Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Sunddebat, Jeg skal have mig en ny laptop, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har som sådan ikke behov for noget vildt, men jeg vil gerne have en laptop jeg kan bruge i i hvert fald minimum 2 år ud i fremtiden. Mine krav er simple: Computeren skal bruges til word, excel og internetsurfing. Den skal også kunne trække større flashspil, som man kan spille på nettet. Jeg kan godt lide størrelsen 12" og computeren må absolut ikke være større end 14". Jeg har kigget lidt på Lenovo S12 med ekstra 1 GB ram (2GB i alt). Er dette en fornuftig kandidat? Mvh

Besvaret

Ja ja... En Lenovo X61S koster 20.000 kr. En Lenovo S12 koster 3.500 kr. Jeg tror umiddelbart at dit forslag er total overkill til mit behov. Nogen der har nogen kommentarer til mit oprindelige indlæg og nogle realistiske anbefalinger?

Besvaret

Okay... Sony VAIO laves måske ikke i mindre størrelser? Jeg har ingen forstand på skidtet længere - jeg ved bare at jeg har været enormt glad for alle mine Lenovo maskiner.

Besvaret
Okay... Sony VAIO laves måske ikke i mindre størrelser?
Jovist. Nu var det bare lige 15,4"-størrelse Mediamarkt havde på knaldtilbud. Normalt er de rimeligt pebrede. Samsung NC20 kunne også være interessant - så er vi dog ovre i en lidt anden klasse. Men sikkert ganske passende til dit brugsscenarie. Og det er jo ligesom dét det handler om :)
Besvaret
Okay... Sony VAIO laves måske ikke i mindre størrelser? Jeg har ingen forstand på skidtet længere - jeg ved bare at jeg har været enormt glad for alle mine Lenovo maskiner.
T400s fra Lenovo er superfed
Besvaret
Hej Sunddebat, Jeg skal have mig en ny laptop, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har som sådan ikke behov for noget vildt, men jeg vil gerne have en laptop jeg kan bruge i i hvert fald minimum 2 år ud i fremtiden. Mine krav er simple: Computeren skal bruges til word, excel og internetsurfing. Den skal også kunne trække større flashspil, som man kan spille på nettet. Jeg kan godt lide størrelsen 12" og computeren må absolut ikke være større end 14". Jeg har kigget lidt på Lenovo S12 med ekstra 1 GB ram (2GB i alt). Er dette en fornuftig kandidat? Mvh
Lenovo Ideapad S12 er klart den bærbare jeg ville købe nu til det formål du beskriver. Dellen er jo også fin nok, men bemærk at prisen er uden moms og så er du ca. oppe på det dobbelte af S12'eren Det fede ved en Notebook ala S12, eeePC osv. er jo at det kan godt være at de er lidt "svage" men de koster det halve. Så hvis den er for langsom om 2 år, så køber du da en ny, i stedet for at give det 4 dobbelte for noget som måske holder niveauet i 3 år :) Hvis du bliver fanget af den Dell og prislejet så ville jeg evt. anbefale dig at kigge på en macbook også. Det er jo lidt af et fashion statement for tiden ;)
Besvaret
Jeg er også stadig mest til Lenovo S12. MSI Wind U200 kan købes til næsten samme pris - er den at foretrække istedet?
Lenovo til enhver tid...
Lenovo eller MSI? = Lenovo...her er jeg også ganske enig. :thumbup:
Besvaret
Once u turn Lenovo......U never turn again.....:D Lød det ikke lige fedt eller hva'............
Jeg tror de fleste har det med Lenovo som de har det med Audi, BMW eller Mercerne. Det er et godt mærke, og det er nok også fortjent :) Ang. citatet så burde du blive manusforfatter til ham her
;)
Besvaret
har lige købt en S12. og ind til vidre funker den helt optimalt og fint og er glad for den.. Og de IBM'er lenono der er i firmat har kørt i et par år nu uden nogen probs overhovde.. her spiller de COD 4 på den :-)
Besvaret

men oki forstår så ikke lige det her.. The S12 is very similar in appearance to the newly introduced S10-2. The IdeaPad S12 has a 12.1″ WXGA display, Intel Atom N270 processor, 1GB of RAM and 160GB hard drive. It has a few more ports than the S10-2, including a third USB port, ExpressCard slot and an HDMI port when configured with NVIDIA ION graphics. betyder det at der skulle være en HDMI udgang (port)?? det er ikke på min. og min er en Intel GMA 950 grafik. er det mon det samme som NVIDIA ION graphics. ( http://www.notebooks.com/2009/05/25/lenovo-ideapad-s12-hands-on-video-first-notebook-wnvidia-ion/ ) picture-131.png

Besvaret

ION er normalt med hdmi og gforce9400m kort Man burde dog købe med atom330 og ikke atom270 Man kan få S12'ern i "billig" version uden hdmi og uden gforce9400 - muligvis taber-versionen.... den skal man ikke købe, hvis man ønsker bare lidt kraft i dyret (afspilning af mkv filer f.eks) ION-versionen kommer først på torsdag når windows7 slippes løs: http://www.laptopworld.dk/nyheder/2527-lenovos-ion-baserede-ideapad-s12-lanceres-torsdag.html

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...