge det kort helt uden dækning (gråt), men har et klippestabilt marksendt signal med en tagantenne og almindelig antenneforstærker, samt digitalboks. Tagantennen er en 96-enders, der peger direkte mod senderen. Jeg kan endda fra et vindue på første dal, der vender mod senderen, få et signal på en stueantenne. Så jeg kan kun sige: prøv dig frem :cool:
Besvaret

tror også du skal prøve parabol ellers er det nok noget med 2-4 100elm retningsantenner, smidt ned i en 40db forstærker, og så måske en 30db i "røven" af netdelen. SÅ kan man ikke gøre det meget bedre, men dette project koster så også det samme som viasat et par år eller 3 :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...